Ombyggnation, passar delarna?

Nerf

Medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
Depends
Hej.
Nu har jag åkt färdigt på min lilla 49cc, 2-takts luftkylda MiniMoto så nu ska den styla's om lite och rengöras ordentligt för att kunna ställas upp inomhus.
Men behöver eran hjälp innan jag beställer vissa delar då jag blir osäker på om dom passar?
Jag har tänkt mig ett göra den helt svart med så mycket Blå-krom som möjligt.

Så förslag på mer saker som går att antingen köpa eller lämna in för lackering för att få blått är mer än välkommet.

Fotpinnar.
Blaa.jpg

Handtag.
Handtag%20Aluminium.JPG

Kåpor.
Kaapkitt%20Minimoto%2014x.JPG

Avgassystem.
375_master.jpg

Och för att avgöra om dom passar så har jag tagit en hel del bilder på min MiniMoto för att ni ska kunna göra en bedöming på om sakerna passar min Moto.

p5190014eu4.jpg

p5240001fq8.jpg

p5240002vz5.jpg

p5240003jj8.jpg

p5240006bt1.jpg

p5240010wz6.jpg

p5240012ok0.jpg

Tack på förhand.
Mvh / Robin

Måste passa på att fråga en annan sak :
Jag ser på olika återförsäljares hemsidor att det finns ett anpassat Luftfilter under reservdelar till MiniMoto men om jag går direkt in på Luftfilter (inte valt MiniMoto alltså) så finns det väldigt många fler, det står ju dock inte vad dom passar till utan det står bara antal Milimetrar angivet.
Skulle något utav dom luftfilterna passa min MiniMoto?
Det finns ju både röda, blåa och lite andra i olika storlekar så som 38mm, 41mm, etc.

Tack på förhand / Robin

Fotpinnarna, handtagen, kåpsatsen och avgassystemet ska passa, men som alltid med dessa kinesdelar så kan det vara lite si och så. Speciellt avgassystemet, det är inte alltid helt rakt, men allt går ju att fixa.

Ramen är ju en grej som går att lacka om, och som ser väldigt snyggt ut om man har en snygg kåplack till. och du kan ju också göra egen styling så att säga, kika i mitt garage för en liten idé-glimt ;)

tja
va ska du köpa avgassystemet `? lite sugen på ett sån ja me :P kommer nog bli jäkligt bra de där !

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman