Onödigt vetande!

kaffe är en beroende framkallande dryck som bör förbjudas, då den alltid intas allt för ofta för en del

Det vet inte jag. Det är en fråga för fekalieinspektionen.

Mängden vatten på jorden motsvarar ungfär dom droppar som blir kvar på en liten plastboll som du doppar i vatten o tar upp igen.

Hmm vad menas här egentligen:confused::confused::confused:

Därför skulle världshaven skulle djupfrysas på 20min om solen slocknade.

Ett snöre är dubbelt så långt som från mitten till ena änden :mattias

Jag var fullt medveten om det när jag skrev det, men valde att bortse från hur verkligheten ser ut för att få till ett lite roligt inlägg. Men eftersom vi måste vara vetenskapligt korrekta på SH, där varje procentsats som skrivs måste vara väl underbyggd och styrkas med källor, så ber jag om ursäkt. ;)

Alltid trevligt med ödmjukhet:tummenupp

En trecylindig compound-ångmaskin kallas trippelexpansionsmaskin. En fyrcylindrig compoundångmaskin kallas kvadrupelexpansionsmaskin... Alltså borde en radfyra kallas kvadrupel, det låter ju onekligen ballare än "fyra". Ett amerikansk smeknamn på de fyrkammade sportstermotorerna är ju tex Quad-cam-Harley.
Den gamla tekniksvenskan borde tas till heders igen...

Last edited:
Idag har jag tvättat min motorcykel.

:antecknar

En trecylindig compound-ångmaskin kallas trippelexpansionsmaskin. En fyrcylindrig compoundångmaskin kallas kvadrupelexpansionsmaskin... Alltså borde en radfyra kallas kvadrupel, det låter ju onekligen ballare än "fyra". Ett amerikansk smeknamn på de fyrkammade sportstermotorerna är ju tex Quad-cam-Harley.

Vem säger INTE kvadruppel? :oförståendesmiley ;)

Last edited:

FEL tråd Jörgen!
Det här är inte onödigt vetande... :D

Löder du fast ett torkfilter i ett kylsystem så ska pilen peka mot expansionsventilen. ( Ja jag gjorde fel under min praktik ja)

Idag har jag fortsatt mitt kaffedrickande!

Och igår fylldes det på med ytterligare en (1) kopp, efter de fem (5) som jag redan hade druckit, när jag skrev min första kafferapport...
Inalles sex (6) koppar kaffe igår alltså.

Idag siktar vi på sex som vanligt! :D Men jag har som sagt bara konsmerat mig med en (1) kopp, ännu så länge.

Som korvgubbe sa.... Det är onödig:
information​
.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...