One-piece sidenunderställ?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Söker tips på bra sidenunderställ i ett stycke.
SidenSelma m fl verkar bara ha tvådelat.

Bara nyfiken. Vad skulle det vara för fördel med ett sånt?
Siden för att det är svalt och skönt på sommaren under skinnstället och en glatt yta så man kommer i och ur lättare.
One-piece för att tvådelat delar på sig och blir obekvämt ibland.

Man kan ha en sån där cool lucka bakpå för vissa naturliga behov?
Det tipset hör väl hemma här

Kör med Dainese helunderställ till mitt Alpinestars helskinnställ.....:va
Mycket smidigt att komma i och ur. Inte minst en svettig sommardag på bana. :tummenupp

Siden för att det är svalt och skönt på sommaren under skinnstället och en glatt yta så man kommer i och ur lättare.
One-piece för att tvådelat delar på sig och blir obekvämt ibland.
Delar på sig? Har du verkligen testat Sidenselmas tvådelade? Linningen på mina långkalsonger sitter snarare obekvämt högt.

Sidenselmas långärmade tröja är lite längre i midjan och den överlappar långkalsong på ett bra sätt. Jag ser ingen anledning till 1 delad underställ. Blir bara jobbigt när man ska pissa om kedjan inte når hela vägen ner...

Delar på sig? Har du verkligen testat Sidenselmas tvådelade? Linningen på mina långkalsonger sitter snarare obekvämt högt.
Nej jag har inte testat just deras, men flera andra tvådelade.
Men nu verkar ju flera tycka att Selmas är Ok delade.
Jag får prova.

Jag har nog aldrig upplevt att det har blivit en glipa mellan tröja och byxa på understället. Jag har något billigt och bra från Jula, det är tight, men jag har inga problem att dra ner tröjan ner till grenen, lite drygt. Iofs är ekvatorn inte så omfångsrik, men ändå. Inte ens finställen från Swedol glider isär.

svårt att bajsa med helt underställ ....

Jag kör i tvådelat just från Sidenselma - det är bästa understället till allt utom de kallaste dagarna. Halkigt så skinnställ eller textilställ inte klibbar/fastnar i huden, ens om jag är svettig. Ventilerar otroligt bra, torkar på två röda och luktar inte som syntetställen, mitt luktar inte efter jag i princip bott i det under en tredagars med SMC på Gelleråsen tex.

Tvådelat hade jag inte velat ha. Jag stoppar ned tröjan, som är lång, i brallorna, som också är långa i livet. Det glipar aldrig, och siden är ju så tunt att det som Robert Gustavsson sa på kungens 50-årskalas "så tunt att det känns som att Ers Majestät snyter sig i fingrarna". :)

En av de bästa inköp till hojåkandet jag någonsin köpt.

*/ ?>
Back