Omkörd av Bumse igår!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Igår när jag var på väg till Sthlm på E18 så låg jag och luffade i ca 160-170km/t i den vänstra filen.

Döm om min förvåning när en båge kom och blåste om tillvänster om mig i väggrenen ( stavning ) och jag tappade hakan när jag såg att det var en MC snut :eek: Jag blev lite halv skraj när jag kände vinddraget vid omkörningen..

Automatiskt så slog jag av men började garva när han bara blåste vidare, jag fortsatte i samma tempo som jag haft innan och tillslut var han borta, men det var inte många bilar kvar i den filen så det tackar jag för :tummenupp

Han hade inga blåljus på men han kanske bara frös som jag och ville hem :lol fort gick det iaf!

Last edited:
pucko skrev:
Vägren på vänster sida :va

Jojjemen seru, på ett avsnitt av E18 så finns det faktist väggren även på vänster sida. Kommer inte ihåg vad vägkrogen heter som ligger alldeles efter detta stället bara. :rolleyes:

*DanTheMan* skrev:
Jodå ..det finns väl en väggren på vänster sida om än en väldigt smal sådan eller kallas den nåt annat :va I vilket fall som helst så e den väldigt behjälplig när bilarna blockerar alla filer.

Precis :tummenupp

Last edited:
Anderzzon skrev:
Jojjemen seru, på ett avsnitt av E18 så finns det faktist vägren även på vänster sida. Kommer inte ihåg vad vägkrogen heter som ligger alldeles efter detta stället bara. :rolleyes:

Det hade jag inte en aning om :)

Ibland kan ju polisen ha brådskande ärenden, dock utan behov av lysen. Vet inte vad exakta termen är.

Swedie skrev:
Ibland kan ju polisen ha brådskande ärenden, dock utan behov av lysen. Vet inte vad exakta termen är.
brådskande tjänsteutövning

När motorvägsdelen byggdes mellan enköping och sthlm så byggde man först den ena körbanan och därför hade den väggren på båda sidor.

Den andra körbanan, som byggdes flera år senare, har bara väggren på höger sida.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN