ombestyck+bänk=kostnad/värt?

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Köpte nyligen ett begagnat heltsystem från vance&hince (SS2R) till min cbr 600 -96:a grymt nöjd med ljud men har inte märkt nån större skillnad på drag....tror jag iaf.
Några vänner har predikat för ombetsyckning för att den troligen går för snålt med det nya på!
Vad jag läst om dynojet här så verkar det vara bortkastat med pengar för en lösning som inte håller länge...
Så jag undrar vad en ombetyckning ligger på för pris (med bänk och hela faderullan) och vad som är vettigt att byta om man inte vill satsa på någon extrem % ökning i pulver!

Otroligt tacksam för svar!! har haft svårt att hitta trådar med raka svar!

Mvh Raz

Så som jag tycker så bör du bänka i detta fallet,kanske inte så mycket för själva effekten utan mer för att den inte skall gå snålt,vilket på längre sikt kan var skadligt för motorn.

Sen kan du ju hitta någon hk på köpet.

Jag har betalat 1500-2000 för bäkning och injustering av allt när jag bänkade i början på sommaren.

Jag hade inne min hoj för justering och det gav 7 hästar. Och detta för relativt små pengar. Om du har satt på ett helsystem utan att justera fuggarna går din hoj med största sannolikhet får snålt och det är inte bra. Så lämna in hojen för bänkning..

1500-2000 är väl spenderade pengar på att få en som håller, kommer nog få bli det i veckan då alltså... längre sikt? har kört en 50 mil med det här och ska åka en 60 mila tripp i helgen... torde vara ok ändå??
vet någon om några bänkare i stockholmstrakten?? kan gissa att mc-varuhuset tar rätt gött med betalt!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år