Onsdagsgazzet™ 2/5

blir de lite väl tajt o försöka ta hela rundan med en 9-literstank idag?? (drar väl ungefär 0.7 l/mil) :va

Tur att smaken e som baken!

Vissa tror att det är lätt att köra rakt fram men dom som testat har ändrat sig ganska så omgående , eller hur GSXR1100R :pannkyss

mvh

Killer
Ja visst är det så, det är inte så enkelt som det ser ut att köra på strippen, det är mycket att hålla ordning på med stage in och allt som hör till.

Blanka 7 tider kom jag ner på med fel drevning :gnissla

Ja visst är det så, det är inte så enkelt som det ser ut att köra på strippen, det är mycket att hålla ordning på med stage in och allt som hör till.

Blanka 7 tider kom jag ner på med fel drevning :gnissla

När det väl sitter där så ska du kunna köra stadiga 6,50 tider , gäller bara o våga släppa ut kopplingen helt vid ett stallvarv på 5500 eller mera:tummenupp

Sedan skadar det inte och dreva om lite , 14/52 funkar väldigt bra (original 15/48) det ända som händer är att vid 240-250km/h går övervarvningsskyddet in och man önskar att en 6:e växeln fanns o peta i.

//

Killer

När det väl sitter där så ska du kunna köra stadiga 6,50 tider , gäller bara o våga släppa ut kopplingen helt vid ett stallvarv på 5500 eller mera:tummenupp

Sedan skadar det inte och dreva om lite , 14/52 funkar väldigt bra (original 15/48) det ända som händer är att vid 240-250km/h går övervarvningsskyddet in och man önskar att en 6:e växeln fanns o peta i.

//

Killer
Din sista repa blev 6.6, du har 160 RWHP samt tokdrevning, hur sjutton ska jag komma ner på 6.5 med min orginalspis, ska jag sitta i en slangbella eller :va

Fett gazz i snabb grupp. Fredde borde nog tat lite lugnare.

I mellan light tycker jag det bara var strul hela tiden. Det var bilar, hojar och annat skit i vägen som pajade tempot hela tiden. Nä, skärpning till er som var i vägen för gazzet:gnissla Hoppas på bättre "före" nästa gång. Det var endast sista böjarna innan rakan som jag kunde dra på lite.

Din sista repa blev 6.6, du har 160 RWHP samt tokdrevning, hur sjutton ska jag komma ner på 6.5 med min orginalspis, ska jag sitta i en slangbella eller :va

Det går bara man vågar släppa ut kopplingen helt:tummenupp

Ja sista repan blev inte riktigt bra , det var ju rätt så halt på banan , spann både i starten och i tvåan och trean , men det blir varmare o varmare i luften och med värmen blir det härligt klistrigt på banan.

//

Killer

I mellan light tycker jag det bara var strul hela tiden. Det var bilar, hojar och annat skit i vägen som pajade tempot hela tiden. Nä, skärpning till er som var i vägen för gazzet:gnissla Hoppas på bättre "före" nästa gång. Det var endast sista böjarna innan rakan som jag kunde dra på lite.

tackar för turen igår!! synd på all trafik som kom iväg precis på dom göttigaste ställena hela tiden :huvet
som tur var ledde majoon ett litet baklängesgazz på vägen hemåt där vi slapp all onödig trafik :tummenupp

de va förresten hur lungt som helst med soppan...

Vet inte var ni körde igår.
Men om ni kom förbi S-o kan ni alltid kika på några bilder jag tog. Ligger under "Filmer o Bilder", sen "Sommarkänslor i Skåne...".
Va inte så lätt o ta bra bilder, hade varit skoj o ha en dv-kamera istället. Får bli till framtiden. :)

tackar för turen igår!! synd på all trafik som kom iväg precis på dom göttigaste ställena hela tiden :huvet
som tur var ledde majoon ett litet baklängesgazz på vägen hemåt där vi slapp all onödig trafik :tummenupp

de va förresten hur lungt som helst med soppan...

Ja, rundan blev inte mer än ca 7 mil så. Ja, det var tokmycket trafik igår:mad: Att korsa E65 är inte kul det heller. Nästa gång jag tar mig an mellangrupp så blir det bättre tempo, no matter what:yoparty

Fett gazz i snabb grupp. Fredde borde nog tat lite lugnare.

Ja de var härligt fett me Gazz Mr K , Knäckis och ... vad va de han nu hette :va de va dom snabbaste styngen jag set iaf.. hehe

De blev både Salt Lakrits sträng(extra remsa av assfalt vid vägkanten) O spana smörblommor... :jisses men..? de var helt fel, de var inte ens spenat... *lurad*

Så jag ser fram imot nästa Gazz, me o sitta under ett träd o luuukta på blooommerna :cool: o ge er ett fösprång så man kan rejält gazza ikapp :hojraket
hehe.. eller inte...

Skall bara byta bakdäk, för det tog fantamig slut igår?? Märks man släpar på en del vikt.. (ca:335kg) osså lite fix me fjädringen...

Här..! Ser ni Ferdinand sittandes under trädet o luuuktar på blommerna...?:D

Nähä...? det gick vist inte o ladda ner ett foto från eniro här :va
well well... grönt o fint var det iaf :)

Last edited:
Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!