Onsdagsgazzet™ - 22/6

Svane skrev:
Skäll på Dede... :D

Nu ska vi va snälla mot Dede :tungan

Satte medvetet ett relativt högt tempo för dom som ville det längst fram. Vill man köra lite långsammare ligger man längre bak. Vid korsningar samlar vi sen hela truppen igen. Sen att det blev lite röra ett tag får jag ta på mig. Fast det är svårt att hela tiden ha koll på gruppen.
Därav ska man hela tiden ha koll på bakomvarande hoj så man ser att han/hon ser var man ska ta vägen (lite gnäll tebax :7peta :tungan ;) )

//Dede som nästa gång kör "mellanfastganskasnabbtlängstframochlitelångsammarelängstbak-gruppen"

Well.. Vi Kristianstadboys var nöjda iaf! Lagom hastighet i snabba gruppen, hyffsat strukturerad körning och inga idiotiska omkörningar :tummenupp
Film från Revingerakan kommer snart på www.azzazzin.com, tror du är med där på en hörna MR K *buuuuurn* :yoparty

Last edited:
Dede skrev:

Satte medvetet ett relativt högt tempo för dom som ville det längst fram. Vill man köra lite långsammare ligger man längre bak. Vid korsningar samlar vi sen hela truppen igen. Sen att det blev lite röra ett tag får jag ta på mig. Fast det är svårt att hela tiden ha koll på gruppen.
Därav ska man hela tiden ha koll på bakomvarande hoj så man ser att han/hon ser var man ska ta vägen (lite gnäll tebax :7peta :tungan ;) )

//Dede som nästa gång kör "mellanfastganskasnabbtlängstframochlitelångsammarelängstbak-gruppen"

Klagar inte, tyckte det var bra! :tummenupp

Nåja. Bilder? :tungan

Tack för ett härligt gazz! :tummenupp Hojen gick till och med bättre än förväntat, även på bakhjulet dansa den... :banana
Ni får ju slänga upp bilder och filmer nu! :4skrika :)

oGGe skrev:

Vem va det som filmade i den snabba gruppen? Han låg bakom mig stora delar av gazzet. Det hade varit kul om man skulle kunna fixa en kopia på filmen. Jag vill se hur dum man ser ut när man försöker leka Rossi ute i skogarna.

GSXR Junior skrev:
Vem va det som filmade i den snabba gruppen? Han låg bakom mig stora delar av gazzet. Det hade varit kul om man skulle kunna fixa en kopia på filmen. Jag vill se hur dum man ser ut när man försöker leka Rossi ute i skogarna.

Skyldig! :tungan

Lite bilder ifrån filmen kommer senare.....

En kopia på film av dig vinglande i skogen kan ordnas
till Statoilmack nära dig i en snar framtid. :hihi

Finns nog några bra minuter på dig... helt klart!

Robban

Ps. O ett stort tack till Mr K som guidade en riktigt rolig runda i Onsdags!

Dede skrev:

...

Det ska vi vara... :pannkyss För mig o de tre andra som hakade på i reiselaiters tempo var detta perfa!! :tummenupp Keep up the good work!

Tjo! Tack för ett schysst gazz!

Följde diskussionen lite med hoppande i grupperna... och jag tror att det är dags att folk börjar revidera sig själv lite... samt att det blir lite tydligare i vilken grupp folk ska placera sig i. Skillnaderna mellan de 2 mellangrupperna skulle jag villja säga är rättså små... det som dock brukar göra skillnad är vart i vilken grupp man lägger sig. Att ligga längst bak i mellan, går långsammare än att ligga längst fram i långsam, likaså går det långsammare att ligga längst bak i snabb, kontra att ligga längst fram i mellan. Det är i alla fall min personliga erfarenhet av de körningarna jag deltagit i. Visst, det är svårt att ta sin självklara plats direkt vid utfarten från Matoil... men man kan ju försöka tänka på det lite i alla fall. Märker man dessutom att man lämnar gruppen 500 meter framför sig så är det ju läge att vinka om bakomvarande om det finns indikationer på att denna vill köra fortare. Hitills har jag inte sett någon vinka förbi någon... snarare lite halvsura miner när man glider förbi 4 hojjar vi en ett stopp... nej det är ingen tävling, men det är lika illa att känna sig otrygg av att ligga bakom någon som attackbromsar sig in i varje kurva... blir bara bättre åkning för alla inblandade om vi placerar oss rätt och bedömmer vår körförmåga rättvist....

Det var mina 4 dollars.

Peace Out

trodde ni skulle komma till sjöbo. Körde direkt dit och där var duktigt mycket folk och ingen farbror blå...så det blev lite bus m.m.

rapport från Assens MotoGP kommer på måndag....sticker i morgon f.m :tummenupp

Dede skrev:

Dede du kör så fort så jag vill inte vara med och leka...galning :D

de 2 mellangrupperna är i stort sett samma tempo. Jag delar upp dem endast för att fördelningen i dem ska bli jämn och en grupp inte ska bli för stor.
Det är svårt att hålla ihopa en stor grupp. Ibland när snabba gruppen har klivit över +30 förare kan det bli lite problematiskt. Vi försöker att hålla grupperna runt 20 pers då är det lättare att hålla ihopa gruppen och få ett flyt i körningen.
DeDe ska ba en eloge för att leda en grupp när han knappt vet hur man hittar till Hörby :tummenupp You go boy :yoparty

Det yoohan säger är mycket vettigt. Känner man på sig att man inte "hinner med" så vinka då förbi den bakom eller fråga om han/hon vill om vid nästa stopp!
Så kan du själv köra mer i ditt eget tempo. :tummenupp

För övrigt tyckte jag det var en jäkla inflation i den snabba gruppen igår :7peta :hihi

Von Vettet skrev:
Dede du kör så fort så jag vill inte vara med och leka...galning :D

Vad är väl en K5:a mot en speed triple :7peta

Men om vi ska ut o köra lovar jag att hålla mig under 4000rpm så du hinner med :hihi :lol

oGGe skrev:

Här kommer ett par bilder.....

on.jpg

on2.jpg

on3.jpg

on4.jpg

Robban

Robster skrev:
Skyldig! :tungan

Lite bilder ifrån filmen kommer senare.....

En kopia på film av dig vinglande i skogen kan ordnas
till Statoilmack nära dig i en snar framtid. :hihi

Finns nog några bra minuter på dig... helt klart!

Robban

Det låter kanon! Hör av dig när det e klart!

Växelindikator :va är den orginal eller extra tillsatt ?????

himla bra (fast man inte ska ha sådan egentligen på sporthoj juuuu :rolleyes: )

Gula faran skrev:
Växelindikator :va är den orginal eller extra tillsatt ?????

himla bra (fast man inte ska ha sådan egentligen på sporthoj juuuu :rolleyes: )

Den är extra......

Vadå skall man inte ha sådan på en sporthoj?!

Då tycker du inte att den nya Gixxern är en sporthoj då med
det tänkandet ?! :huvet

Har nog med erfarenhet för att "veta" mina växlar men jag älskar den!

R

Robster skrev:
Den är extra......

Vadå skall man inte ha sådan på en sporthoj?!

Då tycker du inte att den nya Gixxern är en sporthoj då med
det tänkandet ?! :huvet

Har nog med erfarenhet för att "veta" mina växlar men jag älskar den!

R

Fräckt :tummenupp Var köper man en sån då tro???

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing