Onsdagsgazzet™ 29/10

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Samling på Statoil i Staffanstorp 17.00
Avfärd 17.30. Om ni vill samlas tidigare så skriv det nedan.
unclesam.gif

Läs gärna detta om du är ny på gazzet

Vid regn så trimmar vi.

Ni som kan vara raijslaiters kan skriva nedan. (Copy/paste).

Raijslaiters:

1. Mr K
2.
3.
4.
5.

Ja, med tanke på vintertiden och att solen går ner 16:38 skulle jag nog föreslå att vi kör 16:30 eller t.o.m. 16:00 istället. Men kan folk så tidigt? (Har fri flex själv så för mig är det inget problem). :va

Kör vi 17:30 så vete tusan om jag hänger på, är ju kolsvart redan vid start i sådana fall... :arsele

Ja, med tanke på vintertiden och att solen går ner 16:38 skulle jag nog föreslå att vi kör 16:30 eller t.o.m. 16:00 istället. Men kan folk så tidigt? (Har fri flex själv så för mig är det inget problem). :va

Kör vi 17:30 så vete tusan om jag hänger på, är ju kolsvart redan vid start i sådana fall... :arsele

Det är det som är grejjen ..... det sista onsdagsgazzet är alltid under vintertid ..... Det ska vara mörkt.

Det är det som är grejjen ..... det sista onsdagsgazzet är alltid under vintertid ..... Det ska vara mörkt.

VA??? Kommer det inte bli fler gazz??? BUUHHUUU:tummenner Alla vet väl att denna säsongen slutar 31dec och nästa börjar 1jan :D

Det blir klart till halvklart väder och uppehåll. Temperaturen blir +4 till +7 grader. Vinden blir svag, sydlig till sydvästlig, 1 till 3 meter per sekund.

Solen ner 16:37

Det blir nästan helt mulet väder men uppehåll. Temperaturen blir +2 till +5 grader. Vinden blir svag, sydlig, 2 till 4 meter per sekund.

Solen ner 16:37

Verkar bli tajt för mig att komma ifrån jobb i tid .....hmmmmm

Så vilken tid blir det?, är ju fint väder. så skulle vara skoj att köra en lugn tur och dricka lite varm chocklad!.

//Jocke

Eh kärringar! det är nu man tar fram den andra hojen,in med gortex fodret och gasar för glatta livet sålänge det inte saltas (salt är jag tyvärr svag för).
Sen kan man ju alltid skämma bort sig med värme i handtagen och termos med chocklad dricka i boxen :tummenupp :tungan

Mörker är väl inget hinder,i med ett xenon kit så lyser det upp fint.

Last edited:
Eh kärringar! det är nu man tar fram den andra hojen,in med gortex fodret och gasar för glatta livet sålänge det inte saltas (salt är jag tyvärr svag för).
Sen kan man ju alltid skämma bort sig med värme i handtagen och termos med chocklad dricka i boxen :tummenupp :tungan

Om man inte har varken "den där andra hojen" eller nåt gore-texställ då?

Om man inte har varken "den där andra hojen" eller nåt gore-texställ då?

Då kan du väl köpa dig ett underställ :pannkyss
Nja det går väl med den första hojen oxå,ser inget problem i det bara man tar det lite lugnare så och tänker på däckvärmen,hala löv och böndernas jordhögar.

Vi får se om jag kommer överhuvud taget .... "29/10 10:28 Nedriven kontaktledning Malmö-Lund. Stora förseningar. Bussar ersätter."

Tågstopp Malmö-Lund
Nytt! 2008-10-29 12:22:00

Tanken är att tågen som kommer norrifrån stannar i Lund och vänder och går norrut igen. Bussar ersätter Malmö-Lund-Malmö.
Denna störning leder till stora förseningar i tågtrafiken i hela Skåne samt vissa inställningar på andra sträckor än Malmö-Lund.
Vissa tåg som kommer norrifrån (från Göteborg, Ängelholm och Helsingborg) kommer att stanna extra i Kävlinge för resenäere som ska till Lund, sedan köra på Lommabanan (ut om Lund, direkt till Malmö)

Ersättningsbussen för Pågatågen kan inte köra in till stationen i Åkarp utan stannar på linej 130:s ordinarie läge.

Tid: 2008-10-29 10:28 - tillsv.
Arlöv-Lund: Lastbil har dragit ner kontaktledningen i Åkarp vid Alnarpsvägen.
Felavhjälpare på väg. Ingen prognos ännu. Tågstopp tills vidare.
Detta påverkar ALLA tåg som passerar sträckan Malmö-Lund och omvänt, även tågen från Malmö mot Köpenhamn.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park