Onsdagsgazzet™ 18/4

Kul men kallt idag!! Hoppas att alla kom hem utan böter och markkänning. Jag fick ett helt koppel av moppar efter mig på hemvägen när jag körde ”BaklängesGaZZ”, kul! :tummenupp Tack för sällskapet, xyx.

Jag såg inte när ”den gröna” och ”den gula” släppte, hoppas att ni kom hem ordentligt Var det RogeRetta och Gullefjun kanske?

MrK ledde lugnt o fint idag, kan jag rapportera som sistaman, inga incidenter och samlad grupp. På hemvägen hade jag högfartsmöte med en Porsche som lånade lite av min väghalva, men det gick bra. Ta’t lugnt i Häckeberga!

/S

2893955 Thx Maffan för en bra o lugn runda. Men jag måste säga att besvikelsen var stor då caféet var stängt på raukan. En kopp värmande kaffe hade varit perfa idag.

Vissa hamnade ute i spenaten. Hoppas att det gick bra där ute Solid:gnissla
:yoparty

Tack för go runda idag!

Kul men kallt idag!! Hoppas att alla kom hem utan böter och markkänning. Jag fick ett helt koppel av moppar efter mig på hemvägen när jag körde ”BaklängesGaZZ”, kul! :tummenupp Tack för sällskapet, xyx.

Jag såg inte när ”den gröna” och ”den gula” släppte, hoppas att ni kom hem ordentligt Var det RogeRetta och Gullefjun kanske?

MrK ledde lugnt o fint idag, kan jag rapportera som sistaman, inga incidenter och samlad grupp. På hemvägen hade jag högfartsmöte med en Porsche som lånade lite av min väghalva, men det gick bra. Ta’t lugnt i Häckeberga!

/S

Jo, det var RogeRetta och Gullefjun, + några till där bakom.

Och angående Porschen...:skrämd Bilister borde inse hur mycke plats de lämnar när de skär kurvorna.

Sen ska vi inte tala om den jävla påfågeln :D

Kunde gått bättre...

när vi nått in till Malmö på Sallerupsvägen förbi IKEA
vinka Gullefjun "bye-bye" och viker av ut på ringvägen
åt segehållet...samtidigt drar jag + ERE6-killen på lite
och gissa vem som joinar oss bakifrån???????????
???????????????????????????????????????????????

MAX OTUR :mad:

Jo, snuten som va ute vid cafeét på sjöborakan :huvet :mad:

han vinka in mig och undra om jag hade nåt körkort??
visa han det och sen börja han syna mitt :cdevil :mad:
bakdäck som ska bytas vilken dag som helst.
gnällde lite om skylten oxå men den rätta jag till lite
och det gilla han :rolleyes: saknade reflex bak oxå :rolleyes:
han trodde vi kom i ca 85> innan han stoppa mig men
jag fick "bara" för däcket...puuh

Dagens tips till alla mcåkare: Byt däck i TID :D

:squid

Vill du va min tomtemor då? :tuttar

Bra gazz i övrigt i mittengruppen, lagom lugnt o städat :tummenupp

Klart,, du gillade inte vädret, men hos mig e de alltid fina väderspänningar... :pannkyss

Jag måste skicka ett JÄTTE tack till Hyrbilcenter på Mariedahlsvägen i malmö!! Jag har ingen hoj som är gatlegal just nu så jag fick låna deras XT660X för en god slant!!! Riktigt bra att ha dom om man nu står utan hoj ett gas!!!

Last edited:
Trodde snuten oxå men...

