Ominstallera Windows - flerstegsproblem

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tjejens dator är på god väg att säga upp sig. Kan hjälpligt starta i felsäkert läge.

Så det jag vill göra är att blåsa datorn helt och sedan börja om från scratch.

Nu har tjejen två partitioner på datorn, en med någon bortglömd Vista 32 och en med Win 7 32. Den senare som börjar jävlas, den första har jävlats från början (varför den inte togs bort när Win 7 installerades har jag ingen förklaring på).

Alltså, jag vill smälla ihop partitionerna, blåsa allt och få en ny tom fin fräsch partition mottaglig för att slänga in Win 7 64.

Hur gör jag? (har googlat, hjälper med enstaka steg, men inte det kompletta paketet med felsäkert läge, två 32 partitioner och sedan över till en partition 64).

Är det inte bara att tjoffa in skivan/minnet med win 7 och sedan köra? Har aldrig installerat om win 7 men med tidigare versioner har man ju kunnat välja vilken partition man vill formatera, om man vill skapa ny, eller ta bort gamla innan man börjar installera.

Är det inte bara att tjoffa in skivan/minnet med win 7 och sedan köra? Har aldrig installerat om win 7 men med tidigare versioner har man ju kunnat välja vilken partition man vill formatera, om man vill skapa ny, eller ta bort gamla innan man börjar installera.

Kom aldrig så långt att det gick att starta från skiva... Men nu har hon iaf fått in win 32 på en av partitionerna... Återstå att se ifall hon vill blåsa allt och ta 64...

Back