Only in America

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Dock enbart verk av ensam galning. Som källartikel avslutar.

It seems inconceivable that such a proposal would collect the 365,000 valid signatures it would need to make the 2016 state ballot. Or, if it did, that the voters would approve it. Or that any court this side of Uganda or Saudi Arabia would uphold it.

For starters, the constitutional guarantee of due process of law protects people, at a minimum, from being executed for their private, consensual sexual activity. Or from being locked up for advocating any viewpoint, let alone one that is probably shared by a majority of the population.


 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
https://www.techdirt.com/articles/2...suspended-waving-around-gun-made-pastry.shtml

http://www.reuters.com/article/2015/09/16/usa-texas-student-idUSL1N11M17J20150916

En gnager något som liknar en pistol, den ande plockar ner innanmätet från en klockradio i en aluväska och får träffa presidenten.

Snart i en skola nära dig...

USA kommer inte tillåta islamiseringen, jag hoppas innerligt att Trump vinner valet och reder ut begreppen igen. Världen behöver Trump, trots eventuella brister.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
USA kommer inte tillåta islamiseringen, jag hoppas innerligt att Trump vinner valet och reder ut begreppen igen. Världen behöver Trump, trots eventuella brister.

En politiker som inte ser på politiken som en karriär eller intäkt skulle alla länder behöva.

Men dessvärre kommer det nog bli lite värre innan det blir bättre.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En politiker som inte ser på politiken som en karriär eller intäkt skulle alla länder behöva.

Men dessvärre kommer det nog bli lite värre innan det blir bättre.

Det måste vara innerlit störande att han kan betala sin kampanj själv, både för de som inte kan och för alla hyenor som talat nedlåtande om USA's kampanjsystem genom åren, nu kan de inte göra det längre tack vare denna hyfsat radikala och konservativa politiker :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Händelsen utspelade sig för fyra år sedan i den lilla staden Westport i Connecticut på den amerikanska östkusten.
Sean Taralas föräldrar hade bjudit in till kalas för att fira sonens åttaårsdag – och när faster Jennifer Connell anlände blev Sean överlycklig.
Så överlycklig att Connell föll och bröt handleden.
– Plötsligt var jag tvungen att fånga honom och vi föll till marken. Jag minns att han skrek att han älskade mig, sa Connell vid rättegången.
Lider av sin handledsskada
Den 54-åriga Connell har nämligen bestämt sig för att stämma sitt syskonbarn på 127 000 dollar, vilket motsvarar över en miljon kronor.
Handledsskadan har orsakat Connell svåra bekymmer.
– Jag bor på tredje våningen på Manhattan i ett hus utan hiss, så det har varit väldigt svårt.
Hon fortsatte:
– Jag var nyligen på en fest och hade svårt att bära fatet med snittar.

Lite, bara lite, OIA. :gnissla
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
ab03L2r_700b_v2.jpg


Ironin när Texas/USA helt plötsligt bryr sig om vapen... så är det på en oskyldig Star Wars-tischa...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eller ironi när liberaler vurmar så mycket för våldsförhärligande kultur men har så stora problem med att hederligt folk äger en pickadoll. Förvisso är Star Wars ett dåligt exempel på sådan påstådd kultur, men regeln kom nog inte till pga Star Wars heller. Då skyller man på skolan istället för de liberaler som lät sina barn uppvigla.

Just another angle man ;)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vapen tillåts i klassrum – lärare uppmanas undvika tabun
Den nya lag som ska tillåta studenter på universitetet i Texas att bära vapen i klassrummet oroar lärare. De varnar för att känsliga samtalsämnen kan bli tabu.
Lärarna på University of Houston har vid en presentation på fakulteten fått uppmaningen att överväga att vara mer ”försiktiga när de diskuterar känsliga ämnen” om studenterna är beväpnade, rapporterar AP.
Lagen träder i kraft i augusti och privata universitet kan välja att förbjuda vapen på campus. Ingen av de privata skolorna i Texas har valt att tillåta vapen i klassrummen.

Källa: Omni


Markus!!! Klockrent ämne för dig!
Ge oss din visdom, sprid ditt budskap till oss! :D
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top