omregistrering från 25kw

thejohan

Jo, såatt eee..
Gick med
28 Jun 2009
Hoj
Skramlaha
Hej på alla.

Är helt ny här och har en undran.

Letar efter en hoj att övningsköra med och har hittat några stycken, men en sak jag har lagt märke till är att väldigt många är registerade som mellanklass.

Om jag skulle vilja få den registrerad som tung (orginal effekt) hur bär jag mig då åt, vad skulle kosta och vad behöver jag tänka på?

Tack på förhand!

Varför ska du regga om den? Försäkringsbolagen försäkrar ju ändå bara på originaleffekt (de flesta iallafall) så du lär ju inte råka ut för försäkringsbedrägeri, och du övningskör ju för den tyngre behörigheten så du kommer ju inte heller åka dit för att ha framfört ett fordon du inte har lov till. Detta förutsatt att någon ens bryr sig om att kontrollera effekten på den. Eller du kanske ska ha hojen till uppkörningen och därför behöver ha en viss effekt för din behörighet? I så fall så tar du helt enkelt bort strypningen, bokar tid hos bilprovningen, åker dit och säger "min hoj är numera avstrypt" och åker sedan hem och väntar på det nya regbeviset:) Inget speciellt du behöver tänka på egentligen (mer än varför du nu ska regga om den alls) och kostnaden för en regbesiktning brukar vara ca en 700-800 kr.

Varför ska du regga om den? Försäkringsbolagen försäkrar ju ändå bara på originaleffekt (de flesta iallafall) så du lär ju inte råka ut för försäkringsbedrägeri, och du övningskör ju för den tyngre behörigheten så du kommer ju inte heller åka dit för att ha framfört ett fordon du inte har lov till. Detta förutsatt att någon ens bryr sig om att kontrollera effekten på den. Eller du kanske ska ha hojen till uppkörningen och därför behöver ha en viss effekt för din behörighet? I så fall så tar du helt enkelt bort strypningen, bokar tid hos bilprovningen, åker dit och säger "min hoj är numera avstrypt" och åker sedan hem och väntar på det nya regbeviset:) Inget speciellt du behöver tänka på egentligen (mer än varför du nu ska regga om den alls) och kostnaden för en regbesiktning brukar vara ca en 700-800 kr.

Ok.
Inte svårare än så:D
Tack för ett snbbt och bra svar:tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...