Ombestyckning Ducati Monster.

Monster600

Forza Ducati
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Ducati Monster
Jag har en Monster 600 -96, har satt på öppet system samt sportluftfilter med öppet lock. Jag har vidare plockat ner förgasarna i syfte att byta munstycken.

Är det någon som gjort detta tidigare och vet om det räcker med byte av munstycken eller om kommer jag att behöva att ställa om nålar, trottlar osv.?

Tacksam för alla vettiga svar.

Jag har oxå uppgraderat min monster 600 med öppet avgas system och sportluftfilter med öppen burk. Men jag ska lämna in den för bänkning och låta dom justera fuggarna. Det är inte helt lätt att få den att gå bra. Finns ju både låg och högfarts munstycken som ska bytas om jag inte har förstått det helt fel. Vet inte om du är med i Svenska Ducati Klubben/www.ducceklubben.org ? finns MYCKET kunskaper om sånt där! Helt klart värt att gå med! :tummenupp

CaféRacer skrev:
Jag har oxå uppgraderat min monster 600 med öppet avgas system och sportluftfilter med öppen burk. Men jag ska lämna in den för bänkning och låta dom justera fuggarna. Det är inte helt lätt att få den att gå bra. Finns ju både låg och högfarts munstycken som ska bytas om jag inte har förstått det helt fel. Vet inte om du är med i Svenska Ducati Klubben/www.ducceklubben.org ? finns MYCKET kunskaper om sånt där! Helt klart värt att gå med! :tummenupp

Jo jag tänkte byta både hög o lågfart. Jag byter så får jag se hur det går,...kan ju inte gå helt åt helvete :brinnerup

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul