Onsdags Terror

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Nu är jag trött på på skiten!
Stoppad av en mc-polis mellan Skogis & Tyresö, (gubben försökte finta mig) nice try :arsele
Men han checkade av det vanliga, k-kortet samt utandning, men det som retar mig är att fanskapet skriver ned mitt signalemete ex kläder uteseende mm.
Jag frågar varför han gör det, som svar = så vi vet att det är du som är ägaren till hojen! BULLSHIT!!!!
Varför skall vi behandlas som kriminella?!?!?
Jag vet att jag enbart vart stoppad pga att jag kör sporthoj.
Jag älskar att dra till rosehill, ta en fika o kolla på alla fina hojar.
Sedan drar man till skogis o snackar med likasinnade själar.
Kanske dax att byta dag för detta? (tills blå slutar behandlar oss som banditer/våldtäksmän)

Vad sägs?

Last edited:
Säger inte ett skit.
En vanlig dag på hojen.
Nästa gång så skiter du i och stanna om du inte vill bli nervärderad eller dåligt behandlad eller....
Så klart !

Säger inte ett skit.
En vanlig dag på hojen.
Nästa gång så skiter du i och stanna om du inte vill bli nervärderad eller dåligt behandlad eller....
Så klart !

Bra sagt, men blir bara så förbannad (jag kan vara hetlevrad) :rolleyes:
Det e ju skittrist att det skall vara så pga att man kör hoj.

Bra sagt, men blir bara så förbannad (jag kan vara hetlevrad) :rolleyes:
Det e ju skittrist att det skall vara så pga att man kör hoj.

Well, med handen på hjärtat så inte håller du hastighetsbegränsningarna på bulten och medge att du moddat liiite på hojen.
Fabbon på saftblandarmoppen gör bara sitt jobb.

Var glad du fick ingen otrevlig lapp av honom !:tummenupp

Vi drog för omväxlingens skull norrut mot gottröra för att slippa grisgubbarna men tji fick vi där, tomtarna stod mitt ute i skogen vid arlanda avfarten strax innan början på gottröra vägen och gasade givetvis ikapp och terra oss med flygande besikting :mad:

Well, med handen på hjärtat så inte håller du hastighetsbegränsningarna på bulten och medge att du moddat liiite på hojen.
Fabbon på saftblandarmoppen gör bara sitt jobb.

Var glad du fick ingen otrevlig lapp av honom !:tummenupp

Jooo jag håller hastigheten på bulten, pga jag e n00b :D, det e alla andra som trycker ned mitt självförtroende när dom blåser om mig :hojraket
Men men, jag vet att fabbon på saftisen gör sitt jobb :tummenupp
Men hata sporthojs föreningen kan lugna sig lite nu tycker jag.
Samt den är moddad, den klarar transportstyrelsens krav :banana

Men jag måste medge att många poliser har varit schyssta emot personer med felaktiga blinker/skyltar mm på den här tre veckors rassian :tummenupp (sånt gillas)

Vi drog för omväxlingens skull norrut mot gottröra för att slippa grisgubbarna men tji fick vi där, tomtarna stod mitt ute i skogen vid arlanda avfarten strax innan början på gottröra vägen och gasade givetvis ikapp och terra oss med flygande besikting :mad:

Du ser, vi är mobbade :D

Last edited:
Well, med handen på hjärtat så inte håller du hastighetsbegränsningarna på bulten (...)

Håll hastigheten förbi kamerorna!

Tror det är vad snewten är ute efter gällande signalementet.
Vidare så bor det oftast folk bredvid kamerorna eller är en korsning där det skett många olyckor.

Håll körningen respektfull och gäsa när det passar bättre så får vi lättare bättre rykte!

Vet dock att många är överkänsliga. Senast igår körde vi fyra hojar förbi lite villor, UNDER gällande hastighetsbegränsning. ÄNDÅ står en tantaluring och viftar "sakta-ner-tecknet" åt oss!
Ja herregud.

Vet dock att många är överkänsliga. Senast igår körde vi fyra hojar förbi lite villor, UNDER gällande hastighetsbegränsning. ÄNDÅ står en tantaluring och viftar "sakta-ner-tecknet" åt oss!
Ja herregud.
Låter det mycket så måste det gå fort också! I synnerhet som att såna där supersportmotorcyklar går jättejättefort! Oftast helt av sig själv dessutom :rolleyes:

Jag myskörde på gamla Järna-vägen för några veckor sen och såg en familj som var ute å gick en bit fram. Så fort sonen fick syn på mig höll han för öronen och såg mest förskräckt ut. Min hoj låter högst lagligt, jag hade hög växel, låga varv och stod inte på speciellt, så det kan inte ha varit mitt ljud han störde sig på. Han var nog tyvärr bara van med att kommer det en sporthoj så låter det nå förbannat (illa), vilket det faktiskt gör när en hoj med rakt rör drar förbi nån meter bort med fullgas och 11k varv :( Där kände jag en viss tragik inom mig, istället för att bli glad för att se en sporthoj blev han rädd och höll för öronen :(

Mycket poliser igår. Jag och en till var tydligen lite extra suspekta i tyresö. Körkortskontroll och alkomätning fick vi göra.
En mcpolis gled fram också och av hans humör och attityd att döma så var det nog åratal sedan han fick kela med frun :gnissla

De som gjorde alkotesterna och körkortskontrollerna var dock trevliga :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: MrC
Jag myskörde på gamla Järna-vägen för några veckor sen och såg en familj som var ute å gick en bit fram. Så fort sonen fick syn på mig höll han för öronen och såg mest förskräckt ut. (...) Han var nog tyvärr bara van med att kommer det en sporthoj så låter det nå förbannat (illa)

Körde Harley förr då det var ett sånt himla hallå i media om kriminella mc-gäng (HA och Bandidos gjorde upp om vilka som skulle få vistas var). Stannade på en mack och en liten tjej (6 år?) som höll mamma i handen tvärstannade och såg förskräckt på mig. "Mamma, är det där en sån där farlig?`" Mamman försökte skyla över vad ungen sagt med nån flytande kommentar och ett nervöst skratt. Helt uppenbart att hon skämdes samt att ungen hört det där från föräldrarna! Insnöad uppfostran, jo jag tackar! :tummenner

En mcpolis gled fram också och av hans humör och attityd att döma så var det nog åratal sedan han fick kela med frun :gnissla

Nä, han drog en wheelie strax innan och vid nedslaget drog han pungen i tanken. Gör ju vem som helst på dåligt humör! :D

Vi tjejer träffade iallafall två störtsköna snutar på McD Sveavägen igår. Dom garvade till och med när jag frågade vad dom två hade gjort tillsammans inne på Pride-området. :)

Körd i lugnt o fint tempo på Torövägen i tisdags kväll. Passerar två grabbar i 8-10 års åldern, i säg runda tal femtio km/h. Rätt var det var så halar en grabben fram ett papper med texten : KöR Max 50 km/h! Haha, rätt kul, eftersom jag höll hastigheten.:D

• Gilla
Vad jag har hört får dom enligt lag inte spara några uppgifter om en person sålänge denne någon inte gjort något brottsligt...kan detta stämma kanske?
Jag har ju blivit stoppad för fortkörning men fått gå med en varning och vad den polisen sa så får dom inte lägga in något då eftersom jag aldrig fick böter.

• Gilla
Det är en juridisk gråzon som jag förstått det. De får inte spara, men samtidigt måste de kunna föra anteckningar. Det finns ett misstankeregister och ett belastningsregister. I belastningsregistret förs man in när man fått ett straff. I misstankeregistret förs noteringar om pågående utredningar, där kan du finnas med bara för att du bor i samma port som en känd langare t ex.

Vad den här polisen gjorde var att notera för sig själv, garanterat inte för att föra in i misstankeregistret. Men vad den anteckningen är värd kan man ju fråga sig.

• Gilla
Kanske skrev ned det för kunna påvisa att det var jag i ett eventuellt kontinuerligt efterföljande = Gråzon! *sneaky bastards* haha

Tänk om jag bestämmer mig för att byta ställ,
har jag då enligt polisens nedkrafsning stulit hojen,
då kläderna inte matchar hojen längre :va

BW

• Gilla
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra