omkull vält hoj, risker?

Gick med
17 Jun 2009
Ort
Lite överallt
Hoj
GSXR-750 K6
Jaha, då har ju mina blinda päron lyckas köra in i hojen i garaget och vält den.
Man blir ju galen.

Landade på styret och bromspedalen (höger). Bromspedalen e ju fucked up så det skriker om det. Backspegel h. är också kaserad då den smällde in i hyllor på vägen ner.

Men frågan är, hojen landade trots allt mestadels på styret. Vågar man ut o köra nu med den? Risk för att skiten är skev? Kraftfortplantning till något annat viktigt? Vobbelrisk höga farter?

Någon som har erfarenhet av detta och vet konsekvenserna av detta? Är service på skiten nu?
 
kolla över så frambromshandtaget är rakt å funkar som de skall. sen ut å provkör. Ramsne ett skev blir de inte av att välta. De krävs rejäla smällar för de. Så du kan nog vara ganska lugn att de inte är mer än lite kosmetiskt fel.
 
Om du åker skidor o ramlar vågar du då fortsätta att åka, det KAN ju hänt något med bindningen. Tycker detta är "super overkill".:rolleyes:
 
Bra info, låter gött.

Kan vara att jag är överkänslig, skyller det på yrket.

Tack för hjälpen, uppskattas alltid lika mycket!
 
Som ovan nämnt kika igenom allt så att det ser bra ut.
- Bromsar är A-Ö, gå igenom hela systemet med slangar, behållar å skit så att inget läcker eller strular.

B- kan du gasa? ÖS PÅ!

Trist med hojjen, men det löser sig!

Drog av med min gamla CB900 i ett dike för 2 år sedan, jag hade ondare än hojjen, men det var bara upp i sadeln och köra hem igen. Dock utan frambroms ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top