Mr K
I win, you loose!
83st på statoil. Kanongazz. Synd att polisen var så på hugget. Lugna gruppen klarade sig utan blesyrer. Hoppas tempot var bra. Bilder kommer senare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Matthe skrev:HA HA HA......![]()
![]()
![]()
Jag skrattar så jag får tårar i ögonen. Det blir väldigt rakt och ärligt direkt efter detta har hänt. Tack för att du delar med dig Yoohan. Underbart!! Surt böterna dock. Undrar om du kan få för sveda och verk nu när polismannen nästan orsakade en olycka och skapade psykiskt lidande.
/Matthe
yoohan skrev:2135913Nåja, det är tillåtet att skratta, om några dagar så skrattar jag med... oavsett om man har rätt eller fel så blir man ändå så jävla irriterad att man håller på att spricka på mitten. Men jag har lite idéer om en dokumentär, basserat på ett studiebesök på en skånsk polismyndighet en onsdag nu i sommar. Jag har många gånger frågat olika personer inom polisväsendet varför de står placerade på just de ställena de gör, men det brukar sluta i allmän pajjkastning eller i buzzword som "Jag gör bara mitt jobb / Det spelar ingen roll vad vi gör så är det fel / Ta det som en man / Lagar är lagar" eller vad för annat substanslöst som helst.
Visst bryter vi alla mot lagen, och är medvetna om det... men sålänge Högsta hönset på rikspolisstyrelsen inte kan tillåta sin dotter att vandra mellan Möllevången och Slagthuset ensam, iklädd kort kort kjol, utan att risken ska vara överhängande att hon råkar ut för trakaserier / övergrepp / sexuella övergrepp, så tycker jag prioriteten är lika illa, därmed inte sagt att trafikpoliser är överflödiga.
Jag föreslår en objektiv dokumentär, från Arbetsorder, till utförande, till resultat, inga krussiduller. Då borde man ju till sist få reda på vem det är som placerar de stackars "jag gör bara mitt jobb" i en buske brevid en nedförsbacke på E6:ans genom tidernas MINST olycksdrabbade vägstrecka, istället för utanför ett dagis på en 30-väg. Jag vill precis som alla andra bara höra motiveringen från beslutande person, och inte från Kenny-helg-alkoholist, som drämmer på konsumkassörskor, och som inte har högre mål i livet än att plocka körkort och skriva substanslösa böter.
yoohan skrev:2135913...
Mycket intressantyoohan skrev:2135913Nåja, det är tillåtet att skratta, om några dagar så skrattar jag med... oavsett om man har rätt eller fel så blir man ändå så jävla irriterad att man håller på att spricka på mitten. Men jag har lite idéer om en dokumentär, basserat på ett studiebesök på en skånsk polismyndighet en onsdag nu i sommar. Jag har många gånger frågat olika personer inom polisväsendet varför de står placerade på just de ställena de gör, men det brukar sluta i allmän pajjkastning eller i buzzword som "Jag gör bara mitt jobb / Det spelar ingen roll vad vi gör så är det fel / Ta det som en man / Lagar är lagar" eller vad för annat substanslöst som helst.
Visst bryter vi alla mot lagen, och är medvetna om det... men sålänge Högsta hönset på rikspolisstyrelsen inte kan tillåta sin dotter att vandra mellan Möllevången och Slagthuset ensam, iklädd kort kort kjol, utan att risken ska vara överhängande att hon råkar ut för trakaserier / övergrepp / sexuella övergrepp, så tycker jag prioriteten är lika illa, därmed inte sagt att trafikpoliser är överflödiga.
Jag föreslår en objektiv dokumentär, från Arbetsorder, till utförande, till resultat, inga krussiduller. Då borde man ju till sist få reda på vem det är som placerar de stackars "jag gör bara mitt jobb" i en buske brevid en nedförsbacke på E6:ans genom tidernas MINST olycksdrabbade vägstrecka, istället för utanför ett dagis på en 30-väg. Jag vill precis som alla andra bara höra motiveringen från beslutande person, och inte från Kenny-helg-alkoholist, som drämmer på konsumkassörskor, och som inte har högre mål i livet än att plocka körkort och skriva substanslösa böter.

yoohan skrev:2135913Nåja, det är tillåtet att skratta, om några dagar så skrattar jag med... oavsett om man har rätt eller fel så blir man ändå så jävla irriterad att man håller på att spricka på mitten. Men jag har lite idéer om en dokumentär, basserat på ett studiebesök på en skånsk polismyndighet en onsdag nu i sommar. Jag har många gånger frågat olika personer inom polisväsendet varför de står placerade på just de ställena de gör, men det brukar sluta i allmän pajjkastning eller i buzzword som "Jag gör bara mitt jobb / Det spelar ingen roll vad vi gör så är det fel / Ta det som en man / Lagar är lagar" eller vad för annat substanslöst som helst.

bo$ken skrev:[ Utan att skryta är de flesta motorcyklister ett föredömme i trafiken, vi blinkar, har bra uppsyn, tänker framåt m.m.m.m...
Notera att rädslan för magen är större än rädslan för knivenMr K skrev:2138219bildår
yoohan skrev:2135913och inte från Kenny-helg-alkoholist, som drämmer på konsumkassörskor, och som inte har högre mål i livet än att plocka körkort och skriva substanslösa böter.

Visst här kommer två till..xyx skrev:2136434Fler bilder?![]()
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |