Onsdagsgazz - Originalet - 13/10

det va k-k-KALLT idag... men skoj... tråkigt det som hände med hmm han vad han nu heter :va hoppas det ordnar sej med hojen... tack för ett gött gazz... vi får se hur många som hänger med ut till snön faller :yoparty
 
Japp, det var FRISKT idag, tackar för en trevlig tur! Nu skall jag ta en :dricka och tina upp, samt titta på Mr.K's DVD

/Snafets
 
Last edited:
Yees, kallt men kul som vanligt kul :tummenupp

fa... att det ska bli mörkt så fort bara.....:cool:
 
Tyckte det var hur schysst som hellst, inga problem med att det var kallt, vinterhandskar, dubbla lager tyg under ställ och mer nedkrupen bakom kåpan fixade värmen :tummenupp

Fast mörkret kunde dom gott avskaffa..
 
Pjohan, körde "vi" (Mighty låg i o f sig först) av din kedja??
Trodde du släppte av med flit i rondellen... ujujuj - tur den inte låste hjulet där... eller på motorvägen när det gick riktigt fort!!!
 
tackar alla VIKINGAR för ett trevligt gazz .... tråkigt med vurpa INNAN vi lämnat statoil .......
 
Zilversurfer skrev:
Polar Hanskar, för Nordpols expeditioner alt. Mount Everest bestigningar :yoparty

Säg nu som det är. du har installerat handtagsvärmare på hojen va? :7peta

Modigt att ge sig ut idag grabbar. Önskar nästan att jag hade varit med. :4skrika
 
Robz skrev:
Pjohan, körde "vi" (Mighty låg i o f sig först) av din kedja??
Trodde du släppte av med flit i rondellen... ujujuj - tur den inte låste hjulet där... eller på motorvägen när det gick riktigt fort!!!

Hehe, nej jag släppte inte frivilligt, men så går det när man försöker hänga på dom stora (1000cc) pojkarna. Men av bara farten så kunde jag rulla nästan ända till Statoil och det var där som jag skulle av norra ringen :) (bor en 500 m norrut därifrån, så den släppte helt klart på bekvämt avstånd jämfört med resten av rundan)

Nej, det hade inte varit kul om bakhjul låst på motorväg :eek:, det gick nog i 200 knyck där för mig (ni låg nog ännu snabbare). För att komma ikapp er så låg jag även ganska snabbt på avfart in mot rondellen så det hade inte varit en höjdare med låst hjul där heller.

Nu kommer bara den spännande undersökningen vad kedjan har slagit sönder på sin väg in (det var ju fullgas på tvåan eller trean det hände, så det var mycket kraft på den). Enligt Haynes ligger det någon skyddsplåt rakt framför drev så man kan hoppas att den räddat det mesta, vattenpumpen ligger annars aldeles framför på den modellen. Indikatorn för stöd (eller snarare någon sladd relaterad till det) verkar i vilket fall ha slagits sönder (tändningen bryts när man släpper upp kopplingen när växel är i) :huvet
 
Last edited:
Von Vettet skrev:
Jo VV har garanterat kissta färdigt,men han har sin som som är på ishockeyträning just mellan 18-1930. SÅ sorry gubbs, jag kan inte.men jag hoppas vi kommer fram till en dag då det kan passa med ett paaaarta :öl

och kanske man kan få åtnjuta sig.... :pussa

Mao förstod du inte frågan på lunchen igår när vi träffades... :D På frågan "Dyker du upp ikväll" svarade du "Jaaa", sen kommer du inte, nog kissar du fortfarande :tuttar :hihi
 
Tackar för en trevlig runda! Lite kall men inget man dör av.(Tror jag)
Spenderade kvällen med att kolla på DVD:n och tina. Precis hur bra som helst!
Håller bara vädret i sig så ses vi igen nästa onsdag.
 
Summering av kedjekrasch.

Fan för kedjelås! :huvet Kedjan var hel, det var givetvis kedjelåset som gått. Kedjan satt på när jag köpte hojen så jag har inte tänkt på den risken, bara kollat skicket på den (har ju, utöver någon bankörning inte kört så hårt innan jag började hänga med på onsdagsgas), antar att man ska köra nitat om man nu ska leka i högre hastigheter? :confused:

Resultatet är sabbad kedja, drev, kedjeskydd framdrev, kontakt till neutralindikator, kedjeskydd bak, plastbitar bakkåpa (kedjan har varit uppe och snärtat nån decimeter bakom passagerarfotpinnarna, tur att man inte hade någon därbak). Dessutom skavda men ännu fungerande(?) sladdar till generator och stödindikator. Kedjan slog alldeles precis bakom vattenpump, den har skrapmärken men verkar ha klarat sig. Även däck och fälg hade märken efter kedjans framfart, men det gör ju mindre på en gammal hoj.

Bilder på eländet:

http://ninjaz.kicks-ass.net/album/album.php?username=pjohan&cat=289

(ett jävla ormbo att få loss kedjan, gick tillslut att lirka av drev med kedja i en klump)

Får se om jag får ordning på det till nästa onsdag, jag vill ut och köra igen :yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top