Ombyggd Ducati (900ss, 900ssie)

tstyle

TSTYLE.se
Gick med
5 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
2008, Ducati, 1098
Hej!
Jag har sett en RIKTIGT snyggt ombyggd Ducati. Ryktet säger att den är baserad på en 900SSie, med toppkåpa/lyse från 999 och singelljuddämpare under kutsen.
Någon som vet något om kåpsatsen? Var man kan köpa den ifrån? Bilder?

Mvh
Tomas
www.tstyle.se
 
tstyle skrev:
2203731 Hej!
Jag har sett en RIKTIGT snyggt ombyggd Ducati. Ryktet säger att den är baserad på en 900SSie, med toppkåpa/lyse från 999 och singelljuddämpare under kutsen.
Någon som vet något om kåpsatsen? Var man kan köpa den ifrån? Bilder?

Mvh
Tomas
www.tstyle.se

tjenare tomas!
finns hur mycket bling som helst till duccarna. jag tror du hittar vad du söker på www.diopa.de en tysk tillverkare av kåpor, cuts etc. dyrt men bra kvalitet.

hälsningar
ric
 
Merci Boyz...

Det var precis detta jag var ute efter. TACK!
Rullar en här i Umeå också, som är ännu mer moddad.
Efter att byggt om 4-5st Japshojar så har jag tröttnat ganska radikalt på det. Ser ju ut som skit ändå. Dessutom är Japshojar snyggast som de levereras, bara man strippar dem lite.
Denna är ju BRA mycket snyggare än en original SSie. Då finns det liksom en poäng med att bygga om. Blir ju så mycket roligare när slutresltatet blir bättre än originalet, och dessutom bra finish!
(Men, var hittar man kåporna månne?) :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top