ONK på Assen i Påsk med Mozz VS Jorpes

På Assen vinner

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Handsken är kastad, Mozzberg möter Jorpes på Assen nu i Påsk, det blir två rafflande race på Måndagen den 9 April (annandag påsk).

Dom kommer att tävla i både Superstock 600 samt Supersport 600, ni som följde STCC Veidec Trophy 2006 vet att det kan gå ganska hett till när dessa två giganter möter varandra på bana.

Som press och mediaanvarig så måste jag dock förhålla mig neutral då jag även har fått uppdraget att lökmeka åt bägge teamen.

Hur går det, vem förnedrar vem, kommer Miljö-Mozzan att dominera eller blir det en enkel match för Jorpes.

Vi sänder live i Påsk på kanal SH, det blir bildreportage och intervjuer på plats i Assen.

Glöm inte att rösta i pollen, motivera gärna röstningen.

Länk till ONK http://www.sma-races.nl/SMA_UK/index.htm

Bifogat

• DSCF0056.JPG
    DSCF0056.JPG
    69.2 KB · Visningar: 144
Oj oj va tror vi om det här men jag hade vejlat sett Fighten mellan dom TRE stora MOZZ,Jorpes och DON Q

men jag kommer att sitta som klistard framför KANAL SH

Fasen att det ligger på fel dag. Hade varit lätt coolt och få föreviga dessa 2 herrar på foto.

Jorpes har i smyg legat i hårdträning under vintern. Det kan man utläsa av hur många inlägg han har gjort på sporthoj den senaste tiden. Därför kommer han att sopa hem bägge racen.

Dessutom bor han nu i Göteborg och det vet ju alla att Göteborgare är snabbast :)

Jorpes tar med sig Mozz av i första böj i första rejset. Mozz lackar ur fullständigt, viker av Jorpes på mitten och cruisar lätt in som vinnare i rejs två.

Med tanke på hur "svårt" det var att passera Jorpes på Mantorp så lägger jag min röst på Mossberg! Om morsan inte hade velat fira sin 60-årsdag just då så hade jag lagt den på mig själv...:fakta

Med tanke på hur "svårt" det var att passera Jorpes på Mantorp så lägger jag min röst på Mossberg! Om morsan inte hade velat fira sin 60-årsdag just då så hade jag lagt den på mig själv...:fakta

"undanflykt mode on" Lånad hoj, däck slut, full tank, trött efter 55 minuter :arsele

Ahja, du e sån du. kalas hit o dit... Trams! Styr undan det o häng med!!!! Det finns platser kvar i 600 klasserna!!!

Jorpes tar hem det med knapp marginal. Han har huggit ved hela vintern så han är i toppform nu. Styrka och kondis som självaste Rocky Balboa!

Skall bli kul att följa hur som helst :)

Om morsan inte hade velat fira sin 60-årsdag just då så hade jag lagt den på mig själv...:fakta

Fanns det inte en tråd över dåliga ursäkter... Oscar, du har tagit årets förstapris redan innan säsongen börjat!!!
Kom igen nu! Häng med! Som Erik säger, det finns platser kvar!

Eller är du kanske lite rädd:tungan

Fanns det inte en tråd över dåliga ursäkter... Oscar, du har tagit årets förstapris redan innan säsongen börjat!!!
Kom igen nu! Häng med! Som Erik säger, det finns platser kvar!

Eller är du kanske lite rädd:tungan

"undanflykt mode on" Lånad hoj, däck slut, full tank, trött efter 55 minuter :arsele

Ahja, du e sån du. kalas hit o dit... Trams! Styr undan det o häng med!!!! Det finns platser kvar i 600 klasserna!!!

Ni har missuppfattat det här grabbar, ni ska häckla varandra, Oscar har inget med detta att göra, han ska sitta hemma i mammas kök med varm Oboy och måla påskägg.

Heheh schyst! Synd jag inte kunde köra 1000cc Superstock (för man får väl inte byta clipon o fotpinnar där va?)

Heheh schyst! Synd jag inte kunde köra 1000cc Superstock (för man får väl inte byta clipon o fotpinnar där va?)

Hallå!!! Vad är det du säger? Det har jag gjort juh!!!
Måste kollas upp!!!

Ni har missuppfattat det här grabbar, ni ska häckla varandra, Oscar har inget med detta att göra, han ska sitta hemma i mammas kök med varm Oboy och måla påskägg.

Jag behöver inte häckla.

JAG ÄR BÄST!! ALLTID!! Inför varje säsong och varje race är JAG BÄST!!

Last edited:
Hallå!!! Vad är det du säger? Det har jag gjort juh!!!
Måste kollas upp!!!
Jag behöver inte häckla.

JAG ÄR BÄST!! ALLTID!! Inför varje säsong och varje race är JAG BÄST!!
Du är iaf näst bäst.

Bifogar en snaskig bild från Knudans KM 2005-05-08, Mozz sensationellt tvåa, ett resultat som även undertecknad hade säkrat tre kurvor innan mål i den andra klassen, dock bestämde jag mig att kolla in bollhavet istället för att gå i mål som tvåa.

Det kan bli Gekås Y-frontare på pallen om det vill sig väl i Påsk, frågan är vad tävlingsledningen på Assen tycker om sådana här upptåg.

Bifogat

• DSCN1534%20%28Large%29.JPG
    DSCN1534%20%28Large%29.JPG
    121.5 KB · Visningar: 117
Du är iaf näst bäst.

Bifogar en snaskig bild från Knudans KM 2005-05-08, Mozz sensationellt tvåa,

Det kan bli Gekås Y-frontare på pallen om det vill sig väl i Påsk, frågan är vad tävlingsledningen på Assen tycker om sådana här upptåg.

Vaddå "kan" bli Y-frontare på pallen... Det blir Y-frontare på pallen! Garanterat! om jag kommer på pallen!

Vaddå "kan" bli Y-frontare på pallen... Det blir Y-frontare på pallen! Garanterat! om jag kommer på pallen!
Kanonbra men varför håller Jorpes så låg profil, han brukar ju inte vara blyg.

Ett race som vi helt glömt bort är ju "down race to Assen" där vi utmanar Funken och MrBlind, vi ska lura skjortan av dom med irrnavigering och falska pit stop, Jorpes buss skall kittas med 300 liters bensintank och husvagnstoalett, vi kommer aldrig att behöva stanna.

Så här lurig brukar Jorpes se ut när han har hyss för sig.

Bifogat

• DSCF0033.JPG
    DSCF0033.JPG
    73.7 KB · Visningar: 51

Ett race som vi helt glömt bort är ju "down race to Assen" där vi utmanar

... Där har vi egentligen helgens stora event! Har trimmat dieselbussen o satt kompressorn o avgasröret, borrat håt i grenröret, så Finken o Blinden kan bara passa sig!

Last edited by a moderator:

så Finken o Blinden kan bara passa sig!

Tycker du satt ribban lite lågt här.... I uttrycket att någon ska "passa sig" ligger ju ett visst mått av ödmjukhet, en känsla av att motparten är lite snabbare "trots allt", att man kanske kan förlora....

Vaffan menar du!!!!:mad:

Last edited by a moderator:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey