Onsdagsgazzet™ 20/5

Inte konstigt ni inte märker nått, ni kör ju snabba gruppen, är vi som kommer efter som får ta konsekvenserna hahhah :hihi:hihi

Fast igår fick jag faktiskt en tumme upp av en mor på den biten för att jag saktade ner kraftigt när hennes barn sprang på vägen, dock såg hennes ansiktsuttryck inte lika roat ut hahahha

Ja det får bli det nästa gång! Deras argument är att de är rädda för att barnen ska bli påkörda, det är för fan en 70 väg, där ska inte barn vara överhuvudtaget :mad:

Det måste vara den dummaste kommentaren någonsin. Får där inte köra bilar eller lastbilar heller då? En bil gör nog mer skada på ett litet barn än en hoj!

Det måste vara den dummaste kommentaren någonsin. Får där inte köra bilar eller lastbilar heller då? En bil gör nog mer skada på ett litet barn än en hoj!
Ledsen att behöva påpeka det men en bil i 50 eller en hoj i 70 spelar nog ingen roll. Resultatet blir detsamma, ett dött barn. :(
Varför är det så svårt att visa hänsyn och sänka hastigheten UNDER gällande gräns där vi vet att vi retar upp folk? Vad är det för nöje i att ha en massa ilskna människor som placerar ut skit på vägen?

Och säg inte "70-väg, där ska ju inte ungarna vara"
ALLA som har barn själv vet att man inte alltid kan ha full kontroll över de små.

FFS, håll ner hastigheten, hur svårt kan det vara? :va

Precis, men sen samtidigt så måste jag säga att jag ibland kan ha lite förståelse för folk på vägarna vi kör på... när där kommer 3-4 grupper med totalt runt 40 hojar som försöker låta så högt som möjligt varje jävla onsdag. Måste vara jävligt retligt, men problemet är lätt, va inte hemma hahhha

varför gick ingen av och frågade vad i helvete han pysslade med ?? .. ta dit polisen om han börjar bråka ...
Är du riktigt, riktigt, riktigt säker på att du vill ha dit polisen?
Då hoppas vi dom dyker upp med lasern och stora blocket för dåliga däck, brölande blås, miniblinkers, felplacerade regskyltar, felförsäkrade strypta hojar också eller? :confused:

Och säg inte "70-väg, där ska ju inte ungarna vara"
ALLA som har barn själv vet att man inte alltid kan ha full kontroll över de små.

Nääh givetvis är det rätt att barn lever i en annan värld och vet inte alltid var dom bör och inte bör vara. Men bor man så nära en väg som han gör så kanske man skulle tänka lite extra. Han får ju sträva efter att få sänkt farten till 50, vägbulor eller något, istället för att utsätta oss för idiotgrejer.

Sen givetvis så kan vi ju förbättra vår sist genom att inte reta honom/dem, men jag har själva kommit där i laglig fart när han har hoppat fram och viftat med armarna, det låter ofta högre än vad det egentligen går på en hoj.

Precis, men sen samtidigt så måste jag säga att jag ibland kan ha lite förståelse för folk på vägarna vi kör på... när där kommer 3-4 grupper med totalt runt 40 hojar som försöker låta så högt som möjligt varje jävla onsdag. Måste vara jävligt retligt, men problemet är lätt, va inte hemma hahhha
Ja, för dom bör ju inte bosätta sig i lantlig miljö vid en tydligt uppmärkt RR bana va...? :brinnerup

Ja, för dom bör ju inte bosätta sig i lantlig miljö vid en tydligt uppmärkt RR bana va...? :brinnerup

haha visste att du skulle reagera på det, notera Hahaha = ironi...
Jag sa ju att jag har förståelse för dem, jag hade inte velat han en drös hojar kommande förbi mig varje dag/vecka... har tillräckligt med volvo raggare som varje natt burnar däck och gör ringar på parkeringen utanför mig, retligt nog.

Nääh givetvis är det rätt att barn lever i en annan värld och vet inte alltid var dom bör och inte bör vara. Men bor man så nära en väg som han gör så kanske man skulle tänka lite extra. Han får ju sträva efter att få sänkt farten till 50, vägbulor eller något, istället för att utsätta oss för idiotgrejer.

