Ominstallera en disk men behålla data?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Min pc kraschade för ett tag sen, en disk dog, den andra finns det liv i, kommer upp i enhetshanteraren men jag kommer inte åt den. När jag kör Data Lifeguard vill den gärna installera och göra allt jag ber den om, men då förlorar jag all data.
Finns det något sätt att komma undan detta?
Ingenting är bytt såsom moderkort el. likn.
Den är satt som slav och har alltid varit det, bara mastern är bytt.
Någon som sitter inne med lite info?
Vore Hur super som helst!

Tackar på förhand

jesseboy skrev:
Min pc kraschade för ett tag sen, en disk dog, den andra finns det liv i, kommer upp i enhetshanteraren men jag kommer inte åt den. När jag kör Data Lifeguard vill den gärna installera och göra allt jag ber den om, men då förlorar jag all data.
Finns det något sätt att komma undan detta?
Ingenting är bytt såsom moderkort el. likn.
Den är satt som slav och har alltid varit det, bara mastern är bytt.
Någon som sitter inne med lite info?
Vore Hur super som helst!

Tackar på förhand
det finns program som lagar mbr och fats. du behöver INTE installera om. det finns en uppskö program som hårdvaru scannar och bygger upp mbr osv. formatera är last way out.

MDM skrev:
det finns program som lagar mbr och fats. du behöver INTE installera om. det finns en uppskö program som hårdvaru scannar och bygger upp mbr osv. formatera är last way out.
Ok, detta lät intressant.
Några tips på vad jag ska leta efter?
Kan tillägga att disken och allt elektroniskst är såvit jag vet helt ok, vill bara inte lira riktigt.
Tips på program vore toppen!

jesseboy skrev:
Ok, detta lät intressant.
Några tips på vad jag ska leta efter?
Kan tillägga att disken och allt elektroniskst är såvit jag vet helt ok, vill bara inte lira riktigt.
Tips på program vore toppen!
k ska säga som det är. sist jag skulle reparera en mbr hade jag ett hvete att hitta ett program som funkade (uhmm utan at betala... ye get the picture). ett tips är download.com och sök på repair mbr alt repair fat (samanlagt 15 träffar). kolla vilket prog som är populärast. ladda hem och testa.du har ju bla BinaryBiz VirtualLab. som sagt bara att testa sig fram. kan vara ett letande men som sagt formatera inte utan att prova. skulle det skita sig helt hojta till ska ja riva lite bland skivorna å se vad jag hittar

MDM skrev:
k ska säga som det är. sist jag skulle reparera en mbr hade jag ett hvete att hitta ett program som funkade (uhmm utan at betala... ye get the picture). ett tips är download.com och sök på repair mbr alt repair fat (samanlagt 15 träffar). kolla vilket prog som är populärast. ladda hem och testa.du har ju bla BinaryBiz VirtualLab. som sagt bara att testa sig fram. kan vara ett letande men som sagt formatera inte utan att prova. skulle det skita sig helt hojta till ska ja riva lite bland skivorna å se vad jag hittar

Ok, ska kolla.
Tusen tack för hjälpen hittills! :tummenupp

Hmm, ok, har fått virtuallab att funka, men tar bara lite, lite. kan man göra det flera ggr eller försvinner data från disken då?
(hittar inget fungerande crack eller serial)

jesseboy skrev:
Hmm, ok, har fått virtuallab att funka, men tar bara lite, lite. kan man göra det flera ggr eller försvinner data från disken då?
(hittar inget fungerande crack eller serial)
ingen data försvinner och som jag sa ett hvete att hitta patcher som gör att man inte behöver betala:P

MDM skrev:
ingen data försvinner och som jag sa ett hvete att hitta patcher som gör att man inte behöver betala:P

Precis.
Verkar vara bra som prog, men helvetiskt dyrt.
Någon (eller du) som känner till något annat program som fungerar på ungefär samma sätt?

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage