Ombyggd hoj

Dimp

SDK #3133
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Ducati 996 BiP
Jag står i startgroparna för ett litet bygge, men jag är lite fundersam kring registreringen av hojen när den är klar.

Alla delar jag kommer använda kommer från samma märke, men ram, motor, sving och resten kommer jag att ta från minst 4 olika modeller.

Vilket är enklast, att köpa en standardhoj, med "rätt" ram och bygga om den för att sen regga den som ombyggt fordon, eller att börja från grunden och regga som amatörbyggt fordon.

Om man köper en lös ram från en tredjepartstillverkare, ex Spondon, så reggar man som amatörbyggt fordon, men kan man göra likadant med en standardram?

Det går ju ofta att köpa rena ramar utan ramnummer från tillverkaren som reservdel för en hygglig peng, men kan man använda den som grund för sitt bygge, precis som om man byggt en egen ram?

Någon som har några erfarenheter?
Jag ska kontakta SFRO (Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation), men jag tänkte bara kolla om det finns någon därute som har erfarenhet av liknande frågeställningar?

/Mattias
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top