Onsdagsgazzet™ - 29/6

Tackar tackar för omdömet :tummenupp


undra om man e kvalifiserad som reseledare nu då ??


Vad säger Mista K om det
 
Nappe skrev:
Tackar tackar för omdömet :tummenupp


undra om man e kvalifiserad som reseledare nu då ??


Vad säger Mista K om det

Mista borde godkänna dig mannen.. Det var härligt faktiskt att få litta WOBBEL i kurvorna... Nästa gång blir det dock snabba för mig,, polare från Örebro kommer ner och ska pröva sin lycka med RR..
 
Last edited:
yoohan skrev:
Tänk efter, Vinka om, Glid bak, Gör om, Gör rätt.

Det som gör en frustrerad är mestadels att säkerheten blir lidande när någon inte hänger på. Ingen ser min viftande hand 300 meter bak, och i det läget VET jag att bilen som kommer körande troligen kommer att hamna i kurvan precis samtidigt som nästkommande åkare... vad ska jag göra?

Det är sagt någon gång mycket tidigt på året av Mr K (första gazzet från Macken) att man ska kolla speglarna för att inte tappa den bakom sig.. gör alla så så kommer man inte ifrån varandra.. Letaren kollar så killen/Damen bakom är med osv.. Siste man behöver dock inte göra så tror jag om det inte är så att det går jätteslött och man måste hålla koll på omkörande traktorer :D
 
Riktigt, det gäller ju mig veterligen för att man inte ska tappa bort varrandra vid eventuella vägval. Om denna regeln skulle tillämpas fullt ut i den formen du beskriver, skulle det resultera i att det är sisteman som sätter tempot, vilket det turligt nog inte är. Om jag är snabbare genom svängarna än bakomvarande, och efter 5 kurvor är 200 meter längre fram än bakomvarande, men 25 meter bakom framförvarande betyder det helt enkelt att den som ligger bakom har valt fel grupp/placering, och jag ser det som sistemans uppgift att se till att alla är med fram till nästa stopp. Tycker man Ändå att det går så in i helvete fort att man inte hänger med alls, ja då kanske man inte längre kör säkert, och inte heller är lämpad att åka med över huvud taget... gruppkörningar är inget tvång. Jag förstår precis vad du menar Maffan, men det är inte aplicerbart om kör-färdigheterna inom en grupp skilljer sig alltför mycket, och till syven och sist är det reiseleitern som sätter tempot, och den som inte håller tempot som skapar oflyt i körningen.

Maffan skrev:
Det är sagt någon gång mycket tidigt på året av Mr K (första gazzet från Macken) att man ska kolla speglarna för att inte tappa den bakom sig.. gör alla så så kommer man inte ifrån varandra.. Letaren kollar så killen/Damen bakom är med osv.. Siste man behöver dock inte göra så tror jag om det inte är så att det går jätteslött och man måste hålla koll på omkörande traktorer :D
 
yoohan skrev:
Riktigt, det gäller ju mig veterligen för att man inte ska tappa bort varrandra vid eventuella vägval. Om denna regeln skulle tillämpas fullt ut i den formen du beskriver, skulle det resultera i att det är sisteman som sätter tempot, vilket det turligt nog inte är. Om jag är snabbare genom svängarna än bakomvarande, och efter 5 kurvor är 200 meter längre fram än bakomvarande, men 25 meter bakom framförvarande betyder det helt enkelt att den som ligger bakom har valt fel grupp/placering, och jag ser det som sistemans uppgift att se till att alla är med fram till nästa stopp. Tycker man Ändå att det går så in i helvete fort att man inte hänger med alls, ja då kanske man inte längre kör säkert, och inte heller är lämpad att åka med över huvud taget... gruppkörningar är inget tvång. Jag förstår precis vad du menar Maffan, men det är inte aplicerbart om kör-färdigheterna inom en grupp skilljer sig alltför mycket, och till syven och sist är det reiseleitern som sätter tempot, och den som inte håller tempot som skapar oflyt i körningen.

Stämmer till största del, men eftersom alla vi homosapiens överskattat våra förmågor genom tiden, så kommer detta aldrig att ske, att en grupp kommer i harmoni. Att råda bot på detta är att skriva om vår arts historia och genetiska kod. De som försökt eller tror sig ha funnit lösningen har avrättats, eller som i vår tid, spärrats in på anstalter. Du har bitit av en för stor bit av önskekakan, bara att svälja och se glad ut.. Vill dock påtrycka en viktig pungt du tog upp i första inlägget. Vikten av att man ser framförvarande, det var detta som hela mitt inlägg syftade på.. Men VAFFAN (maffan) glad som fan e jag för att vi har ett onsdagsgas.. Kolla på de flesta andra håll i landet,, en eller två dycker upp..
 