Sen givetvis så kan vi ju förbättra vår sist genom att inte reta honom/dem, men jag har själva kommit där i laglig fart när han har hoppat fram och viftat med armarna, det låter ofta högre än vad det egentligen går på en hoj.
Ja, och det enda vi ska och kan göra är att hålla ner farten, rulla förbi på hög växel och vinka. När vi passerat den uppretade gubben så kan vi dra järnet för då har vi visat hänsyn och då ler han och tänker "när jag var ung" eller "tänk om jag kunde få göra så"

Jag sa ju att jag har förståelse för dem, jag hade inte velat han en drös hojar kommande förbi mig varje dag/vecka... har tillräckligt med volvo raggare som varje natt burnar däck och gör ringar på parkeringen utanför mig, retligt nog.
Du vet väl att ironin är död... :D

Last edited:
Ja, och det enda vi ska och kan göra är att hålla ner farten, rulla förbi på hög växel och vinka. När vi passerat den uppretade gubben så kan vi dra järnet för då har vi visat hänsyn och då ler han och tänker "när jag var ung" eller "tänk om jag kunde få göra så"

Precis, det är så jag gjort när jag kört runda själva. Får bara framföra det till snabba gruppen :hihi:hihi
Min tanke var att vi kanske skulle köra en liten omväg så han får lite lugn o ro ett tag, inte fel med nya vägar ibland :tummenupp

Du vet väl att ironin är död... :D

Dammit, när hände detta? fan jag måste ut bland folk mer :hihi:hihi

Last edited:

En väg är alltid en väg. På en väg kommer fordon. Det finns ingen lag eller ens någon logisk tanke som begränsar ANTALET fordon på allmän väg. De ggr jag varit med på onsdagsgazzen så har farten sänkts rejält och ofta under gällande hastighetsbegränsning när gruppen passerat bebyggelse. Om man stör sig på ljudet fr motorcyklar under ca 20 min ( max 2 min effektiv tid) per vecka så är man nog lyckligt lottad och förskonad fr högljudda grannar etc.

Om det lagts ut bråte i vägen och jag passerar så kommer jag att stanna och dokumentera med kameran. Bilder med dokumentation kommer sedan att överlämnas till polis. Om polisen sedan tar upp det som en anmälan eller ej får vi väl se. Det viktigaste är att den som lagt ut bråte förhoppningsvis får en tankeställare om man upplyser om att en anmälan kommer att göras.

Han med tegelstenarna stod ju dessutom mitt ute i vägen, precis efter en kurva, och puttade stenarna längre ut med foten. Jag kollade på min hastighetsmätare precis innan jag såg honom och den stod på 66. Så att vi kom som fan kan jag inte påstå.

Trevligt gazz annars! :tummenupp

Är du riktigt, riktigt, riktigt säker på att du vill ha dit polisen?
Då hoppas vi dom dyker upp med lasern och stora blocket för dåliga däck, brölande blås, miniblinkers, felplacerade regskyltar, felförsäkrade strypta hojar också eller? :confused:

i det läget vill jag det , utan tvekan!! nu handlar det inte längre om felförsäkrade hojar, regskyltar mmm det är upp till var och en , men om någon skulle köra på det dom slänger ut och bli skadad , då är det inte lika spännande att vara den personen längre , hade jag råkat ut för det så hade jag dragit det så långt jag kunnat med stämmningar och allt , visst måste vi visa hänsyn till medtrafikanter och dem dom bor vid vägen, men det dom pysslar med är rent ut sagt en livsfara .. och det hade jag gärna sett en polis förklara för dem och påföljderna av vad dom gör !!

i det läget vill jag det , utan tvekan!! nu handlar det inte längre om felförsäkrade hojar, regskyltar mmm det är upp till var och en , men om någon skulle köra på det dom slänger ut och bli skadad , då är det inte lika spännande att vara den personen längre , hade jag råkat ut för det så hade jag dragit det så långt jag kunnat med stämmningar och allt , visst måste vi visa hänsyn till medtrafikanter och dem dom bor vid vägen, men det dom pysslar med är rent ut sagt en livsfara .. och det hade jag gärna sett en polis förklara för dem och påföljderna av vad dom gör !!
Klart som fan att det är livsfarligt att lägga ut stenar, träbitar, diesel och rullgrus men du tror inte det finns en anledning till frustrationen?
Kommunikation är alltid bättre än konfrontation, varför inte rulla in i byn / samhället / husgruppen i lugn takt och stanna, ta av sig hjälmarna och sträcka ut en hand och hälsa? Förklara att vi kör OG en gång i veckan, fråga vad han vill vi ska göra för att minska hans frustration och dessutom förklara att han bor intill en väg? Lungt, moget och sansat?

Tror det funkar bättre än vi något annat. Om vi visar hänsyn så kanske han/de släpper lite på sina principer och så kan vi gazza satan i övrigt.

