ombyggnads frågor!

Kärregård

RackabajkMc
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
R1 Streetfighter Bad As!
Tjena!
Undrar lite om man behöver byta bromsslang o gas vajer o sånt om man bygger om till fighter,(R1 e de tänkt.)
alla kablar var stoppar man dom?
kan man andvända oginal kronan?svetsa?

Lista lite saker man ska göra eller tänka på om ni har lust.

//Marcus

Tjena!
Undrar lite om man behöver byta bromsslang o gas vajer o sånt om man bygger om till fighter,(R1 e de tänkt.)

//Marcus

Ofta räcker inte slangarna till p.g.a. styre + höjare (bra anledning till att skaffa stålomspunna) så de får man byta till längre. Har man tur räcker gaswiren (gjorde de för mig, dock inte choke... men vam faan behöver choke :D )

Kablar kan få plats bakom ramen eller under tanken beroende på hur hojen ser ut.

Jag borrade min krona och fullde den med kemisk metall för hållfasthet (finns fler som har gjort så). Annars kan man beställa en SF krona... kolla här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=52293

Rock on :yoparty

tackar tackar för infon.
blir nog mekning till vintern då.ska samla på mig lite grejer nu denna säsong

tackar tackar för infon.
blir nog mekning till vintern då.ska samla på mig lite grejer nu denna säsong

vad e det för en R1 du har? på min var vajrarna bara om dragna tror inte dem var länge än orginal har ju iofs. stålomsbudna broms slangar dem kanske e längre hmm.. jaja jag har i alla fall en orginal styrkrona till en 00:a kanske passar dem äldre med och o1 borde den passa e ju typ samma hoj.
har även fatbar med raiser liggande håller på att bygga min till kåphoj igen..

Tjena!

//Marcus

Har precis byggt klart min R1fajter:) Jag fick byta kopplingsvajjer å bromslangar(stålomspunna) beställde på bikeshop. Gasvajern drog jag bara om:tummenupp

vad e det för en R1 du har? på min var vajrarna bara om dragna tror inte dem var länge än orginal har ju iofs. stålomsbudna broms slangar dem kanske e längre hmm.. jaja jag har i alla fall en orginal styrkrona till en 00:a kanske passar dem äldre med och o1 borde den passa e ju typ samma hoj.
har även fatbar med raiser liggande håller på att bygga min till kåphoj igen..

Det är en -99,det sitter redan stålomsbunda slangar såg jag.så det slipper jag väl köpa då kan jag tro.
får spara lite pengar nu me,körde ju motard förra säsongen så nya stövlar o hjälm få de bli nu först.
fågan e ju om man ska svetsa orginalkronan eller fixa en fighter krona?
svetsar man så kan man ju ändå andvända den om man skulle bygga om igen kan jag tro.

får se hur det blir

Det är en -99,det sitter redan stålomsbunda slangar såg jag.så det slipper jag väl köpa då kan jag tro.
får spara lite pengar nu me,körde ju motard förra säsongen så nya stövlar o hjälm få de bli nu först.
fågan e ju om man ska svetsa orginalkronan eller fixa en fighter krona?
svetsar man så kan man ju ändå andvända den om man skulle bygga om igen kan jag tro.

får se hur det blir

jag hade bara 4 borrade hål igen förstärkning funka skit bra.. sen raisers på det.. men det e ju helt klart snyggare med fighterkrona och antagligen mer hålbart =)

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back