Omdrevning av Honda 1982

cbxkillen

Ny medlem
Gick med
4 May 2010
Hoj
honda cb650sc-1982
Hej
Har en Honda cb650sc-1982 som jag kör med till jobbet, problemet är att där är ett jäkla varv i maskinen och skulle vilja sänka varvet på maskinen då jag kör mest motorväg. Sitter 16kugg fram och 38kugg bak. Har hittat på S-racing 17-39 drev kommer detta göra mycket skillnad? Kollade lite på ebay fanns 15-16-17kugg fram och ända upp till 48kugg bak. Så min fråga vad ska man ha, stort fram litet bak eller tvärtom? Idag varvar den 6000varv i 110 km/h
Och hjälper det mycket med varvet att ändra

Mvh
Mikael

Jo det skulle man väl kunna göra men då det börjar bli dax för nytt paket så är det bättre köpa allt på en gång

Urkraft där e 64 vilda hästar. Okej inte det samma som när man hade zx12-r men man kommer iallafall i tid till jobbet om man kör en kvart tidigare.

Ett 17 fram på din hoj skulle ge 300 rpm lägre varv, byt till lite mindre bak också om du vill känna skillnad. Jag tror den orkar på högsta växeln, i medvind iaf:D

Haha
Jag tänkte sätta på framruta men har ångrat mig, då jag tror att den kommer att börja backa om man kör i motvind.
Men tycker att varvet är väldigt mycket, kan ju aldrig tänka mig att när mc var ny att den varvat så mycket från fabrik.
Skulle jag köpa en ny hoj på den tiden så inte hade jag iallafall köpt en som varvar så mycket på marschfart

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT