Ombyggnad R6 USD Gaffel!

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Till alla tvivlare!....å till alla som tänker...fn det där ska jag göra....dont even think about it!....Ett rent Helvete!

Bifogat

• mini.jpg
    mini.jpg
    11.8 KB · Visningar: 332
halmstads_kung skrev:
Till alla tvivlare!....å till alla som tänker...fn det där ska jag göra....dont even think about it!....Ett rent Helvete!
okii ja gört! van vid att ta på mig projekt som är as crazy as hel...

Poacher skrev:
Verkar meningslöst, ä det gjort enbart i utseendesyfte?

Det skulle väl vara något samband med att R1 har öhlinshejohå har det viskats om, men vet inte om det är sant faktist...

sen är väl USD en aningens stadigare vad gäller flex än traditionella teleskopgafflar...

:va

snyggt var det iallafall :tummenupp

Dyrt med öhlinsgaffel i vilket fall, kanske inte helt nödvändigt på gatan.
Men visst är en USD snyggare att titta på det tycker jag, ofjädrade vikten är väl nåt snäpp lägre med.

Du har aldrig funderar på hur mycket tid Yamaha har lagt ner på att utveckla R6:ans chassi.
Visst är det coolt men frågan är om det inte gör mer skada än nytta.

Easy as hell :) jag har gjört det på min, intet särligt! Bara R1 gaffel, r1 nedra och övra styrkrona, en r6 nedra styrkrona! fjärn midtröret från r1 nedre kronan och sat mellem röret från r6 nedre kronan! alt annat passa! :tummenupp

Suckar till vissa här på forumet....Alltid nåt fel när man gör något eller föreslår....Klart det är helt jävla onödigt...Men snyggt...precis som folk som målar om, köper nya bromslangar eller trimmar...

Jävla sur att folk alltid ska komma med nån pekpinne....gick ut skolan för längesen kära fröknar...

Använde R1:ans kronor och styrhalvor....tog dock inte R6:ans styrstag...kör med R1:ans....vet inte om det är helt lyckat...men å andra sidan så...funkar det...fått vända styrhalvorna uppåt och placera dom ovanför kronan...dom hamnar vertikalt nu ist för neråt...Tänkte vända dom men avståndet mellan styrhalvans fäste och kronans gods blev typ 1 cm....känns inte så jävla säkert....Hade dom Placerade under kronan och rättvänt innan....jättebra...ända tills gasvajrar och annat skit tog i insugsslangarna...

Slangar och annat behövde inte bytas ut!

Mycket nöjd men det är ett jäkla pms-projekt...upp å ner...

Få se hur den är att köra sen...

kan fixa på torsdag...ska hem igen då....+ att jag ska handla nytt skinnställ..blir några pics på det också...säkert många som kommer få en aha upplevelse!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8