Omgång 3 - Speedster Cup 2015 - Karlskoga Motorstadium 25 - 26 juli

Ähh. Har gjort ca 300 varv på banan i år med SMC (School och Steg 6).
Och, träna för speedster cup!?!? Är du proffs eller ;)

Edit:
Fast igentligen är jag bara avundsjuk för att jag inte kan ta ledigt från jobbet.

Ha ha! Jag behöver nog träna lite... Körde med snabba grabbarna idag och satte nytt PB... :hihi
 
Hur känns den här vurpan... min första tävling så jag undrar lite ska jag förvänta mig sånt här eller hade jag en jävla otur...killen körde om under gulflagg för övrigt :huvet

Filmen avslutas i gruset i slutet av bakrakan...

 
Hur känns den här vurpan... min första tävling så jag undrar lite ska jag förvänta mig sånt här eller hade jag en jävla otur...killen körde om under gulflagg för övrigt :huvet

Filmen avslutas i gruset i slutet av bakrakan...


Lite knuff och bök får man stå ut med, men man ska inte köra om under gulflagg eller med flit köra in i andra förare...
 
Hur känns den här vurpan... min första tävling så jag undrar lite ska jag förvänta mig sånt här eller hade jag en jävla otur...killen körde om under gulflagg för övrigt :huvet

Filmen avslutas i gruset i slutet av bakrakan...

Detta är bara spekulationer och slutsatser jag drar av att se filmen, jag säger varken bu eller bä om hur det faktiskt var, det var dessutom mitt första race med, så jag har precis lika lite erfarenhet som du.

Jag tror ärligt talat inte han tänkt köra om dig ens. Du bromsar typ 50-60 meter tidigare än vad jag gjorde inför den kurvan. Om jag har min bromspunkt klar för mig och kör efter den, och vips så nitar du vad jag anser är 50 meter för tidigt, så hinner det ta någon sekund innan jag hunnit pallnita jag med. Då kommer jag ikapp dig ganska fort, varesig jag vill eller inte, jag kan ju trots allt inte dubbelbromsa såattsäga.
Sen är det halvsvårt att se på filmen när man faktiskt ser gulflaggen, jag såg aldrig annat än grönflagg därifrån så jag la aldrig riktigt märke till det.

Ska man prata om själva omkörningen istället - Jag hamnade i samma situation under första varvet på mitt andra race, och valde då escapen istället. Sen gjorde jag liknande omkörningar jag med, som kanske inte är helt vackra, men jag gjorde vad jag kunde för att kolla snett bakåt/vänster (mer vänster än bakåt dock...) innan jag vek in för att vara säker på att ingen var där innan jag stängde luckan. Det ser faktiskt mer ut som att du blev förvånad när han kom o snodde ditt spår mitt framför nosen på dig och du gjorde något konstigt så att du fick ett framhjulssläpp än att han faktiskt tryckte av dig, för av vad man kan se från filmen så fanns det utrymme för dig med.
Jävligt tråkigt att det blev som det blev, jag skulle nog kalla det för race incident dock. (i vart fall av vad jag ser på filmen)
 
OK. Nu Är det officellt. Maria och jag kommer.
Men...... Hur anmäler man sig till fredagsträningen ?
Har nog max 30 varv på Gelleråsen (och det i April) sen 2007...... Så fredagsträning är ett måste.

MVH.....Patrick

Seva kör dubbeldagar 13-14e juli på Gelleråsen. Kom dit vettja!

/Depågrannen på Gotland
 
Detta är bara spekulationer och slutsatser jag drar av att se filmen, jag säger varken bu eller bä om hur det faktiskt var, det var dessutom mitt första race med, så jag har precis lika lite erfarenhet som du.

Jag tror ärligt talat inte han tänkt köra om dig ens. Du bromsar typ 50-60 meter tidigare än vad jag gjorde inför den kurvan. Om jag har min bromspunkt klar för mig och kör efter den, och vips så nitar du vad jag anser är 50 meter för tidigt, så hinner det ta någon sekund innan jag hunnit pallnita jag med. Då kommer jag ikapp dig ganska fort, varesig jag vill eller inte, jag kan ju trots allt inte dubbelbromsa såattsäga.
Sen är det halvsvårt att se på filmen när man faktiskt ser gulflaggen, jag såg aldrig annat än grönflagg därifrån så jag la aldrig riktigt märke till det.

