Omlackad mille!

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Så, nu är jag klar (för tillfället iallafall). Är faktiskt riktigt nöjd, även om det finns massor med små missar som man upptäckt när man trodde man var klar, och jag har faktiskt inte orkat göra om hela kåpan för saker som inte syns på 1 meters håll iallafall. Nu är det vår så det får va som den är.

Det ända jag skall fixa är snygga "MILLE" och "RSV" logos på luftintagen. Hade påbörjat (och var nästan klar) med det, men så pajjade airbrushen, försökte göra klart det med stora sprutan, vilkt blev skit och jag fick måla över alltihop. Rätt många timmars pill åt helvete, men så är det ibland. Sätter förmodligen dit ett par dekaler (tips nån var man får tag på) så länge och målar dit text senare.

/Pajje

Bifogat

• mille1.JPG
    mille1.JPG
    127.5 KB · Visningar: 584
  • mille2.JPG
    mille2.JPG
    102.9 KB · Visningar: 237
  • mille3.JPG
    mille3.JPG
    118.3 KB · Visningar: 183
  • mille4.JPG
    mille4.JPG
    106.3 KB · Visningar: 189
Last edited:
WOW! Du kan du.

Men ska verkligen framfälgen vara svart? Annars kanon :tummenupp

Chirre skrev:
2086873 WOW! Du kan du.

Men ska verkligen framfälgen vara svart? Annars kanon :tummenupp

Yep, det ska den!!!

(dessutom tog den röda färgen slut... :hihi )

Jag tycker det är coolt med olikfärgade fälgar, var min plan hela tiden. Den grå orginalfärgen var ju ingen höjdare precis

Tack för den positiva responsen, kul att folk gillar den, var lite orolig att det aggresiva mönstret skulle sticka ut för mycket. Jag gillar det skarpt, men det är ju lite trist om alla andra tycker det ser skunk ut!

/Pajje

Psychobiker skrev:
2086937
Tack för den positiva responsen, kul att folk gillar den, var lite orolig att det aggresiva mönstret skulle sticka ut för mycket. Jag gillar det skarpt, men det är ju lite trist om alla andra tycker det ser skunk ut!

/Pajje

föll mig inte riktigt i smaken med de mönstret...men mycket fint jobb gjort med polering å lackjobb,även om de inte va min stil... :tummenupp

Matthias skrev:
2086954 föll mig inte riktigt i smaken med de mönstret...men mycket fint jobb gjort med polering å lackjobb,även om de inte va min stil... :tummenupp

Nä, så är det alltid, huvudsak man är nöjd själv. Sen kan man ju uppskatta jobbet även om man inte skulle gjort likadant själv...

Last edited:
Psychobiker skrev:
2087148 Nä, så är det alltid, huvudsak man är nöjd själv. Sen kan man ju uppskatta jobbet även om man inte skulle gjort likadant själv...

ja själv klart...hoppas du inte missuppfatta mig...tycker att jobbet va bra gjort. :Bugar ja hade inte fixat å lacka så själv...å poleringen...sicket jobb.. så all credit till alla som bygger å grejar med sina hojar... :tummenupp

mvh Matthias

Matthias skrev:
2091141 ja själv klart...hoppas du inte missuppfatta mig...tycker att jobbet va bra gjort. :Bugar ja hade inte fixat å lacka så själv...å poleringen...sicket jobb.. så all credit till alla som bygger å grejar med sina hojar... :tummenupp

mvh Matthias

förstod precis, bara klargjorde det lite...

Ha det Fett!

/Pajje

Om jag ger dig en påse bullar, kommer du och putsar upp min sving så fint också då? :hihi

Mycket snyggt gjort även om mönstret inte faller mig i smaken, otroligt bra jobbat..! Den 'stora' färgkombon var riktigt snygg, underkåpan är kalas mot det svarta!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back