De var ute på rakan och gnällde på nummerskyltar ........ Men det är väl antagligen viktigare än att stoppa kravallerna på rosengård.:va

han sa att han va kallad till just rosengård men strax innan avfarten
till IKEA/Sallerupsvägen kallade centralen och sa att han inte behövdes
där....och då svängde han av och "haffa" mig i stället FUUKKKK :huvet

hade jag varit typ ~15 sekunder senare hade det vatt lugnt :va :arsele

men men...shit happens :tungan

Dagens citat:

"Inte lönt att gråta över visad cord" :hihi

han sa att han va kallad till just rosengård men strax innan avfarten
till IKEA/Sallerupsvägen kallade centralen och sa att han inte behövdes
där....och då svängde han av och "haffa" mig i stället FUUKKKK :huvet

hade jag varit typ ~15 sekunder senare hade det vatt lugnt :va :arsele

men men...shit happens :tungan

Dagens citat:

"Inte lönt att gråta över visad cord" :hihi

Eller "skaffa en hoj till " så har du alltid nått som funkar LOL:tummenupp

Byta däck e väl lite onödigt men kanske ska använda vinkelslipen lite till nästa gång:rolleyes:

Byta däck e väl lite onödigt men kanske ska använda vinkelslipen lite till nästa gång:rolleyes:

Äh, där är många mil kvar i dina däck Alex.. speciellt framdäcket! :tummenupp
Och det gick ju bra igår.. :D

Edit: skulle vara intressant att veta vad som egentligen gäller för slicks och det vi pratade om igår..

Last edited:
D va ett gött gazz igår, tradigt man inte fick kaffe i sjöbo bara, fick ju en anmärkning om att jag saknade reflex avpolitiet.

Resursslöseri upplyste jag vår ordningsmakt om, inte bara igår utan även idag när jag skrev ett mail till länspolismästaren, där jag ifrågsätter hur man motiverar 1 civilbil, 1 buss, 1 polismotorcykel, samt vad jag vet minst 5 poliser, när det är upplopp i landets tredje största stad.

//Jösse

(har ej fått svar än, och räknar inte med att få d heller)

Tack för gott gazz i lugna gruppen. Maffan ledde med den äran som vanligt. Lättsamlad grupp utan incidenter. :tummenupp

När jag tuffade hemåt steg tre farbröder från bussen ut i vägbanan och ställde sig i givakt. Undrar om de delar upp uppgifterna mellan sig; "jag kollar reflexen så kollar du skylten. Ok, då tar jag däcken och blåsen!" :tungan

Jag täcktes som tur var av en HD-snubbe som brände förbi mig med ett "BRAAAAP".

/Dr J

Bromsar å styr&svinglager/hjullager e sånt som inte e viktigt å kolla ur trafiksäkerhetssynpunkt tydligen, hyr skylten e placerad å om där e reflex eller ej e väldigt viktigt tydligen.

reflexen????har man inte baklykta, vad e d som e så förbannat viktigt med den?

//Knäckis

Äh, där är många mil kvar i dina däck Alex.. speciellt framdäcket! :tummenupp
Och det gick ju bra igår.. :D

Edit: skulle vara intressant att veta vad som egentligen gäller för slicks och det vi pratade om igår..

En dag ska jag ta reda på detta.. igår känns inte som rätt dag bara

Last edited:
Tack för gott gazz i lugna gruppen. Maffan ledde med den äran som vanligt. Lättsamlad grupp utan incidenter. :tummenupp

När jag tuffade hemåt steg tre farbröder från bussen ut i vägbanan och ställde sig i givakt. Undrar om de delar upp uppgifterna mellan sig; "jag kollar reflexen så kollar du skylten. Ok, då tar jag däcken och blåsen!" :tungan

Jag täcktes som tur var av en HD-snubbe som brände förbi mig med ett "BRAAAAP".

/Dr J

De e så man undrar om dom vill att man ska tycka illa om dom. I Götet så snackar dom hoj med en, snackar bandagar och är allmänt trevliga. Här nere har dom nog fått en skit på tvären för dom petar fan snart på omlackade hojar om lacken är typgodkännd.. Analt och onödigt att göra sig till ovänns istället för att skaffa sig en dialog med hojåkarna.. Då hade kanske jag varit mer laglig om dom bara kunde sluta leka brunskjorta...

Får tacka Maffan och de andra i gruppen för en go runda. Lyckades undvika polisen i Sjöbo men fick dem efter mig lite senare på kvällen. Men det löste sig:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT