Omreggning?

Jibba

The one and only!
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
suzuki gsx r 1000
Hej,
Jag har precis köpt en hoj(min första stora), men den e reggad på 57 kw fast i verkligheten e den på 107 kw, jag har den försäkrad på 107 kw för då har jag ju ryggen fri om det skulle hända nåt, enligt trygg- hansa. Men hur går det vid typ en poliskontroll? Behöver jag regga om den för att vara lugn, eller e de bara och tuta o köra?
Vore ju rätt kul å veta!

Mja....
Rent logiskt skall väl registreringshandlingarna skildra fordonet som det är i verkligheten, så visst kan väl fabbro polisen samt bilprovningen klaga?
Men å andra sidan är det ju sällan de har med sig en portabel Dynojetbänk.

måste man rega om den för att få ursprungseffekten i regbeviset?

verkar ju helt loco!

känns som att det borde bara vara att ringa till svensk bilprovning och tala om att den inte är strypt längre!

ring och hör!

Det finns massor med hojar som är reggade på fel effekt, tror inte du har de minsta att oroa dig för!

Pebl skrev:
Mja....
Rent logiskt skall väl registreringshandlingarna skildra fordonet som det är i verkligheten, så visst kan väl fabbro polisen samt bilprovningen klaga?
Men å andra sidan är det ju sällan de har med sig en portabel Dynojetbänk.
frågan är vad de ska invända mot när killen ändå har den försäkrad på den korrekta effekten?

Silwer skrev:
frågan är vad de ska invända mot när killen ändå har den försäkrad på den korrekta effekten?

Det är helt enkelt olagligt att ha fel nuffror i regbeviset. Sen om de orkar bry sig i verkligheten eller inte är en annan femma... Och f-bolaget kan neka ersätning om de vill dessutom pga att den är olaglig.

(hade jsut detta "problem" själv när jag köpte min, reggade om för att vara på den säkra sidan)

problem o moment 22

Ringer du bil registret och frågar hur du ska göra kan det bli en ny regbesiktning., men det borde inte vara någe problem.
Om du inte gör det och om farbror blå är övernitisk, kan du råka ut för körförbud , precis av den anledningen att det inte står rätt siffror i papperen.
Samma med försäkringsbolaget.
Du har en hoj med för hög effekt mot vad som står i reg beviset och det är inte bra.
Alltsa, ring ockh kolla , bara så där rent hypotetesiskt, det är alltså inte din hoj osv.....

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul