Ombyggnad av gaffelben till motard

Gick med
29 Mar 2004
Ort
kristiandstad
Hoj
Tomt i Garaget
Fråga 1...

Finns det någon som sitter inne med info om hur man bygger on gaffelben från en KTM 525sx till motard??? nya fjädrar, brickor??? och vag gör man med dämparen? Ny fjäder?? vill ju ha den lika låg som smr.

OBS skall köra en del cross oxo: tomten ha kaka och äta den:)

Fråga 2...

Funderar på att skaffa ett par extra gaffel ben funkar det rätt av med ett par från en LC4 (660) mod (2004)? Hittade ett par på nätet är dom styva nog? lc4 är ju rätt mycket tyngre borde ju bli bra?

Tacksam för alla tips!!

MVH KTM= :tomten
 
Jag är supertveksam till att du får en setting på gaffeln som passar både till motard och cross. Det är mindre slaglängd på motardfjädring och andra schimsningar som gäller. Det jag rekomenderar är att köp fjädrar efter din vikt och sen kan du försöka ändra inställningarna på gaffeln så gått det går!!
 
Fråga 1...

Finns det någon som sitter inne med info om hur man bygger on gaffelben från en KTM 525sx till motard??? nya fjädrar, brickor??? och vag gör man med dämparen? Ny fjäder?? vill ju ha den lika låg som smr.

OBS skall köra en del cross oxo: tomten ha kaka och äta den:)

Fråga 2...

Funderar på att skaffa ett par extra gaffel ben funkar det rätt av med ett par från en LC4 (660) mod (2004)? Hittade ett par på nätet är dom styva nog? lc4 är ju rätt mycket tyngre borde ju bli bra?

Tacksam för alla tips!!

MVH KTM= :tomten

660 gaffeln passar i styrkronan, men den har andra fästen för bromsen. Det man kan göra där (om man ite vill byta bottendelen på gaffeln) är att flytta innanmätet till din orginalgaffel. Gaffeln blir då både kortare och styvare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top