Omgående hjälp med RS250!

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Ort
i Eskilstuna.
Hoj
R1 -99
Mitt namn är Ken, och jag söker med ljus och lykta efter en kunnig mekaniker som är intresserad av att hjälpa mig med min Aprilia RS250 -99.

För två veckor sen fick jag motorhaveri, vid tillfället trodde jag en kolv skurit men möjligtvis kan det vara vevlagerna som skurit.

Det finns verkstäder här i Eskilstuna, men jag söker någon som vet exakt vad och hur man gör.

Tanken är att jag levererar motorn till dig och förser dig med delar. Förhoppningsvis bor du i "närheten" av Eskilstuna.

Ring min mobil om du känner dig träffad, på 070-7353499.

MVH Ken
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Kentamannen skrev:

Det finns verkstäder här i Eskilstuna, men jag söker någon som vet exakt vad och hur man gör.

Är det skatteproblemet för annars bör väll mc-delen ha koll på den hojen.
Rickard tävlar ju med en RS250 själv.
 

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Ort
i Eskilstuna.
Hoj
R1 -99
Stämmer

Det är sant, men dessvärre är det inte Rickard som sköter verkstaden. Det är anledningen till varför jag skulle vilja att nån som arbetar med dessa hojar kunde hjälpa mig.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Är du säker på att du inte ska meka själv då? För det är inte svårt och kräver inga specialverktyg. Noggrannhet och ett gott minne är ungefär vad som krävs för att lyckas. Börja med att plocka bort avgasrören och kika in i avgasportarna så ser du vilken cylinder (om det nu är en cylinder...) som skurit. Det går att lyfta båda cylindrarna utan att ta motorn ur ramen. Hittar du inget fel där, så får du ta ur motorn och börja ta isär. Som sagt, inget ultrasvårt och kräver inget mer speciellt än en momentnyckel när det ska ihop igen.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top