Omnejd: Någon som har en oljetrågspackning liggandes ?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
...i Stockholm.

Desperat...skulle behöva hojjen ikväll, bytte olja/filter för en timma sen, eller skulle byta, så kom jag på att jag glömde köpa packning till oljepluggen :3freak :gråta

Kan ta mig med bil vart som helst, byter lilla packningen mot en flaska whiskey eller vodka..

:pannkyss :tummenupp

IronMike skrev:
2353070 ...i Stockholm.

Desperat...skulle behöva hojjen ikväll, bytte olja/filter för en timma sen, eller skulle byta, så kom jag på att jag glömde köpa packning till oljepluggen :3freak :gråta

Kan ta mig med bil vart som helst, byter lilla packningen mot en flaska whiskey eller vodka..

:pannkyss :tummenupp

Äsch, dra dit den gamla packningen
Det är sällan det börjar läcka

En oljepluggspackning borde ju finnas på närmsta OK mack.
Eller återanvänd den du har, brukar ju funka rätt många gånger.

(om det nu inte är en oljetrågspackning du söker,då blir det värre:tungan )

xrperra skrev:
2353086 En oljepluggspackning borde ju finnas på närmsta OK mack.
Eller återanvänd den du har, brukar ju funka rätt många gånger.

(om det nu inte är en oljetrågspackning du söker,då blir det värre:tungan )
jaja :P jag skrev fel ;)

har varit förbi mackarna, dom har inte rätt :(

Ljunghusen skrev:
2353081 Äsch, dra dit den gamla packningen
Det är sällan det börjar läcka
den gamla oljepluggspackningen gick sönder..

:gråta

Last edited:
IronMike skrev:
2353101 jaja :P jag skrev fel ;)

har varit förbi mackarna, dom har inte rätt :(

den gamla oljepluggspackningen gick sönder..

:gråta

Skojar du? OKQ8 Globen har nog fan en kopparbricka åt dig. Åk dit.nu

Mattias skrev:
2353174 Skojar du? OKQ8 Globen har nog fan en kopparbricka åt dig. Åk dit.nu
Ok verkar köra med platta kopparbrickor, dom passar inte in i skåran på oljepluggsbrickan :gråta ....faaan. skulle ju åka på birka ikväll :(

IronMike skrev:
2353188 Ok verkar köra med platta kopparbrickor, dom passar inte in i skåran på oljepluggsbrickan :gråta ....faaan. skulle ju åka på birka ikväll :(

Asååå... vad menar du? Tror du inte att det blir tätt med en lagom stor kopparbricka? Man tager vad man haver och sånt. Skynda dig att fikkcsa nu.

Lite sent kanske men annars kan du köra med gängtape, har gjort så på bilarna och det har inte märkts något negativt av det (typ att oljepluggen skulle vilja lossna eller så) :tummenupp

Bäst är förstås ny bricka men, men, fö vete tusan om man egentligen ska använda kopparbricka ihop med alu, har inte haft några problem med det fast teoretiskt kan det bli galvanisk ström som äter i aluminiumen.

Mattias skrev:
2353201 Asååå... vad menar du? Tror du inte att det blir tätt med en lagom stor kopparbricka? Man tager vad man haver och sånt. Skynda dig att fikkcsa nu.
Jag har nu försökt med ALLT...........va nära på att täbnda eld på högen, den står där "fint" i garaget. Nerplockad i molekyler känns de som, utan kåpor, skruvar å skit har försvunit mellan stenplattorna, olja överallt. Det är en mess, synen är hemsk.

Värsta var ju olefiltret, FYFAN, jävla dum konstruktion..... Fick ju inte av skiten, förrän jag kom på att man kan "najja av" istället för "najja på", filtret fick sig en slangklämma, fram med hammare å fet mejsel, slog sönder skiten, (därav olja överallt, inkl migsjälv) nåja, vidare, banka helvete, tills skiten lossna, sen börja det droppa genomskinlig vätska *HmMmMm* vänta nu, två olika slags spill. En svart, en genomskinlig, wtf...

slagit sönder en kylarslang i samma veva. Jävla helvet!

Samtidigt som alla småpill grejjer e dränkt å försvunnit med vätskan ner mellan stenplattorna i carporten *SuCk*

:3freak

Samtidigt som 5 spekulanter ringer, som skulle kika å provköra hojjen,. Vad säger man....

Pillar vidare..

SEN kom bekymret med oljepluggen, som jag kalla för oljetrågspackning, men som jag mena oljepluggspackning.

Strax innan mecket med all olja, så skulle jag vara *bror duktig* å montera på nya skylten, sen jag fick flygande, med noll soppa, så jag kunde ju inte åka därifrån, åkte rakt in i råttfällan.

Nåja, regskylten har numera 5 borrhåll, efter mitt taskiga ögonmått, å den sitter snett, ganska mycket förskjuten åt höger :mad: :huvet

Efter all skit, så har jag nu kommit till insikt, att oljepluggen + brickan, ska ha en liten metalltråd i en skåra, jag vet inte vad skiten kallas, den e liten, å enligt mitt tycke oväsentlig, men den sabbar iaf allt med pluggen. Så nu står skiten, som den gör.

:huvet

snart får jag ändra annonsen till *ObJeKt* ..tyckte priset på 48, för en 01a uttagen 02, var ok. Men det kanske är värsta överpriset efter idag.

nu ska jag ta en till grogg, sommaren e förstörd för gott för i år.

:(

sen hackar alla på en att man kör långsamt på bulten, å inte levererar en bombrepa på film. hur gör dantheman med sin hoj? hallåå, byter du ens olja? jag ska fan sluta med det :argpådato :mad:

funderar på ny hobby. bankörning lockar.. gata å självmeck funkar ju tydligen inte :gråta

Last edited:
Har du inte varit med om värre sorger?

Ryck upp dig, skruva ihop skiten och se glad ut!

Klart folk vill se filmen, har man sagt att det kommer en så vill man ju se =)
Om inte så säg som det är att det inte blir nån film pga...

Thats it, lycka till!

och :pannkyss

Började det med oljebyte och slutade med att du skruva ner hojen och kladda ner garaget med olja?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg