Onsdags tur med många KRASCHADE.

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Det var tydligen någon form av gruppkörning i Onsdags där det var inte mindre än 7 st som Kraschade.:jisses :crash :nurse Är det någon här på SH som vet mer om hur det gick för vederbörande och deras hojar!???:kryckor Jag hoppas att det gick bra för dom och att dom hade försäkrat. Man vet ju hur det är med den saken då man kör lite nyare hojar i dessa tider.:Bugar

Menar du att 7 st kraschat på en och samma mc-tur? Jösses, vad håller ni på med? Är ju fler än vad som går åt på en normal träningskväll i falkenberg:näsblod

Nr:18 skrev:
2379316 Menar du att 7 st kraschat på en och samma mc-tur? Jösses, vad håller ni på med? Är ju fler än vad som går åt på en normal träningskväll i falkenberg:näsblod

nästan skrattretande:va

Något lär ju vara fel på den turen då? Grupptryck/gruppkörning:rolleyes:

Tydligen enligt en som var med. Men jag har inte fått veta något mer om det. Har inte haft kontakt med den personen sen mailet kom, men viss det ska tydligen vara hela 7 stycken. jag hoppas då mer på att det var 7 personer på kankse 4 hojar. Men det är mycket endå?

2379316 Menar du att 7 st kraschat på en och samma mc-tur? Jösses, vad håller ni på med? Är ju fler än vad som går åt på en normal träningskväll i falkenberg:näsblod
hehe jag tycker att du i det här fallet skulle använda ordet "onsdagsOtur"

Här i sthlm'sområdet kör vi hoj :fakta ;)

-@

Men gud lite sent va :tummenupp
Checka tråden!

Mr Helmut skrev:
2379330 nästan skrattretande:va

Något lär ju vara fel på den turen då? Grupptryck/gruppkörning:rolleyes:

Knixiga vägar, någon telefonstolpe stog i vägen, några var med för första gången osv osv.

-@

d1ce skrev:
2379349 Här i sthlm'sområdet kör vi hoj :fakta ;)

-@
När vi kör hoj i södra sverige håller vi oss på hjulen. Ska vi tvunget kasta oss åker vi till nåt som heter motorbana. Där saknas det träd, murar och bilar att pricka.

d1ce skrev:
2379352 Knixiga vägar, någon telefonstolpe stog i vägen, några var med för första gången osv osv.

-@
Hade dom monterat en telefonstolpe mitt på vägbanan eller??

Last edited:
2379355

I stort sett ja... telelinan går över på andra sidan av vägen precis i ett krön varpå vägen svänger... Innan krönet så ser vägen ut att gå svagt höger (pga telefontråden)....
Det krönet/kurvan har många blåst av i...

Tror det finns en bild i tråden jag länkade till

2379355 När vi kör hoj i södra sverige håller vi oss på hjulen. Ska vi tvunget kasta oss åker vi till nåt som heter motorbana. Där saknas det träd, murar och bilar att pricka.

Efter en ganska skarp vänster kommer du mot ett krön, senaste 300m har du haft telefonstolpar längs vänsterkanten, efter krönet tar vägen svagt vänster nedåt för att sedan åter klättra höger, under vänster nedåt korsar telefonstolparna vägbanan för att fortsätta på höger sida.

Om man tittat på telefonstolparna eller bara legat fel vet jag inte.

-@

edit: 2'a igen

Bananhjärna skrev:
2379326 Den numera beryktade onsdagskörningen behandlas ganska igående i denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130573

Det var nog lite för ingående på självaste turen. Men vad jag förstår och orkar läsa. Så var det bar massa kosmetiskt och blåmärken som gäller. Men det känns det också både i kropp och läder...

Bananhjärna skrev:
2379375 I stort sett ja... telelinan går över på andra sidan av vägen precis i ett krön varpå vägen svänger... Innan krönet så ser vägen ut att gå svagt höger (pga telefontråden)....

Tror det finns en bild i tråden jag länkade till

Vilken tråd sida då av 52. Tar lite tid att gå igenom all om man skulle försöka...
Hur som hälst så är det på tok för många som vill vara vid sidan om vägen och titta vad naturren kan erbjuda.

Last edited:
Bananhjärna skrev:
2379375 Innan krönet så ser vägen ut att gå svagt höger (pga telefontråden)....

Jag har aldrig sett en enda stolpe där eller på någon annan sträcka heller. Märkligt vad vissa tycks registrera irrelevanta detaljer runt omkring vägarna istället för vägen som man kör på. :va

vad hände??

knutten10 skrev:
2379336 Tydligen enligt en som var med. Men jag har inte fått veta något mer om det. Har inte haft kontakt med den personen sen mailet kom, men viss det ska tydligen vara hela 7 stycken. jag hoppas då mer på att det var 7 personer på kankse 4 hojar. Men det är mycket endå?
Det som skedde var: cykel nr 1:s bakhjul lyfte på något sätt, varefter ägaren fick studera asfalt å gräs, (han klarade sig tydligen bra).
Vurpa nr 2 vet jag inte riktigt vad som hände, men enligt bilden jag sett så blev det en liten genväg i kurvan.
Klotning nr 3 var kvällens värsta. Rossi e på väg in i högerkurvan, något går fel varpå han drar rakt ut i hagen tätt följt av Hopkins, Pedrosa och Edwards. Hoppas att alla dessa förare mår bra och att de får ordning på sina hojjar.

[PlastRaket] skrev:
2379407 Med tanke på hur många som gick av vägen så verkar det som om stockholmarna ska hålla sig i stan och gasa lite mellan trafikljusen istället:tungan

Så här ligger det förmodligen till. Dom som inte höll sig på vägen var stadsbor dvs boende inne i självaste kärnan av stan. När dom väl kom ut på öppna vägar med dess fina lanskap, så vart dom så fascinerade av dess natur att dom bara måste titta på den på närmare håll. Skämt och sido så måste det ha varit med många som var ovana med Gruppkörning och kanske även med att köra i överhuvudtaget...

[PlastRaket] skrev:
2379407 Med tanke på hur många som gick av vägen så verkar det som om stockholmarna ska hålla sig i stan och gasa lite mellan trafikljusen istället:tungan
6 av dessa hade precis flyttat till stockholm å var vana att rejsa mot äldre herrar i läder.:tungan

JayZin skrev:
2379432 6 av dessa hade precis flyttat till stockholm å var vana att rejsa mot äldre herrar i läder.:tungan

Okey då får man säga att dom måste ha haft mycket otur på den turen som får döpas om till oturen. Huvudsakligen är att dom klarade sig bra...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT