Omvandla gram till deciliter?

Jag tror att det är TS som har frågat.

Jag tror att det är TS som har frågat.

Jag är förvisso blond men inte så blond :fakta

Apropå tro ... En arbetskollega berättade om en rolig svensexa de haft nyligen. De hade skickat brudgummen till Livets Ord Europa Konferens och givit honom uppdraget att gå in i deras bokhandel. Där hade han plockat fram Bibeln ur en hylla, tagit med sig den till kassan och sagt:
– Ursäkta, jag är lite pedant av mig ... borde inte den här boken stå bland Science Fiction/Fantasy?

Det tyckte jag var jetekul. :)

Vem ska gå in där och starta tråden "Vad är tyngst, ett kilo bly eller ett kilo fjädrar"? Har en känsla av att de kan generera vissa intressanta diskussioner.

Jag gick en utbildning med en människa som på fullt allvar trodde att det blev kallare om det blåste.

Inte ens när jag erbjöd mig att limma fast en flaska vatten på taket på hennes bil och låta henne köra hur fort och länge som helst vid +1 utan att vattnet skulle frysa

Jag gick en utbildning med en människa som på fullt allvar trodde att det blev kallare om det blåste.

Inte ens när jag erbjöd mig att limma fast en flaska vatten på taket på hennes bil och låta henne köra hur fort och länge som helst vid +1 utan att vattnet skulle frysa

Beror på hur den personen menade, vi människor upplever det kallare om det blåser.

Hade du tex tagit den där flaskan vatten rumstempererad så kyls den ner snabbare till +1 på biltaket än om du bara ställer ut den när det är vindstilla.

Beror på hur den personen menade, vi människor upplever det kallare om det blåser.

Hade du tex tagit den där flaskan vatten rumstempererad så kyls den ner snabbare till +1 på biltaket än om du bara ställer ut den när det är vindstilla.

Det spelar ingen roll hur personen menade, om temperauren är +1 så är det +1 och inget annat!

Det var temperaturer vi diskuterade, inte upplevelser.

Last edited:
Det spelar ingen roll hur personen menade, om temperauren är +1 så är det +1 och inget annat!

Det var temperaturer vi diskuterade, inte upplevelser.

Om flaskan är blöt avdunstar det blöta fortare om man blåser på den och dess
tempartur sjunker mer ...

Back