Ompekning cpanel,hur göra?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hejsan.
Helt grön på detta så jag skulle behöva en steg för stegbeskrivning om någon kan.

Har en domän som ska pekas om men blir bara föbannad när jag loggar in i cpanel och inte fattar,känner mig dum på riktigt!

Någon som vet vad som ska ändras/läggas till för det ska funka?
Jag har namnserveradresser och förhoppningsvis resten av uppgifterna som behövs.

Stort tack på förhand om någon kan.
Henrik

Fixat!

Var så enkelt det kunde vara,bara fylla i ip.nr. till hotellet på de ställena där det gick och vänta..... :)

Förmodligen såg jag problem där dom inte fanns och hade inte tålamod att vänta ut att det gick igenom. :)

Cpanel på egen server och så ska du peka om en egen domän till annan domän eller IP-nr? Ren DNS eller diverse tjänster inblandade? Jag föredrar att peta direkt i bind-filerna istället. Kan du gräva fram informationen därifrån?

Namn hos svenska domäner och sidan på manufrog,fick hjälp med ompekningen och allt funkade som det skulle sen bytte svenska domäner servicefönster och ipnr..

Alla deras nummer pekade dom om men vi som hade egna skulle kontakta dom innan.......fattade inte jag.....

Nu sköts allt genom cpanel på sv. domäners sida,tror jag fått det att funka nu efter lite klickande och testande,dock slås www bort och det hackar till innan sidan kommer upp men sidan kommer upp iaf.

"www.test.se" blir alltså "test.se" i adressfönstret efter en liten fördröjning...går även att gå dit utan www vilket det inte gjorde innan.

Vad har jag missat?

Är som sagt helt grön på detta,kan i princip fylla i uppgifter och klicka godkänn så förklarande beskrivning är nödvändigt..... :)

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back