omformatera datorn, hur?

MotoX

Våga våga
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
KTM
vad behöver jag och hur går jag till väga.. det är nämligen så att ja ska flytta till sandviken och gå bandygymnasium och då ska ja ha datorn med mej dit och då skall all skit i den bort så kan någon hjälpa mej?

zunshine skrev:
vad behöver jag och hur går jag till väga.. det är nämligen så att ja ska flytta till sandviken och gå bandygymnasium och då ska ja ha datorn med mej dit och då skall all skit i den bort så kan någon hjälpa mej?

Vad för operativsystem?

windows xp? I så fall, boota ifrån din orginalskiva och installera den vägen. Där kan du välja att formatera disken.

ja det är windows xp. men när ja sätter i den CD:n så står det att den är för gammal. att den som är instalerad på datorn är nya. så ja har en nyare hemma då eller har den uppdaterats genom internet genom åren? :P

zunshine skrev:
ja det är windows xp. men när ja sätter i den CD:n så står det att den är för gammal. att den som är instalerad på datorn är nya. så ja har en nyare hemma då eller har den uppdaterats genom internet genom åren? :P
1. Stoppa i CD:n i datorn
2. Starta om datorn
3. Svara "Ja" om datorn undrar om den ska boota från CD
4. Följ anvisningarna...

zunshine skrev:

Eftersom Microsoft släppt en massa uppdateringar till Xp den senaste tiden så får ovanstående information..

Gör så här!

1. Installera Xp
2. Ställ in auto updates, så kommer datorn nog att ladda uppdateringar som behövs!

men bara kanske :)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...