Omkörd 2ggr av superduke

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
Äntligen har man fått se första 990 superduken på gatorna, vart omkörd först på huddingevägen av 4 sporthojar bl.a duken :banana , följde efter för att titta närmre på duken samtidigt som jag torkar bort saliven runt munnen. Kommer ikapp vid älvsömässan med min vita 945 med körförbud :näsblod och stannar upp jämsides vid rödljusen och dreglar lite mer, sen vet jag inte vad som händer men dom fösvinner bakom mig. Jag fortsätter ut mot essingeleden och sitter och fantiserar om 990n ett par minuter när jag plötsligt ser dom i backspegeln igen :yoparty , nu är dom bara 2st och dom kör om mig för andra gången i höjd med lilla essinge.Tänkte bara kolla om det var nån som kände igen sig :) , såg rikrigt kul ut men man får nöja sig med lillebror så länge :tungan . Hoppas man får se lite mer av 990n på våra gator.

Firmabil, dom ringde idag och sa att det vart köris på den för ett tag sen :( , hade ingen aning om det men ringde självklart direkt och bokade en tid :) .

Skager skrev:
Firmabil, dom ringde idag och sa att det vart köris på den för ett tag sen :( , hade ingen aning om det men ringde självklart direkt och bokade en tid :) .

Fan S Duken är så jäkla grym!! nån som provkört och kan lämna ett utlåtande?

Angående körförbud!! vart stoppad av svintransporten imorse vid 5 snåret under stort buller o bång med siren å blåljus. Stod och köade på besiktningen i fredags för att häva det men fick inte komma in. Tänkte att jag skulle greja det idag istället.......inte utan böter tydligen!! 600 riksdaler fattigare och en av dom sämsta måndagar på lääääänge!! :huvet :fatta! :död
Fast poliskvinnan var ju väldigt fager att se på så det kändes lite enklare då... :tuttar

MilleR skrev:

Angående körförbud!! vart stoppad av svintransporten imorse vid 5 snåret under stort buller o bång med siren å blåljus. Stod och köade på besiktningen i fredags för att häva det men fick inte komma in. Tänkte att jag skulle greja det idag istället.......inte utan böter tydligen!! 600 riksdaler fattigare och en av dom sämsta måndagar på lääääänge!! :huvet :fatta! :död
Fast poliskvinnan var ju väldigt fager att se på så det kändes lite enklare då... :tuttar

hoppas du fick nummer å namn... :tuttar

Fluxir skrev:
hoppas du fick nummer å namn... :tuttar

Har ju tjänstenummret på boten.... :rolleyes: vem vet, hon kanske sparade kopian med min adress på och knackar på en kväll och arresterar mig.... :arsele moooahahahaha

MilleR skrev:

Jag provkörde en idag...
Den var fjäderlätt och lätthanterlig... Fartresurser så det räckte, och bromsarna hejdade så att cykeln höll på att bli kvar ensam ett par ggr.... :3freak
Jag byter förmodligen till en sån NUU..... :hihi

RwE skrev:
Jag provkörde en idag...
Den var fjäderlätt och lätthanterlig... Fartresurser så det räckte, och bromsarna hejdade så att cykeln höll på att bli kvar ensam ett par ggr.... :3freak
Jag byter förmodligen till en sån NUU..... :hihi

Finns det ngn anständig försäkring till den då (<10.000:- H/H)?

Är det TL1000 spisen som sitter i den :va Måste ju säga att det är få hojjar som har så kompromisslös attityd som den. Bara uppsynen av den cykeln får adrenalinet öka blodtrycket. Tycker att den representerar en riktig käftsmäll på Fighters som Z1000

SvartR1a skrev:
Är det TL1000 spisen som sitter i den :va Måste ju säga att det är få hojjar som har så kompromisslös attityd som den. Bara uppsynen av den cykeln får adrenalinet öka blodtrycket. Tycker att den representerar en riktig käftsmäll på Fighters som Z1000

Suzukimotor i en KTM? En österrikare skulle utmana dig på duell till döden om han hörde det! :D

Egen V-twin i. Byggd på den i 950 Adventure tror jag.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park