Ombestyckning av 660´n

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Vad har ni för munstycke ni som bestyckat om?!
Har fått en rekommendation på 170.

Vad har ni i era?! :va

Har sökt, men inte hittat ngt vettigt

Skicka ett mail till Eddie Sisneros eller burned som hans nick är...bestyckningsexpert på http://www.thumpertalk.com/
Då får du Experthjälp gratis...
Då slipper du alla gissningar som annars brukar dyka upp i detta ämne.

Lycka till.

Last edited:
Såg att main jet på 660 ligger på 165 oroginal enligt manualen ... så uppgifterna jag fick på forumet måste vara fel. Då är det nog lämpligt med 170 om man har öppen dämpare.

MjO skrev:
2057519 Såg att main jet på 660 ligger på 165 oroginal enligt manualen ... så uppgifterna jag fick på forumet måste vara fel. Då är det nog lämpligt med 170 om man har öppen dämpare.

Jo! Det blir nog det eller ett 172.

Jag hämtade ut mina två kolfiberdämpare idag :yoparty

Måste skynda mig att nöta 100 mil så jag kan serva första gången och sen bestycka om och byta. Hoppas jag får de nya däcken snart också :D :D

MjO skrev:
2059254 Jag hämtade ut mina två kolfiberdämpare idag :yoparty

Måste skynda mig att nöta 100 mil så jag kan serva första gången och sen bestycka om och byta. Hoppas jag får de nya däcken snart också :D :D

Mitt kommer på tors/fre...och det åker på direkt!! :tungan

Körde med 178 ( akra helsystem ) och då när jag hade inne den på storservice så tyckte mek'en att den gick lite för snålt, så nu har jag bytt till 180 o får se hur det funkar... Iofs så har min senaste körning skett under vintern, oftast vid -5 eller mindre, så därför den gick lite snålt kanske. Får ta o bli sommar nu så man får testa lite ytterligare :tummenupp

TjReal skrev:
2059350 Körde med 178 ( akra helsystem ) och då när jag hade inne den på storservice så tyckte mek'en att den gick lite för snålt, så nu har jag bytt till 180 o får se hur det funkar... Iofs så har min senaste körning skett under vintern, oftast vid -5 eller mindre, så därför den gick lite snålt kanske. Får ta o bli sommar nu så man får testa lite ytterligare :tummenupp

Vad kör du för lågfart?

Förresten, vad tror ni om att bestycka om och byta dämpare även fast hojen inte är inkörd? Tror ni det påverkar något?

Räcker det med att köpa någon av följande? Jag behöver inget annat?

54531623170 MAIN JET 170 KEIHIN
54531623172 MAIN JET 172 KEIHIN

Last edited:
Han som jag köpte hojen av monterade dit akra't o bestyckade om innan hojen ens hade gått 1 mil så... Torde inte va nå problems.

Sådär, nu har jag monterat mina X-Racingdämpare också, samt bestyckat om förgasaren med ett huvudmunstycke på 170. Skruvade självklart ur decibeldödarna också :yoparty.

Jag har dock inte startat än, eftersom vädret inte är speciellt bra här och hojen har ju inte rullat en meter än så första gången jag kör ska jag köra en 8-10 mil och sen byta olja.

EPSN0024.JPG

EPSN0025.JPG

EPSN0026.JPG

Originaldämparna vet jag inte exakt vad de väger, kolfiberdämparna väger cirka 2 kilo styck, så de är betydligt lättare :D

Update!!

Var precis ute och åkte en 4-5 mil, kunde inte hålla mig. Skitigt utav helvete och kallt, men fy satan va rock and roll säger jag :yoparty. Den låter ju grisigt mycket nu, och pillar man för mycket på gasen var man på slangen direkt :D

Den smäller rätt kraftigt dock vid motorbroms, bestyckad med 170 på main. Ska jag feta på nålen lite och i så fall, hur kommer man enklast åt den. Jag är ju lite fargasarnoob :rolleyes:

MjO skrev:
2069127

Jag har dock inte startat än, eftersom vädret inte är speciellt bra här och hojen har ju inte rullat en meter än så första gången jag kör ska jag köra en 8-10 mil och sen byta olja.

ERU GALEN..starta e de första man skulle göra
:D
du e för orolig om hojen..den går inte sönder :hihi
stabil som alban skulle säga..
seså, ut o kör.

Hehehe, jag har ju precis varit ute nu och trotsat snöslasket :yoparty.
Några tankar om min fråga i min senaste post?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT