Omdrevning av vxl låda? (ktm)

  • Thread starter Thread starter nacdx
  • Start date Start date

nacdx

Guest
Hej,

Är det mycket svårt att dreva om växellådan på min ktm 250 exc?
Ettan är aldeles för svag, man måste slira koppling aldeles för mycket.
Och 5an skulle vara skönare att ha som en ännu mera rejälare överväxel.
Annars att bara deva om 1an och ha resten som de är nu, funkar också.

Är detta helt omöjligt eller?

att ändra på drivpaketet hjälper ju inte båda problemen,
ett blir värre då de andra blir bättre.

Säg att detta är en mkt dum idé om det är de. Svara på något sätt, än att inte svara alls.
 
nacdx skrev:
Hej,

Är det mycket svårt att dreva om växellådan på min ktm 250 exc?
Ettan är aldeles för svag, man måste slira koppling aldeles för mycket.
Och 5an skulle vara skönare att ha som en ännu mera rejälare överväxel.
Annars att bara deva om 1an och ha resten som de är nu, funkar också.

Är detta helt omöjligt eller?

att ändra på drivpaketet hjälper ju inte båda problemen,
ett blir värre då de andra blir bättre.

Säg att detta är en mkt dum idé om det är de. Svara på något sätt, än att inte svara alls.

Ja det är en dum idé.

Nä då, klart att det måste gå att sätta i en lägre 1a och högre 5a.

Folka tävlar väl med de hojarna? kolla om det inte är nån av dem som har lite drev liggande. :) = billigt ofta
 
johanrehn80 skrev:
Ja det är en dum idé.

Nä då, klart att det måste gå att sätta i en lägre 1a och högre 5a.

Folka tävlar väl med de hojarna? kolla om det inte är nån av dem som har lite drev liggande. :) = billigt ofta


okej, ja tackar, konstigt att de bara blev ett svar, kan inte vara många som pysslar med just detta.
 
Jag vet inte om jag kan hjälpa dig eftersom jag bara håller på med 4-taktshojarna, pm'a mig info om årsmodell så kan jag kolla listorna och se vad som går ihop..
Utgår ifrån att det är en exc (2-takt) och inte exc racing.
 
tackar!

thundrace skrev:
Jag vet inte om jag kan hjälpa dig eftersom jag bara håller på med 4-taktshojarna, pm'a mig info om årsmodell så kan jag kolla listorna och se vad som går ihop..
Utgår ifrån att det är en exc (2-takt) och inte exc racing.

ska bli! tackar tackar :Bugar
 
Hör m Olle Olsson Racing, Märsta.

Åtminstone t 4taktarna finns det några varianter att välja på, men var noga med att läsa vad dom passar till. Det finns snarlika drev som inte passar ihop.
/u
 
en signal

ulf_lundin skrev:
Hör m Olle Olsson Racing, Märsta.

Åtminstone t 4taktarna finns det några varianter att välja på, men var noga med att läsa vad dom passar till. Det finns snarlika drev som inte passar ihop.
/u

yes, jag tar å slår en signal dit senare

tackar!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top