Hmm, jag håller fortfarande inte med dig ;) Jag tror att man med rätt form av information kan göra valen enklare för andra människor. Om alla bara kunde tänka "Jag vet inte hur min förmåga är gentemot de andra, jag börjar i långsamma, så kan jag jobba mig uppåt" så hade ju problemet vart löst... det är bara att försöka bemöta folk med en ödmjuk men korrekt fingervisning från första början så löser sig det mesta automatiskt. Jag anser inte mig vara ett Mr, KnowHow på något vi... långt därifrån, men med en gnutta sunt förnuft kommer man långt, och det är bättre att ta diskussionen än att bara ge upp... i alla fall i min värld. Bara att fortsätta hjälpa varrandra bli bättre, och tro på tomten ;D

Maffan skrev:
Stämmer till största del, men eftersom alla vi homosapiens överskattat våra förmågor genom tiden, så kommer detta aldrig att ske, att en grupp kommer i harmoni. Att råda bot på detta är att skriva om vår arts historia och genetiska kod. De som försökt eller tror sig ha funnit lösningen har avrättats, eller som i vår tid, spärrats in på anstalter. Du har bitit av en för stor bit av önskekakan, bara att svälja och se glad ut.. Vill dock påtrycka en viktig pungt du tog upp i första inlägget. Vikten av att man ser framförvarande, det var detta som hela mitt inlägg syftade på.. Men VAFFAN (maffan) glad som fan e jag för att vi har ett onsdagsgas.. Kolla på de flesta andra håll i landet,, en eller två dycker upp..
 
Pågar.... det är så enkelt egentligen.

Alla ska ligga bakom framförvarande inte framför bakomvarande.

Gör alla detta o håller koll i sina backspeglar samt har god självinsikt och inser att man faktisk kan släppa om när man inte hänger med i svängarna så löser allt sig.

Kramas i trafiken!
 
yoohan skrev:
Hmm, jag håller fortfarande inte med dig ;) Jag tror att man med rätt form av information kan göra valen enklare för andra människor. Om alla bara kunde tänka "Jag vet inte hur min förmåga är gentemot de andra, jag börjar i långsamma, så kan jag jobba mig uppåt" så hade ju problemet vart löst... det är bara att försöka bemöta folk med en ödmjuk men korrekt fingervisning från första början så löser sig det mesta automatiskt. Jag anser inte mig vara ett Mr, KnowHow på något vi... långt därifrån, men med en gnutta sunt förnuft kommer man långt, och det är bättre att ta diskussionen än att bara ge upp... i alla fall i min värld. Bara att fortsätta hjälpa varrandra bli bättre, och tro på tomten ;D


Jag håller med,, vaddå tro på tomten :tomten Finns väl inget snack om saken,, jag har träffat honom på riktigt flera gånger.. :crash

Jo, men som sagt, Mr K slösar bort var onsdag med att göra detta möjligt för oss dödliga (SMÖRAR LITTA) och man kan inte begära att han plockar ut folk.. Inget vet sin begränsning och därför kommer det alltid bli såhär.. Jag tycker du gör som jag och testar snabba gruppen men långt bak nu på onsdag.. det är som att ligga långt fram i mellan tydligen.. :nicka

Jag försökte få igång en liknande debatt om saken med att önska olika hastigheter på mellan 1,2 och 3 grupperna, men det gick i stöpet för folk som delas upp skiter i vilken grupp dom delats in i, dom åker med första mellangruppen var gång så andra gruppen är aldrig fler än 10pers... :va

You know... :7peta
 
Långt bak i snabb grupp it is! ;D Jag ska bara slänga på mina nya däck också, så jag håller greppet i svängarna! Angående resonemanget vet jag att vi tycker lika egentligen, eftersom vi haft denna diskussionen mano-a-mano några gånger nu... så det är bara en fråga om tillämpning! ;)

Lägger mig tryggt bakom dig på onsdag och vräker runt dunderklumpen! :D Om det nu blir nån körning på ons. dvs. Enligt SMHI ska hela onsdagen regna bort... men vi kan ju alltid hoppas... eller tro på tomten!

Maffan skrev:
Jag håller med,, vaddå tro på tomten :tomten Finns väl inget snack om saken,, jag har träffat honom på riktigt flera gånger.. :crash

Jo, men som sagt, Mr K slösar bort var onsdag med att göra detta möjligt för oss dödliga (SMÖRAR LITTA) och man kan inte begära att han plockar ut folk.. Inget vet sin begränsning och därför kommer det alltid bli såhär.. Jag tycker du gör som jag och testar snabba gruppen men långt bak nu på onsdag.. det är som att ligga långt fram i mellan tydligen.. :nicka

Jag försökte få igång en liknande debatt om saken med att önska olika hastigheter på mellan 1,2 och 3 grupperna, men det gick i stöpet för folk som delas upp skiter i vilken grupp dom delats in i, dom åker med första mellangruppen var gång så andra gruppen är aldrig fler än 10pers... :va

You know... :7peta
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top