Omlackering av fälgar...

Lindisen

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 620 ie -06 röd!
Är det någon som vet vart man kan lämna in sina fälgar för omlackering i Gbg? Det ska helst inte kosta skjortan heller! :-) Eftersom jag inte är så mekarkunnig själv, så vill jag även att avtagning av hjul/däck går att ordna...
Har silvriga på mitt Monster nu, men jag vill ha svarta!

/Linda

Jag pulverlackade min bakfälg för 300 spänn inkl moms och kvitto på ett företag i Klippans industriområde. Tog väl två veckor ungefär. Pulverlack håller i min erfarenhet mkt bättre och blir i stort sett lika bra som vanlig lack. Nackdelen är väl att färgutbudet är lite sämre men svart är ju inga problem.

Guson Industri hette de som jag lackade hos. http://gulasidorna.eniro.se/query?w...e=&search_word=guson&company_name=&where=&ax=

Däremot har jag en känsla av att de inte mekar loss hjul och däck ens om det blir kallt i helvetet så du får nog hitta nån mekkunnig kompis som fixar det. Saknar du sådana så skriv lite inlägg här på sh där du ber om hjälp så kommer du garanterat få hjälp av ett gäng glada mek-killar.

Last edited:
Försök låna .....måste ju vara ett par stycken som har depåstöd här....

Kom igen nu, ni alla andra!! låna ut depåstöd till damen..... :)

Rasorblade skrev:
2080949 Försök låna .....måste ju vara ett par stycken som har depåstöd här....

Kom igen nu, ni alla andra!! låna ut depåstöd till damen..... :)

Det behövs inte...kommer inte att kunna fixa d själv ändå! :-( Vill hitta någon som tar sig an hela hojen... Pratat med Biscaya & de kan lösa d...men det kostar 6000:-. Tänkte försöka komma lite billigare undan... :-)

Lindisen skrev:
2081052 Det behövs inte...kommer inte att kunna fixa d själv ändå! :-( Vill hitta någon som tar sig an hela hojen... Pratat med Biscaya & de kan lösa d...men det kostar 6000:-. Tänkte försöka komma lite billigare undan... :-)

Men tjenare..6000:- :3freak

Har du bara något ställe att ha hojen så kan jag hjälpa dig att lossa/montera hjulen och palla upp den,dock kan jag inte kränga av däcken ifrån fälgarna men det kostar ju inga 6000 :- att göra det,sen kan du lämmna in dom lösa till en lackerare och få det gjort billigare.

Edit: Nu har jag blivit upprörd över det fatum att Biscaya är dumma i huvudet 6000:- får du ju en hellack för.

Farbron -inte som dom andra barnen :hihi

Last edited:
Lindisen skrev:
2081052 Det behövs inte...kommer inte att kunna fixa d själv ändå! :-( Vill hitta någon som tar sig an hela hojen... Pratat med Biscaya & de kan lösa d...men det kostar 6000:-. Tänkte försöka komma lite billigare undan... :-)
tänkte mest att det finns händigt folk som kan hjälpa dig med allt...Typ Långis som e en hejare.... :)

Lindisen skrev:

jag har ett depåstöd om du vill låna den inga problem har ingen användning för den än...menjag vet inte om den passar just din hoj :va

Lackering

Hej jag är lackerare om du vill ha hjälp o lacka dom så ring 0736-896639

Lindisen skrev:
2079198 Är det någon som vet vart man kan lämna in sina fälgar för omlackering i Gbg? Det ska helst inte kosta skjortan heller! :-) Eftersom jag inte är så mekarkunnig själv, så vill jag även att avtagning av hjul/däck går att ordna...
Har silvriga på mitt Monster nu, men jag vill ha svarta!

/Linda

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...