Onsdagsgazzet™ 13/6

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Samling på Statoil i Staffanstorp 17.30
Avfärd 18.00
unclesam.gif

Läs gärna detta om du är ny på gazzet

Vid regn så trimmar vi.

Ni som kan vara raijslaiters kan skriva nedan. (Copy/paste).

Raijslaiters:

1. Mr K (Snabb)
2.
3.
4.

meteogram.png

Hej!

Jag är en grabb på 22 somrar som nyligen tagit mc-kort och söker efter ett gäng att få köra med. Jag fick syn på er klubb och tycker det verkar vara något för mig med anledning av att jag såg att ni utgår från Staffanstorp och jag själv är en Staffanstorpbo så det är nära och bra. Min hoj då är en Yamaha R1 -99 och anledningen till att jag har valt den här hojen är inte för farten utan för utseendet och jag har alltid drömt om att få äga en. Jag är som sagt färsk så jag kör i ett väldigt lugnt tempo och kommer förhoppningsvis fortsätta så resten av mitt mc-liv. Jag hoppas att få hänga med er någon gång på era turer och så småningom kanske bli en i gänget. Och om det inte är försent så skulle jag gärna vilja hänga med er redan imorgon (13/6). :)

Tack för mig!

//Fidde

Hej!

Jag är en grabb på 22 somrar som nyligen tagit mc-kort och söker efter ett gäng att få köra med. Jag fick syn på er klubb och tycker det verkar vara något för mig med anledning av att jag såg att ni utgår från Staffanstorp och jag själv är en Staffanstorpbo så det är nära och bra. Min hoj då är en Yamaha R1 -99 och anledningen till att jag har valt den här hojen är inte för farten utan för utseendet och jag har alltid drömt om att få äga en. Jag är som sagt färsk så jag kör i ett väldigt lugnt tempo och kommer förhoppningsvis fortsätta så resten av mitt mc-liv. Jag hoppas att få hänga med er någon gång på era turer och så småningom kanske bli en i gänget. Och om det inte är försent så skulle jag gärna vilja hänga med er redan imorgon (13/6). :)

Tack för mig!

//Fidde
Alla är hjärtligt välkomna :)

Kommer förhoppningsvis ikväll och kan ta en grupp.
Skurupsversionen ska bara in på kartan :tummenupp

Då va man färdigkörd på Knutstorp :yoparty ses ikväääll :)

Tack för att jag fick hänga med er ikväll. En lyckad kväll med bra väder och rolig körning. :tummenupp

Lånsamma gruppen roade sig med att se hur många gånger vi kunde tappa bort varandra och hur långt ifrån varandra dom respektive delgrupperna befann sig när vi väl började jaga varandra med mobil. Tror vi slog rekord i båda kategorierna och mycket tid fick läggas på att sammaföra grupperna så Sjöbo nådde vi inte förrän alla andra hade börjat åka hem, typ halv 9... :crash

Dock höll sig alla på hjulen och alla kom fram... även om siste-man kom fram lång före oss andra :va

Hoppas folk hade trevligt ändå, om inte annat hade vi tid att se på utsikten och lukta på blommorna.

/der Reisleiter

@pjohan Ni hade inte ngn avdankad förare från MCK Vilse med er i gruppen? :D

Hur många var ni från början?

Last edited:
Lånsamma gruppen roade sig med att se hur många gånger vi kunde tappa bort varandra och hur långt ifrån varandra dom respektive delgrupperna befann sig när vi väl började jaga varandra med mobil. Tror vi slog rekord i båda kategorierna och mycket tid fick läggas på att sammaföra grupperna så Sjöbo nådde vi inte förrän alla andra hade börjat åka hem, typ halv 9... :crash

Dock höll sig alla på hjulen och alla kom fram... även om siste-man kom fram lång före oss andra :va

Hoppas folk hade trevligt ändå, om inte annat hade vi tid att se på utsikten och lukta på blommorna.

/der Reisleiter

Blev lite paff när micke kom körande själv, typ 30 minuter innan er.... :gnissla

@pjohan Ni hade inte ngn avdankad förare från MCK Vilse med er i gruppen? :D

Hur många var ni från början?

Ingen aning, kanske tio.

Var ganska stora hastighetsdiffar i gruppen så det föreslogs att det i dom flesta korsningar skulle räcka att man i normalfallet väntade in nästa gubbe vilket jag gick med på om folk verkligen lovade att vara jävligt noga med att kolla att gubben efter fortfarande var med vilket alla lovade att dom skulle göra. Har flera gånger kört på det sättet utan problem men i förrgår funkade det inte alls. Siste person som körde rätt påstod båda gångerna att dom hade sett den bakom vid svängen där dom försvann, fattar inte riktigt hur man kan tappa bort folk då :va

Efter två fadäser så blev det till att vänta in vid varje korsning men då hade redan en jävla massa tid gått till att köra runt och hitta borttappade. Alla kom fram bortsett från nån som inte orkade vänta vid pausen.

He, he.
Hoppas det blev some kick but ;) :glömdet

Se dem i svängen verkar bli resultatet av att säga, vänta in tills de kommer ikapp, verkar ha blivit tolkningen.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra