Omvandla gram till deciliter?

Jag gick en utbildning med en människa som på fullt allvar trodde att det blev kallare om det blåste.

Inte ens när jag erbjöd mig att limma fast en flaska vatten på taket på hennes bil och låta henne köra hur fort och länge som helst vid +1 utan att vattnet skulle frysa

Jag jobbade ihop med en kille för 8 år sedan och på fikarasten kom vi in på ämnet vinterkörning med timmerbilar, han berättade då att han kört några timmar i -30° och när han kom fram och skulle lasta av var timmervagnen säkert femtio grader kall på grund av kyleffekten...:D

Jag lurade samma kille veckan därefter när vi diskuterade pyramider, han kunde inte förstå hur dom kunde byggas utan moderna maskiner. Jag sa att det egentligen var väldigt enkelt, dom byggde först en stor kub och sen plockade dom bort de överflödiga stenarna.

-"Åååfan, det var klurigt!" blev svaret.

Om flaskan är blöt avdunstar det blöta fortare om man blåser på den och dess
tempartur sjunker mer ...

Nu är vi inne på hårklyverier, du får blöta flaskan innan du börjar köra, det fryser ändå inte i den.
Jag kan sträcka mig till att du får linda ett blött badlakan runt flaskan om du vill.

Jag är (och hon borde vara) insatt i hur evoparativ kylning fungerar, då det var en utbildning i styr och reglerteknik vi gick.

Nu är vi inne på hårklyverier, du får blöta flaskan innan du börjar köra, det fryser ändå inte i den.
Jag kan sträcka mig till att du får linda ett blött badlakan runt flaskan om du vill.

Jag är (och hon borde vara) insatt i hur evoparativ kylning fungerar, då det var en utbildning i styr och reglerteknik vi gick.

Har du provat pytteliten vattenflaska, inlindad i badlakan dränkt med etanol,
+1 grad celsius, 110km/h?

Kattis1984 är ett megaspån av gigantiska mått. :D
Tillochmed jag som inte är speciellt överutbildad förstod vad TS menade där.

omg... ja vad ska man säga. Hur var det nu med enheterna och deras prefix.

Det läskiga är ju att det finns en massa läkare och sköterskor som inte vet hur de ska dosera medicinerna för de inte har koll på SI prefixen.

kilo (k) Tusen 1 000
hekto (h) Hundra 100
deka (da) Tio 10
deci (d) Tiondel 0,1
centi (c) Hundradel 0,01
milli (m) Tusendel 0,001

Borde ligga som lathund i varje läkares ficka :D

PS

hur många meter är 1 kilo vatten ?!!=!= :D

en liknelse

gisses... knappt jag vågar säga ett, men efter att jag bröt handen på ring-knutstorp och läkaren hävdade endast stukning max spricka (idiot)...

Så när jag skulle köra hem hojen efter lite mek så ville jag köra utan handske för det kylde så gott. (ca 10 grader celsius plus)

Men då vart frugan hysterisk... NEJ NEJ NEJ. Tänk på kyleffekten i vinden och de hastigheterna. Det blir lika kallt som ett par minus säkert och du kanske förfryser näven.

Jag försökte lugnt förklara för henne att så var inte fallet men det var först när jag dunkade ett antal googles (hemma) på henne som hon gav med sig ;)

Jag jobbade ihop med en kille för 8 år sedan och på fikarasten kom vi in på ämnet vinterkörning med timmerbilar, han berättade då att han kört några timmar i -30° och när han kom fram och skulle lasta av var timmervagnen säkert femtio grader kall på grund av kyleffekten...:D

Jag lurade samma kille veckan därefter när vi diskuterade pyramider, han kunde inte förstå hur dom kunde byggas utan moderna maskiner. Jag sa att det egentligen var väldigt enkelt, dom byggde först en stor kub och sen plockade dom bort de överflödiga stenarna.

-"Åååfan, det var klurigt!" blev svaret.

apap, inte kasta sten i glashus.......... resevdansk :tungan

Faktum kvarstår att det var bruden från Norge som försökte likställa 75g med 0.75 dl:fakta

Så jag må vara reservdansk (inflyttad visserligen), men jag är inte riktigt så dum;) Så jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med det:D

Faktum kvarstår att det var bruden från Norge som försökte likställa 75g med 0.75 dl:fakta

Så jag må vara reservdansk (inflyttad visserligen), men jag är inte riktigt så dum;) Så jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med det:D
Skal vi ta 30 sidor med att förklara det för dig? ;)
(Jag är norsk :P )

Skal vi ta 30 sidor med att förklara det för dig? ;)
(Jag är norsk :P )

Jag förstod nästan det;)

Och det var fortfarande en norsk brud som försökte likställa 75g med 0.75 dl:D

(Jag bara driver, jag vet att norrmän inte är dummare än andra;))

Man får kanske regga sig på den siten. Det verkar underhållande!

http://www.familjeliv.se/Forum-5-175/m53951057-1.html

Läs första sidan, hoppa sedan till sidan nio och läs fram tills ni ser poängen. Därefter kan man hoppa direkt till inlägg #575 från idag och få sig det definitiva garvet. Letar man på andra trådar av samma användare så inser man att det förmodligen inte ens är ett troll! :D

Man får kanske regga sig på den siten. Det verkar underhållande!

http://www.familjeliv.se/Forum-5-175/m53951057-1.html

Läs första sidan, hoppa sedan till sidan nio och läs fram tills ni ser poängen. Därefter kan man hoppa direkt till inlägg #575 från idag och få sig det definitiva garvet. Letar man på andra trådar av samma användare så inser man att det förmodligen inte ens är ett troll! :D
Jag trodde at sporthoj var illa drabbad av dårar, men här är ju dom flesta bara lite mysigt dåraktiga.

http://www.familjeliv.se/Forum-5-109/m48693419-1.html

Troll eller inte, hissen går nog inte riktigt up

Back