Ombyggnadskit till en gammal suzuki?

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Detta är ett longshot! Jag är ny inom MC-världen och därför ganska oinitierad.

Är det någon som vet om det finns någon firma som säljer "ombyggnadskit" till Suzuki (GSX 750ES '84), där kitet består av rund lampa och instrument? Jag vill gärna bygga om min men orkar inte vara pionjär eller fixa för mycket.. lätt ska d va..

När jag läser vad jag precis skrivit så kom jag osökt att tänka på den där "omöjliga" kunden i "little britain" :)

ES, det är dom med halvkåpa va? Du vill alltså ta bort kåpan, och ersätta den med rund lampa och lösa instrument?
Enkelt, åk till närmsta skrot och plocka lampa och instrument från första bästa 750 från tidigt 80-tal! :tummenupp Det kanske kostar 500kr, ett kit kostar minst 10 ggr mer, och är lika svårt/lätt att montera :)

H Svensson skrev:
2072081 Är det någon som vet om det finns någon firma som säljer "ombyggnadskit" till Suzuki (GSX 750ES '84), där kitet består av rund lampa och instrument?

Jag hade runt lyse på min GSX 750ES '83 i mitten av 80-talet. Lyset med fästen köptes från Roffes om jag minns rätt.
Jag hade orginalinstrumenteringen kvar monterad på gaffelkronan.

Oj va snabbt ni svarar

Tack för hjälpen.. jag ska kolla upp tidigare modeller på någon skrot..

Annars har jag precis fått Roffes katalog..

tack för tipsen!!

:tummenupp

Nu har jag hittat ett ställe där jag kan köpa en rund framlykta (dock utan sidofästen, kan man modifiera dom som sitter på nu tro?) samt två universalmätare. :banana

Dock har jag lite frågor innan jag vågar beställa:

Passar hastighetsmätarvajern direkt eller måste man mippla nåt med det?
Finns det instrument att köpa nånstans som visar ex. växelindikator, stöd-nedfällt, neutrallampa, oljelampa och blinkersindikator? Detta finns ju nämligen inte i mätarna, och denna information vill jag inte va utan.. utom möjligtvis stöd-nedfällt-lampan som jag tycker är rätt menlös.

Jag är en sån som inte vill krångla för mycket.. bolt-on ska de va..

Va säger ni?

Jag tycker ju förståss att det vore smidigare att köpa orginalgrejer på skroten, dom passar ju utan några modifieringar alls...

Det är alltid svårt att svara på om icke orginaldelar passar när man inte har sett dom.
Du får nog svårt att hitta instrument som har allt det, om du inte köper orginalgrejer som sagt, då är det bolton på allt. Annars är ju ett tips Lqt Racings grejer. Men dom kostar flis...

Ja det har du egentligen helt rätt i..

Jag har dock mailat 6-7 skrotar och det verkar vara svårt att få tag på.. trägen vinner väl iofs, är det nån som läser detta och har grejer att sälja - skicka ett PM..

H Svensson skrev:
2079744 Ja det har du egentligen helt rätt i..

Jag har dock mailat 6-7 skrotar och det verkar vara svårt att få tag på.. trägen vinner väl iofs, är det nån som läser detta och har grejer att sälja - skicka ett PM..
Har du kollat med www.mcskroten.se? Trevliga killar som har allt möjligt! Visserligen en liiiiten bit från dig, men det går ju att skicka :)
Tänk på att dom inte alltid har koll på vilka årsmodeller som är kompatibla, så om du kollar upp det så kan du lättare få tag på det du behöver! :tummenupp

Mätartavla

Bikeline säljer komplett hus med elektronisk varv och hastighetsmätare med "alla" nödvändiga kontrollampor. Kromat hus med blått ljus. Rätt ballt faktiskt, ligger på 2500 tror jag.... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back