Omlackering - Vad tycker du?

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Har sneglat på ett flertal hojar och tänkt på saken om och om igen, redan från början var jag inne på en Dt i svart. Nu idag gjorde jag en modifiering i photoshop, slutade med ett leende på läpparna! :näsblod
Hojen är just nu lackad i en blå färg, var så när jag köpte den. Vad tycker du, ska jag lämna in mc´n för lackering i svart? :va
Tycker mycket om stilen när den är i svart, men är det värt det? Och ni som har erfarenhet, hur mycket kan det kosta? :tomten

Lite åsikter och tankar vore just nu kanon! :rolleyes:
Tyckte själv den blev aggressivare, passade fint med nya däcken... :hihi
Om du kollar på bilderna, förstora dem till helbild! (Håll på bilden, tryck på ikonen ner till höger)

Svart: (Photohop)
http://frip.dk/frostdesign/Black%20Edition1.jpg

Nuvarande blå:
http://frip.dk/frostdesign/Blue%20Edition1.jpg

/mvh Johan

Extreem_ skrev:
Har sneglat på ett flertal hojar och tänkt på saken om och om igen, redan från början var jag inne på en Dt i svart. Nu idag gjorde jag en modifiering i photoshop, slutade med ett leende på läpparna! :näsblod
Hojen är just nu lackad i en blå färg, var så när jag köpte den. Vad tycker du, ska jag lämna in mc´n för lackering i svart? :va
Tycker mycket om stilen när den är i svart, men är det värt det? Och ni som har erfarenhet, hur mycket kan det kosta? :tomten

Lite åsikter och tankar vore just nu kanon! :rolleyes:
Tyckte själv den blev aggressivare, passade fint med nya däcken... :hihi
Om du kollar på bilderna, förstora dem till helbild! (Håll på bilden, tryck på ikonen ner till höger)

Svart: (Photohop)
http://frip.dk/frostdesign/Black%20Edition1.jpg

Nuvarande blå:
http://frip.dk/frostdesign/Blue%20Edition1.jpg

/mvh Johan
Behåll den som den är! Svart var inte mycket snyggare + att en lackering är dyyyrt.

KalleNorton skrev:
Behåll den som den är! Svart var inte mycket snyggare + att en lackering är dyyyrt.
exakt.. det rör sig föresten om ca 4k för lackering hos firma. då gör du grundarbetet själv!.

EDIT: köpa helt ny kåpupsättning.. måste bli billigare.

philsson skrev:
exakt.. det rör sig föresten om ca 4k för lackering hos firma. då gör du grundarbetet själv!.

Så pass? Okej, bara tänker lite... Tack för snabba och effektiva svar! :hihi
/mvh Johan

philsson skrev:

Jepp, det blir det! Måste dock med största sannolikhet beställas från Japan.

Nackdelen med lackering på plastkåpor är att om det blir en reda så syns orginalfärgen igenom.

KalleNorton skrev:
OM man inte råkar känna nån som råkar kunna lacka och har lackspruta och kompressor :rolleyes:

då, OM man är snäll kanske man kan få jobbet gjort nästan gratis och bara betala färgen...

OM man nu känner nån :blah ;)

Itacha75 skrev:

Nackdelen med lackering på plastkåpor är att om det blir en reda så syns orginalfärgen igenom.
lite coolt jö... blir som hemmagjord "kammeljont" lack :hihi

Miss_Orchidee skrev:
OM man inte råkar känna nån som råkar kunna lacka och har lackspruta och kompressor :rolleyes:

då, OM man är snäll kanske man kan få jobbet gjort nästan gratis och bara betala färgen...

färgen går ju på nästan en tusenlapp i alla fall så gratis blir det ju inte riktigt endå.. men mycket billigare..

Miss_Orchidee skrev:

Kan nog känna någon, ska prata lite priser.. :hihi
/mvh Johan

Itacha75 skrev:

säg en hoj som inte har plastkåpor?.

Det behöver inte alls kosta en förmögenhet att lackera om den.
Att lackera om min svart tror jag inte en gick på en tusenlapp ens, fast då är allt såklart gjort i garaget med redan inköpt spruta osv. Är lite jobb med grundarbetet, men man vet ju att ju noggrannare man gör det desto bättre blir det så det är bara roligt! :)

Jag tycker iaf att du skall satsa på en omlackering, samt byte av framskärm till någon som inte ser så hängig ut! ;)

edit: zTaVfLe

Last edited:
men 1000 spänn är ju mycket billigare än 4000 tusen... ja försöker va snäll och hjälpsam här och ev erbjuda mina tjänster... men men.... skit it då :6surkart ;)

å så ser ja att du bor liiite långt härrifrån, men känner du nån där uppe så är det ju bara att fråga runt!

EDIT: ja röstar med på Svart faktisk... glömde säga det innan :3freak

Last edited:
philsson skrev:
färgen går ju på nästan en tusenlapp i alla fall så gratis blir det ju inte riktigt endå.. men mycket billigare..
Inte till den där lilla plast plutt biten!
Ta en SH istället! Där kostar det en tusing ungefär..
E så lite jobb på den där!
5-600 MAX

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...