Ombygge utav min fzr 600!

racer_mackan

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
FZR 600
Hej, skulle behöva ha lite tips angående ombygge utav min fzr 600. Har köpt mig ett lyse till Mt-03 och behöver skaffa mig ett par fästen till lampan. Har gjort mig en mall som ser ut att bli riktigt nice faktiskt, men tänkte att jag behöver få tag i något lämpligt material att göra dem utav.

Min tanke är att de ska göras i aluminium typ 3mm tjockt, men vart får man tag i det någonstans? min bror sa att man kanske kunde få tag på det på någon mekanisk verkstad, typ någon spillbit eller så...är det någon som försökt runtomkring göteborg?

Mitt andra problem är att jag skulle behöva något slags fäste runt gaffelbenet, där jag sätter fast aluminium fästet i gaffelbenet, har letat runt på massa olika ställen på nätet efter olika lösningar. Skulle behöva typ en slangklämma, fast lite snyggare, typ blinkersfäste eller liknande, finns det någon som har något förslag? Mina gaffelben är 38mm tjocka.

Mycket tacksam för svar!

mvh

Markus

Det finns ju färdiga gaffelbensfästen som skulle passa perfekt för det du är ute efter, har dock lite svårt att komma på vart jag såg dom så här på morgonen...??

Annars har väl t.ex. Allright färdiga hållare för lampor.

tyvärr så fungerar inte de fästen som finns på bikeshop, mina gaffelben är för klena...dom ska vara minst 40 mm...och jag har 38 :(...blir till att leta vidare, måste ju finnas några någonstans iaf...=)

tyvärr så fungerar inte de fästen som finns på bikeshop, mina gaffelben är för klena...dom ska vara minst 40 mm...och jag har 38 :(...blir till att leta vidare, måste ju finnas några någonstans iaf...=)

Då är det ju bara att ta en tjock gummi bit och linda runt för att göra det tjockare. Dämpar vibrationer också.

frågan är hur snyggt det blir dock, tror nog jag ska försöka hitta något mer seriöst...om det är möjligt =) har ju ändå sattsat rätt seriöst på hållarna till lampan, men vi får väl se...kanske blir gummi i slutändan om jag inte hittar något bättre.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT