Ombyggd hoj

Dimp

SDK #3133
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Ducati 996 BiP
Jag står i startgroparna för ett litet bygge, men jag är lite fundersam kring registreringen av hojen när den är klar.

Alla delar jag kommer använda kommer från samma märke, men ram, motor, sving och resten kommer jag att ta från minst 4 olika modeller.

Vilket är enklast, att köpa en standardhoj, med "rätt" ram och bygga om den för att sen regga den som ombyggt fordon, eller att börja från grunden och regga som amatörbyggt fordon.

Om man köper en lös ram från en tredjepartstillverkare, ex Spondon, så reggar man som amatörbyggt fordon, men kan man göra likadant med en standardram?

Det går ju ofta att köpa rena ramar utan ramnummer från tillverkaren som reservdel för en hygglig peng, men kan man använda den som grund för sitt bygge, precis som om man byggt en egen ram?

Någon som har några erfarenheter?
Jag ska kontakta SFRO (Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation), men jag tänkte bara kolla om det finns någon därute som har erfarenhet av liknande frågeställningar?

/Mattias
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top