Ska man prata om själva omkörningen istället - Jag hamnade i samma situation under första varvet på mitt andra race, och valde då escapen istället. Sen gjorde jag liknande omkörningar jag med, som kanske inte är helt vackra, men jag gjorde vad jag kunde för att kolla snett bakåt/vänster (mer vänster än bakåt dock...) innan jag vek in för att vara säker på att ingen var där innan jag stängde luckan. Det ser faktiskt mer ut som att du blev förvånad när han kom o snodde ditt spår mitt framför nosen på dig och du gjorde något konstigt så att du fick ett framhjulssläpp än att han faktiskt tryckte av dig, för av vad man kan se från filmen så fanns det utrymme för dig med.
Jävligt tråkigt att det blev som det blev, jag skulle nog kalla det för race incident dock. (i vart fall av vad jag ser på filmen)

Värt att nämna är att han dök upp i ågonvrån på rakan (200 hk vs 115) men jag väntade längre med att bromsa, hör och häpna. När jag såg att han försvann så tog jag mitt vanliga vida spår för att få rätt vinkel och fart ner i högern men då plötsligt var han där igen... Ärligt talat såg jag inte heller gulflaggen utan fick veta detta efteråt... Hade han bara haft lite mer fart med sig in och ett tightare spår hade jag fått plats men nu kändes det mest som en panikbromsning ner i högern med taskig fart vilket gjorde att jag med högre fart var på väg in i honom och hade jag bara rest upp och tagit sandfållan upprätt så hade det gått bra, lesson learned :crash Olyckligt men med risk för att låta lite naiv så skulle jag gärna se lite mer Gentleman's racing i denna lekfulla instegsklass :hej
 
Det var ju ingen gulflagg på filmen... På varvet innan var det gulflagg dock (se 7:16) men grönflaggas igen vid 7:23 och därefter är det ingen flagga. Du såg ingen gul flagga, den som körde om kan inte ha sett det och ingen funktionär noterade någon avvikelse från reglerna.

Case closed. :glömdet
 
Last edited:
Det var ju ingen gulflagg på filmen... På varvet innan var det gulflagg dock (se 7:16) men grönflaggas igen vid 7:23 och därefter är det ingen flagga. Du såg ingen gul flagga, den som körde om kan inte ha sett det och ingen funktionär noterade någon avvikelse från reglerna.

Case closed. :glömdet

Titta mellan 8:10-8:12. Flaggvakten fäktar runt med...en gul flagga.

Case closed. :7peta
 
Är man förbi innan posteringen är det godkänt, förbi innebär inte att hela hojen måste vara framför.
 
Film från första parkett.
Jag tolkade det som att han kom fort och upptäckte gulflaggen lite sent och hade problem att stoppa upp och släppa förbi i tid. Lite olyckligt så ligger han kvar för länge innan han svänger ner i korkskruven vilket verkar få Buddah att få slut på asfalt...

 
Film från första parkett.
Jag tolkade det som att han kom fort och upptäckte gulflaggen lite sent och hade problem att stoppa upp och släppa förbi i tid. Lite olyckligt så ligger han kvar för länge innan han svänger ner i korkskruven vilket verkar få Buddah att få slut på asfalt...

Buddah borde (som han själv var inne på) gjort som Rossi för att göra det bästa av påkörningen :) https://www.youtube.com/watch?v=3QpK-cSRdjQ
 
Film från första parkett.
Jag tolkade det som att han kom fort och upptäckte gulflaggen lite sent och hade problem att stoppa upp och släppa förbi i tid. Lite olyckligt så ligger han kvar för länge innan han svänger ner i korkskruven vilket verkar få Buddah att få slut på asfalt...


Som sagt hade han gjort en snabb tight omkörning så hade det gott bra men de där var ju inge snyggt... :gnissla

Fan att man inte gjorde en Rossi alltså... :glömdet
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top