Onsdagsgazzet™ 23/6

Re:Onsdagsgazzet™ 23/6

aja, en avåkning till var de ju....
Jag gick ju av å swishan som åkte med hamnade också i åkern...
Hon har ont i axeln och jag har lite känning i min arm med.
Hojen har att lappa ihop igen med lite nya grejor med ;-)
Hoppas att jag inte gjorde bort mig som RL innan vurpan...
Tyckte att det såg ut som att det jag ner sten än det gjorde i kurvan å beslutade att försöka få ner farten å kanske kanske klara att hålla mig på sidan av vägen, men de ital ju inte riktigt de heller med facit i hand...

Gott gAzz. Mkt bra rot av StoneCold, jämt hela vägen.:tummenupp
SeeYou

Tyckte att det såg ut som att det jag ner sten än det gjorde i kurvan å beslutade att försöka få ner farten å kanske kanske klara att hålla mig på sidan av vägen, men de ital ju inte riktigt de heller med facit i hand...

Hörde om vurpan beklagar hoppas allt är ok?? Sur grus som jag föestod det på swishan??

Hörde om vurpan beklagar hoppas allt är ok?? Sur grus som jag föestod det på swishan??

Ja, minnet sviker ju lite, men där låg grus iaf. Om vi var i gruset eller bara körde utför kanten det vetefan, men jag minns samma känsla som med hästen klart och tydligt! "I can see my house!!" och sen landade jag.... :D

Vägarna i början var skitfina! :tummenupp

Last edited:
hmm tokigt ordval ..

förolyckas = ²f'ö:rolyk:as förolyckades förolyckats förolyckas verb

omkomma i en olycka
< A &>
exempel
hur många människor förolyckas i trafiken varje år?

Dåligt ordval...fokuserade mer på tv:n än på formuleringarna i texten :huvet:)

Hörde om dig också! Inte orolig för dig ;) fick ju höra att du klarade dig fin fint ändå.. Hoppas inte hojen tog allt för mycket stryk bara :krama

Last edited:
Jag tackar också alla för ett roligt gazz. :krama
Riktigt skönt flyt hela rundan på allihop.:tummenupp:tummenupp

Tråkigt med massa avåkningar, tänk på att välja grupp efter egen förmåga. Det ska vara ball, inte en nära döden upplevelse:D

Gott gAzz. Mkt bra rot av StoneCold, jämt hela vägen.:tummenupp
SeeYou

:krama

Last edited:
Tråkigt med massa avåkningar, tänk på att välja grupp efter egen förmåga. Det ska vara ball, inte en nära döden upplevelse:D

:krama
Kloka ord! :tummenupp
Fast "en massa avåkningar" låter inte bra. Var det fler än -=[P-son]=- med Swish som gick av menar du?

Edit: Ser nu, en i snabba gruppen också.
Skönt att alla verkar vara okej.

Gillade ditt väg val, kul med lite nya vägar.
Var en härlig årets första tur för mig (räknar inte service & bes t/r).

/m

Hoppas det gick bra för de som synade naturen och att era reparationer på hojarna blir rimliga i kostnad.

En fråga om grupper.

Vad är gängse definition på långsam, mellan och snabb när vi pratar gruppkörning på allmän väg? Hur fort går det och vilken förmåga bör man ha?

Vad är gängse definition på långsam, mellan och snabb när vi pratar gruppkörning på allmän väg? Hur fort går det och vilken förmåga bör man ha?

Lämpligtvis börjar man i långsam och provar. Är det för långsamt så flyttar man upp nästa gång.

En fråga om grupper.

Det är ju sporthojar vi kör, inte glidare. Så långsam är ju inte långsam i den bemärkelsen :tummenupp

Lämpligtvis börjar man i långsam och provar. Är det för långsamt så flyttar man upp nästa gång.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Det önskar man verkligen att alla gjorde.:D

Last edited:
Ja, minnet sviker ju lite, men där låg grus iaf. Om vi var i gruset eller bara körde utför kanten det vetefan, men jag minns samma känsla som med hästen klart och tydligt! "I can see my house!!" och sen landade jag.... :D

typ småsten halva kuvran, jag tyckte att det såg jättmycke ut när vi kom farande och trodde inte att jag skulle klara av att undvika lägga hojen i grusen, så jag satsade på att få ner farten och sikta på något mjukare....

när man kollade i kurvan i efterhand så tyckte jag inte att det var så mkt grus som när jag först kom körandes, men det är ju lätt att vara efterklok...

tack till människan med 4-hjuling som hade gjort ringar på den anslutande grusvägen och flyttat ut småstenen i kurvan... :huvet

Hörde om dig också! Inte orolig för dig ;) fick ju höra att du klarade dig fin fint ändå.. Hoppas inte hojen tog allt för mycket stryk bara :krama

bättre med mig än med hojen, jag kan ju käka värktabletter :3freak
varit på röntgen idag och handled och fot sitter ihop som de skall säger dem :näsblod

får se om jag orkar sätta ihop den som gat-hoj igen... framlampan gick ju, förutom kåpor, undertray, clipon (igen..) och bromsvätstebehållare å lite annan el...
men den startar ju fortfarande och ser inte skev ut i övrigt :banana

bättre med mig än med hojen, jag kan ju käka värktabletter :3freak
varit på röntgen idag och handled och fot sitter ihop som de skall säger dem :näsblod
Usch då, det där låter inte bra, blev det så på grund av olyckan?

Det lär ta tid att komma upp på hojen igen om handleden och foten sitter ihop... Men det ska alltså vara så? :va

Tyckte mig se en liten notis angående några mc-förare som stämmer träff för att leka på rakan (!?) med backup ifall farbror blå dyker upp. Så, har ni tillgång till Sydsvenskan i pappersformat kan ni läsa lite om dem där tokarna. :crash

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT