Omröstning: Välj Protestdag om nya mc-parkeringsregler

Välj Protestdag:


  • Antal röstningar
    0

Kneedrag

Guest
När passar det alla att protestera? på Heden och på parkering vid kommunhus/stadshus m.m

25 April Lördag (mc dagarna ,hinner folk tro?).
26 April Söndag (Mc-dagarna).
30 April Torsdag (Chalmers kortegen).
1 Maj Fredag.
2 Maj Lördag.

Villken dag det än blir så hoppas så många som möjligt kan komma.
Själv tar jag med en liten solstol + fika och sitter hela dagen (samt kollar så ingen idiot billist eller tjuv får för sig att flytta på min pärla och andra bikers hojar)).

Ni som jobbar och inte kan komma loss ta hojen och parkera hojen på Heden (åk buss eller spårvagn alt bil (kompis som kan köra er) till jobbet från Heden om det går.)
Samt glöm inte att betala och spara parkeringsavgiften för de är snabba med att lappa
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Skulle varit bra med möjlighet att svara på flera datum som man kan.. :)
Jag kan iaf alla utom 25-26.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Jag kan också alla dagar, personligen tycker jag att en vardag är bättre, för då "drabbar" det fler folk, men samtidigt kanske det inte är så många som kan komma.

Därför lägger jag min röst på den 30e. Då drabbar det extremt mycket folk, både på jobbet och på kortegen!
Jätte bra är ju som sagt om många som kanske måste jobba, kan offra sig och parkera på Heden, och sen kanske samåka eller åka buss till jobbet?
Jag kommer sitta där hela dagen som vi håller på så slipper folk vara oroliga för sina hojar.

/Blomman
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
kan ju inte nån dag grr
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Jag kan alla dagar förutom 1 och 2 maj är tyvärr nere i Simrishamn då :(

men vi är väl rätt många som ska åka till mc-dagarna i Säve?
Kan vi inte mötas upp på Heden innan i vilket fall de båda dagarna i stället för o mötas på GP och annat?
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
La upp lite länkar på Facebook med :) Föreslår att alla gör detsamma! :)

jo jag märkte det..

klokt alternativ det här, om jag nu inte minns helt fel så, för ett par år sedan var det sånna här regler på gång uppe i gävle oxå, då gjorde folk precis som ni tänkt & det gav resultatet att vi fick stå kvar..
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej alla,
Betänk att G-P inte kommer ut 1 maj. Om vi vill bli omskrivna där så kommer tidningen inte förrän 2 maj.

Och då konkurrerar vi med allt annat som hänt 30/4-1/5. Inklusive Wanja Lundby-Vedin, Mona Sahlin och de andra som talat. Troligen stort mediafokus på detta.

Risk att det blir mera Wanja än hojar i tidningen...!

Bättre då att vi ger oss ut 2 maj. Lördag = shopping på stan = mycket folk, många bilar = vi märks mer!!
 

Kneedrag

Guest
Får jag, lite dumt, fråga vad den nya lagen säger och vad det är ni vill att vi ska protestera mot?


Nya lagen som börja från 20 april säger vi får inte stå vid sidan av cykelställen utan är hänvisade till mc-rutor eller bilparkeringsrutor.

Idiotiskt tycker jag ,Göteborg var ju lite i framkant när det handla om mc-parkeringen . Något som fungerade mycket bra.

Ironimode on: I Norge testar de mc-vänliga vägar här i göteborg tar vi två steg bakåt och tar bort något som fungerar klockrent:3freak :3freak Ironimode off
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Fler funderingar om tidpunkt för aktion/demonstration? Juhe fler synpunkter desto bättre blir vårt beslut!

Någon som vet hur Heden varit vad gäller beläggning den 30 april och 1 maj?
Ska det vara den 30:e bör den ligga på eftermiddagen ett tag innan Kortegén sätter igång?
Den 1a maj så start tidigt (käka frukost på plats typ å hålla sig från för mkt sprit dagen innan... men bara det kanske är bra PR.... vi kör inte bakis). 1 maj e det gratis parkering och kanske inte så dumt i sig.

Metro verkade mycket intresserade att följa en ev. aktion. Får väl hoppas de skriver vettigt bara imorrn så ska de väl få den chansen :tummenupp
 
Last edited:

Cammi

One life one chance
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Honda Fireblade CBR 929 RR
Tänk på att gå in och rösta överst på förstasidan!! :tummenupp
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Bah, kan inte bestämma mig. Alla dagar nästa helg har bra anledningar till att genomföra aktionen på. Hade ju dock varit grymt om någon infiltrerat (s) demonstrationståg och krävt att mc-parkeringsreglerna återställs! :D

Jag lägger en delad röst på 30:e och 2:a. Första maj känns som att då blir vi bara en i mängden protester.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top