Onsdagsåka 20/5-09

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Fråga: går det typ 200 hela tiden eller svänger det mycket? Min RD går bara 190...

Last edited:
Om det svänger är jag inte orolig att hänga med..men är det massa öppen landsväg i 200 är det ingen tur för mig..Fort det åker jag på bana

Fråga: går typ 200 hela tiden eller svänger det mycket? Min RD går bara 190...

For You my friend: No problem.
Det blir ca 50/50 jättekurvigt, och lite öppnare vägar.

Tid: start 18:00

Plats: McD i STÄKET (Kungsängen, E18)

Utrustning: Fulltankad hoj och glatt humör

Bra att veta:

- Deltagare skall ha läst infon om hur gruppkörning går till!
Infon är en .pdf från Rapido Mc och den hämtar du här: GRUPPKÖRNING
Spara ner en kopia, och ha som läsning då och då!
- Att komma i tid är INTE att komma 18.00 med tom tank, kl. 18:00 släpper jag ut kopplingshandtaget, så kom i tid!

Last edited:
Färdväg:

Samling McD Stäket i god tid före 18. Kom -Nytankad -nyäten -nyskiten. Kopplingen släpps ut 18.00! No mercy för er som då kloffar in en burgare, pratar i mobiltelefon eller virkar en keps.

Vi åker: Rotebroleden - Vä mot Uppl.Väsby - Runsavägen - Rosersberg - Väg 263 V - Väg 255 N mot Uppsala - Vä in på dag Hammarskjölds väg (skyltat mot lassarettet) - Granebergsvägen/Vårdsätravägen - Vä över bron Lurbovägen - Vä, massa småvägar, men kör mot Balingsta - Vä mot Ölsta - Passera Sulas - ut på 55:an Vä - kör av mot Örsundsbro - Örsundsbro - Hjälsta - Ut på 263 (gamla E18) vänster - nere i svackan i Övergran: kör mot Arlanda vänster - Passera avfart Skokloster, kör sedan Vä mot Sigtuna, Arlanda - Erikssund - någon kilometer efter Erikssund: Hö mot Billby - Ett par kilometer efter Billby: Hö mot Sjudaregården - följ vägen in i Sigtuna - kör ner på kajen - Stanna vid Cafe´Våfflan!

En fråga ang. färdvägen efter Örsundsbro-Hjälsta, åker vi via Hårby ut på 55:an, eller (min favorit), över Bälsunda, och Kivinge?

En fråga ang. färdvägen efter Örsundsbro-Hjälsta, åker vi via Hårby ut på 55:an, eller (min favorit), över Bälsunda, och Kivinge?

Bälsunda Kivinge får vi ta nästa gång! Men där sa du ett sant ord. Den är fin, men jag har redan printat (och ritat in väg) på dagens kartor...

Ser ut att vara hyggligt uppehåll, skulle vara kul att delta på en runda såvida 72hk räcker för att hänga med er;) (får väl hem och trimma annars)

Nu regnar det här, faktiskt, på riktigt alltså.. :tungan
O nya däck har jag på, lr iaf nåt med mönster i.. :rolleyes:

Jajajajaja - det kom ett par microskurar på väg hem från jobbet...men de är synnerligen lokala.
Vi kör!

Det var en kille som är gjord av sockervadd som hörde av sig och avbokade :hoppskrat

DU är väl inte gjord av sockervadd va? ;)

Last edited:
Ser ut att vara hyggligt uppehåll, skulle vara kul att delta på en runda såvida 72hk räcker för att hänga med er;) (får väl hem och trimma annars)

Här (Bålsta) skiner nu solen.
72 hästar är mer än vad en genomsnittsknutte kan hantera.
Så kan du bara köra hänger du lätt med.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...