Ombyggnad!!!..blir grym

Jisses. Det finns alltså folk som lägger så mkt pengar på att byta en del bara för syns skull? Hade det varit för funktionen hade jag förstått det...

Och dessutom är rädd om andrahandsvärdet? Är det bara jag som missar logiken här? :va
 
CorbenDallas skrev:
Jisses. Det finns alltså folk som lägger så mkt pengar på att byta en del bara för syns skull? Hade det varit för funktionen hade jag förstått det...

Och dessutom är rädd om andrahandsvärdet? Är det bara jag som missar logiken här? :va

Syftar du på bromsarna?
 
jag kunde köpt knark för pengarna....på sättåvis gjorde jag det också!!! :kocko


Skönhet e viktigt...å blir hojen också bättre....TACKAR!!!

Jag tappar en cirka 8000 tusen på att sälja...så för mig e det inget
svårt val.....

A det blir stålomspunna om jag behöver byta.
 
CorbenDallas skrev:
Jisses. Det finns alltså folk som lägger så mkt pengar på att byta en del bara för syns skull? Hade det varit för funktionen hade jag förstått det...

Och dessutom är rädd om andrahandsvärdet? Är det bara jag som missar logiken här? :va


Jag har inte gett 16 tusen (som dom kostar nya)...
edit: om det var mig du syftade på
 
halmstads_kung skrev:
jag kunde köpt knark för pengarna....på sättåvis gjorde jag det också!!! :kocko


Skönhet e viktigt...å blir hojen också bättre....TACKAR!!!

Jag tappar en cirka 8000 tusen på att sälja...så för mig e det inget
svårt val.....

A det blir stålomspunna om jag behöver byta.


Vill du köpa kolfiberkåpor av mig? Komplett inkl. kuts med lampor i...?
 
Måste ge mig in här - vill så gärna röra om i en myrstack.

R1 och R6 dämparna är väl inte ens cartridge?
Varför inte sätta på nått som går att ställa in?

/U-J
 
U-joppe i exil skrev:
Måste ge mig in här - vill så gärna röra om i en myrstack.

R1 och R6 dämparna är väl inte ens cartridge?
Varför inte sätta på nått som går att ställa in?

/U-J
Men hallå, vi pratar utseende här. :kocko Funktion? Vad är det för skit? :tungan
Det här är tråden för korvmojshängare... :hihi
 
Om jag inte har fel för mig så är R1 gaffeln konstruerad så att olja pressas igenom små hål. Detta system ”bottnar ur” dvs når sitt flödestak ganska tidigt. Inställningarna blir ganska ”trubbiga” eller påverkar inte gaffeln så fasligt mycket.
En gaffelfjädring med shims placerade i en patron liknande konstruktion (cartridge) har ett större område av hastighet (gaffelns alltså – inte hojens) där den anpassar funktionen. Dessutom kan dessa shimsas om för att passa förare och körstil.
 
CorbenDallas skrev:
Och dessutom är rädd om andrahandsvärdet? Är det bara jag som missar logiken här? :va
Jag är inte heller riktigt med. Men men. Den eventuella köparen lär ju ifrågasätta varför det är en R1gaffel på hojen, och sedemera kanske sänka andrahandsvärdet. Men men.

Lycka till, kan bli kul att se resultatet.
 
A då e jag med....

Hela mitt köp har varit en ganska stor förlustaffär....
Missade att hojen skulle in på storservice efter några hundra mil...typiskt...

Kanske varit smartast att byta hoj...men den å jag har hunnit vara med om så mycket nu så jag släpper inte den...ENVIS :arsele...

SKa följa upp med bilder efter hand...kommer bli Great!

http://www.lodiboi.com/r6cle/r1_fork_conversion.htm


Jävligt bra sida som säger precis hur man gör
 
Last edited:
Hoppas du köper en guld färgad gaffel, tycker det är skit fult när det är svart. Ska vara guld, det är så jävla mycket snyggare.=)

Se här vad snygg 05:an är.
 

Bifogat

  • r6.jpg
    r6.jpg
    49.6 KB · Visningar: 85
wonderwizard skrev:
kanske det, men betydligt snyggare än din zx6r iaf :D

"nu när vi ändå kastar smuts på varandra"
Jag klankade inte på din hoj. Ska du mobbas är det bättre om du skriver att den är snyggare än MODELLEN ZX6r. :4skrika

Sådeså. Skönhet ligger i betraktarens öga. Jag kanske rentav tycker DU är snygg :tungan :pannkyss



:D
 
Skulle bara passa på att slänga in en kommentar till er som säger att ni gör dåliga hoj affärer. Köpte mig en svensksåld r6 2001 utan en repa eller bula för 40000 snabb affär. Inte så mycket på mätaren heller! :tomten
 
P-E skrev:
Om du ska byta bromsslangar så kan du ju passa på att sätta dit stålombundna slangar, snyggt och det sägs att det ska vara skönare.
Skönare? Har du stålomspunna på din DT50?

Jag har irriterat mig på din hoj-beskrivning bra länge nu, förklara för mig a) varför du väljer att tydligt redogöra att du kanske ska skaffa en hoj med hydralisk koppling b) varför du anser att det är av vikt att understryka just den hydraliska kopplingen, c) om du ens vet vad som skiljer en hydralisk koppling från en vanlig koppling, eller är det bara en skönhetsfråga? d) har inte alla Duke II -04:or hydralisk koppling?

Jag har stålomspunna bromsslangar men ingen hydralisk koppling på min S3:a, komnmer killarna vid korvmojen att skratta åt mig? / Hälsningar orolig moppiz.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top