Klart som fan att det är livsfarligt att lägga ut stenar, träbitar, diesel och rullgrus men du tror inte det finns en anledning till frustrationen?
Kommunikation är alltid bättre än konfrontation, varför inte rulla in i byn / samhället / husgruppen i lugn takt och stanna, ta av sig hjälmarna och sträcka ut en hand och hälsa? Förklara att vi kör OG en gång i veckan, fråga vad han vill vi ska göra för att minska hans frustration och dessutom förklara att han bor intill en väg? Lungt, moget och sansat?

Tror det funkar bättre än vi något annat. Om vi visar hänsyn så kanske han/de släpper lite på sina principer och så kan vi gazza satan i övrigt.

Ett fall för Grannfejden? :hihi:rofl:rofl

Det lär ju bli enkelt att bevisa vem som lagt ut skiten...:rolleyes:

Diskussionen är lika gammal som utsliten...bara att inse att folk tänker olika, speciellt de som inte bor utmed en 70väg o har egna kidz...

absolut !! bara att stå o gapa och skrika hjälper ingen direkt ..

men han måste fatta vad han pysslar med och vad konsekvenserna
av det han gör kan bli!

kan bara hålla med annars !! :tummenupp

Jaså? Blir du störd av det?

Har själv sett en motorcyklist där som kör som f-n på bakhjulet. Han är ju typ skitjobbig med sin ylande motor. ;)

Tycker mest det är kul att det finns en skyddad lekplats där på parkeringen. Såg du de som surfade där förra sommaren? Såg fräckt ut! Sedan är det rätt många som kör runt och sladdar på vintern. Bra! Så lär de sig hur de ska köra när det är halt på vägarna.

Men med tanke på hur många folk är - de kan inte låta någon annan ha lite roligt - så väntar jag bara på den dagen någon kommer dit och förstör allt med betongsuggor eller annat skit där. :(

Ja det får bli det nästa gång! Deras argument är att de är rädda för att barnen ska bli påkörda, det är för fan en 70 väg, där ska inte barn vara överhuvudtaget :mad:

För barn har ju en egenskap att lyda exakt vad man säger till dem...

Jo...för de vägar vi (hojåkare) gärna kör e ju samma som lastbilar och bilar helst väljer för att ta sig mellan punkt A-B? Spelar det för övrigt nån roll vilken som gör mest skada om man nu kör på ett barn? Du skulle tänka att du ju bara körde hoj o det hade blivit mkt värre om du kört bil? Snacka om dum kommentar.

Last edited:
Jaså? Blir du störd av det?

Har själv sett en motorcyklist där som kör som f-n på bakhjulet. Han är ju typ skitjobbig med sin ylande motor. ;)

Tycker mest det är kul att det finns en skyddad lekplats där på parkeringen. Såg du de som surfade där förra sommaren? Såg fräckt ut! Sedan är det rätt många som kör runt och sladdar på vintern. Bra! Så lär de sig hur de ska köra när det är halt på vägarna.

Men med tanke på hur många folk är - de kan inte låta någon annan ha lite roligt - så väntar jag bara på den dagen någon kommer dit och förstör allt med betongsuggor eller annat skit där. :(

hhahaha vaddå min hoj är fan tyst som en mus :hihi:hihi och jag har börjat köra där nu ;) men mitt argument är att jag kör på dagarna, det är helt ok för min del, precis som tidigkväll. Men de fjånarna som kommer vid 24 en söndag eller som nu senaste halv 4 på morgonen o brände gummi, de är rätt jobbiga :mad: Annars håller jag med dig, parkeringen är bra som lekplats och övningsplats

Jo jag vet, pensionärerna har nog redan börja rota i hur man ska kunna få bort dem, jag skulle aldrig gjort nått sånt, bara menade att man får visa ömsesidig respekt :tummenupp

För barn har ju en egenskap att lyda exakt vad man säger till dem...

Johodå om man anställer "Super Nanny" så lyder barnen, det har jag sett på tv :fakta

Last edited:
Jag kan hålla med Mavve om nästan allt han skriver. Men det ursäktar fortfarande inte att utsätta andra för uppenbar fara. Personen/er som slänger ut saker på vägen har ett uppsåt, detta är förberedelse till kroppskada. Jag förstår hans frustation -men inte handlandet förr eller senare händer det en olycka, att bevisa vem som slängt vad är nästan omöjligt. Ligger det däremot en anmälan sedan tidigare - är fallat solklart för åklagaren. Om jag hade varit med, skulle jag stannat, förklarat & anmält. Att ringa Polis har ingen verkan öht.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back