Onsdagsgazzet™ 14/5

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Samling på Statoil i Staffanstorp 17.30
Avfärd 18.00
unclesam.gif

Läs gärna detta om du är ny på gazzet

Vid regn så trimmar vi.

Ni som kan vara raijslaiters kan skriva nedan. (Copy/paste).

Raijslaiters:

1. Mr K
2.
3.
4.
5.

Polisen.se
Onsdag 14 maj
Hastighetskontroll, riksväg 21.
Fordon- och förarkontroll, polisområde Malmö.
Kontroll tung trafik och farligt gods, E22.
Hastighet- och nykterhetskontroll, E65 polisområde Ystad.

Vader.se
Det blir ganska molnigt väder men uppehåll. Temperaturen blir +13 till +16 grader. Vinden blir svag, sydvästlig, 1 till 3 meter per sekund.

Vader.se
Det blir nästan helt klart väder och uppehåll. Temperaturen blir +13 till +16 grader. Vinden blir svag, västlig till sydvästlig, 1 till 3 meter per sekund.

Jag och ett par till kommer !!!!
Måste ju passa på detta kanske är vår "sommar"

Dyker med upp!

Nu ser det ut som man skulle hinna i tid, bara vädret då annars kommer jag med och drar ner tempot:)

Gott gazz i mellan-mellan. :tummenupp

Tyvärr hade vi en avåkning i Häckeberga, i exakt samma kurva som någon åkte av förra veckan (denna gång pga möte som skar), föraren verkade dock klara sig bra och hojen fick förhoppningsvis bara lite trasig plast.

Edit: mötet var enligt förarens egen uppgift vilket nedanstående skribent motsäger, jag låg för långt bak för att se själv. Rent objektivt har folk missbedömt den kurvan förr och helt uppenbart är det inte omöjligt att köra av helt på egen hand...

Last edited:
Riktigt bra tempo i mellan-snabb på roliga vägar, ruskigt skoj!

Mindre skoj att en förare var av (låg bakom killen som var av och det kom aldrig något mötande fordon i den kurvan), skönt dock att föraren kom upp på fötter snabbt :tummenupp
Hoppas att du inte fick allt för ont!
Skönt att hojen startade igen, hoppas att du kom hem säkert!

Kanongazz i snabb även ifall jag bara vill ha min nya hoj så jag kan köra skiten av alla ...... hehe

Bra uppslutning på en 40-50 bågar:tummenupp

Premiär för mig för året med onsdags-gas
Det var riktigt trevligt att få förtroendet att leda en grupp
hoppas alla blev nöjda :)

Kanongazz i snabb även ifall jag bara vill ha min nya hoj så jag kan köra skiten av alla ...... hehe

Bra uppslutning på en 40-50 bågar:tummenupp

Trodde redan du gjorde det? Eller det var inte du som skrev det här igår :va

15mil i högt tempo .... va gytt. Jag e fan Rossi ..... muhahahahah:arsele :tummenupp

Sålänge det är krokiga vägar så är ER-6an suvve ....

Tackar för idag, trevligt gazz hemåt :tummenupp
Ses nästa onsdag!

Mvh / Gadde

fin runda i snabb var riktigt skoj. Mindre skoj var det att möta familen vildsvin på vägen hem :( var 1m från att köra på pappan, missa han men träffa jorden han spåtte upp med hovarna så nära var det :) men nu har man gjort det med hehe. Tack mr k för en rolig runda

fin runda i snabb var riktigt skoj. Mindre skoj var det att möta familen vildsvin på vägen hem :( var 1m från att köra på pappan, missa han men träffa jorden han spåtte upp med hovarna så nära var det :) men nu har man gjort det med hehe. Tack mr k för en rolig runda

Efter Sjöbo hade vi möte med en annan grupp: kossorna och tjurarna vid Revinge som hade onsdagsgaazz.. De sprang helt vilt över vägen åt alla håll.. "Mr KO" kände sig dock som hemma och ville klappa dom trots sin koskräck(därav att han är singel).

Last edited:
Härligt...mina damer o herrar!

Tur de e några som njuter me sina fartvindunder, vi får hoppas vädret håller i sig nu heejjlaa sommaren..
Saknar gazzen..fan! :( får snällt sitta här o va avis po eer!
Keep it burning sport riders! :yoparty
Peace Out!

Riktigt bra tempo i mellan-snabb på roliga vägar, ruskigt skoj!

Mindre skoj att en förare var av (låg bakom killen som var av och det kom aldrig något mötande fordon i den kurvan), skönt dock att föraren kom upp på fötter snabbt :tummenupp
Hoppas att du inte fick allt för ont!
Skönt att hojen startade igen, hoppas att du kom hem säkert!

Jag mötte då en hoj precis efter han gick av. Så det där mötet bör nog ha ägt rum.. Låter det vara osagt hur pass trängd han blev, men är en del rullgrus i kanterna. Men som sagt, snabbt uppe på fötter!

Jag mötte då en hoj precis efter han gick av. Så det där mötet bör nog ha ägt rum.. Låter det vara osagt hur pass trängd han blev, men är en del rullgrus i kanterna. Men som sagt, snabbt uppe på fötter!

Kan helt ärligt säga att jag i så fall helt missade det mötet i samband med
att han gick av. Såg ingen mötande hoj precis vid det ögonblicket, visst kan möte ha ägt rum men jag såg det inte i den kurvan. Jag kan dock ha fel... Det har hänt förut :gnissla

Hur som helst är det väsentliga att det gick bra med killen, oavsett hur
olyckan gick till!!

Last edited:
Det störigaste med den mötande styrstångsåkaren var att han körde med helljus. Jag låg som "tvåa" efter den olycksdrabbade och möte han en bit efter kurvan så det kan nog stämma med möte mitt i kurvan. Men som sagt det kvittar vilket. Fruktansvärd tur att både denna veckans och förra veckans förare klarade sig helskinnade!
Ha det gott ses nästa vecka!

Trodde redan du gjorde det? Eller det var inte du som skrev det här igår :va ...

Du kommer uppleva nya mardrömmar, när K-token får sin riktiga lilla 750... Ett år råkade fanskapet köra en Gixxer 1000 och vips, ökade tempot från 100 till 120 i den smala allén söder om Skurup. Största problemet jag hade med det var bara att det var........ mph o inte km/h... :eek:

Till övriga:
Det ser ut att vara nya rekord när det gäller avåkningar i år? Se för fan till att inte överskatta er förmåga! De som kör i snabbgruppen är vana banåkare som kan rundan med mössa över ögonen, mellangruppen innehåller nog 50% banåkare som också kan rundan... Kör i eget tempo!!

/Approved "raijslaiter"

Du kommer uppleva nya mardrömmar, när K-token får sin riktiga lilla 750... Ett år råkade fanskapet köra en Gixxer 1000 och vips, ökade tempot från 100 till 120 i den smala allén söder om Skurup. Största problemet jag hade med det var bara att det var........ mph o inte km/h... :eek:

Till övriga:
Det ser ut att vara nya rekord när det gäller avåkningar i år? Se för fan till att inte överskatta er förmåga! De som kör i snabbgruppen är vana banåkare som kan rundan med mössa över ögonen, mellangruppen innehåller nog 50% banåkare som också kan rundan... Kör i eget tempo!!

/Approved "raijslaiter"

en sak som många missar är att VI har RUTIN!!! Jag har kört häckebergas alla vägar i mer än 10år ... alltså närmare +400ggr .....

även ifall jag kör en sur ER-6a så kan jag köra fortare än de flesta. Kör med huvudet och inte med högernäven........ DET ÄR INGEN TÄVLING!!!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park